Ενώ μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί περιμένουν εναγωνίως τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας, για να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ της χώρας για τους μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου, η απόφαση για πλήρη επαγγελματική και ακαδημαϊκή -στην ουσία- εξίσωση των πτυχίων των Ελληνικών ΑΕΙ και των Κολλεγίων, αιφνιδιάζει τον κόσμο της εκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση κατέθεσε αιφνιδιαστικά και ψήφισε ταχύτατα το σχετικό νόμο, με τον οποίο οι πτυχιούχοι κολλεγίων, που συνεργάζονται με ξένα Πανεπιστήμια, μπορούν να διοριστούν ως εκπαιδευτικοί στο ελληνικό Δημόσιο σχολείο. Η απόφαση αυτή αποτελεί εμπαιγμό προς τους χιλιάδες απόφοιτους του ελληνικού Πανεπιστημίου, τους φοιτητές, τους μαθητές και τους γονείς τους.
Με τη νέα διάταξη:
- Ταυτίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα με τα ακαδημαϊκά προσόντα και παρακάμπτεται στην ουσία ο υπεύθυνος για την ακαδημαϊκή ισοτιμία φορέας που είναι ο ΔΟΑΤΑΠ.
- Μπορούν, οι πτυχιούχοι των κολλεγίων, να διεκδικήσουν διορισμό στην εκπαίδευση μέσω ΑΣΕΠ, αφού τους αναγνωριστούν επαγγελματικά προσόντα ή επαγγελματική ισοδυναμία.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων, τα οποία με το νόμο 4635/30-10-2019 διαθέτουν πλέον επαγγελματική ισοτιμία με τα πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ, θεωρούνται τυπικό προσόν μόνιμου διορισμού και πρόσληψης αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση.
Οι αγώνες και οι θυσίες των ελληνικών οικογενειών, ώστε μέσα από τις σπουδές να έχουν τα παιδιά τους ένα καλύτερο μέλλον, εξισώνονται με την οικονομική δυνατότητα ορισμένων να στείλουν τα παιδιά τους για σπουδές στα ιδιωτικά κολλέγια. Η οικονομική δυνατότητα φαίνεται ότι πλέον αποτελεί κριτήριο αξιοκρατίας, ώστε να πετύχει κάποιος τον διορισμό του στη Δημόσια Εκπαίδευση.
Περισσεύει η υποκρισία και από την αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία είχε αποδεχτεί την επαγγελματική εξίσωση «ως ευρωπαϊκή υποχρέωση» της χώρας. Άλλωστε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης προτιμά για τα παιδιά του το ιδιωτικό «σχολείο της ελίτ» από το δημόσιο «σχολείο του αγώνα».
Με την ψήφιση του σχετικού νόμου καταστρατηγείται το άρθρο 16 του Συντάγματος, καθώς στην πράξη δίνονται εργασιακά δικαιώματα σε απόφοιτους ιδιωτικών κολλεγίων,- όπως το ευρωπαϊκό δίκαιο επιτάσσει- αλλά και ακαδημαϊκή εξίσωση των τίτλων των ελληνικών ΑΕΙ και των κολλεγίων, παρά το γεγονός ότι τα ζητήματα Παιδείας ανήκουν στη αποκλειστική δικαιοδοσία των κρατών μελών.
Αγανάκτηση προκαλεί η παντελής έλλειψη ασφαλιστικών δικλείδων για τον έλεγχο του περιεχομένου και του επιπέδου των σπουδών των κολλεγίων από την Πολιτεία, καθώς και των πτυχίων που δίνονται.
Αντίθετα τα ελληνικά ΑΕΙ, στα οποία οι φοιτητές εισάγονται με Πανελλήνιες εξετάσεις - τον μόνο αδιάβλητο και αξιοκρατικό θεσμό στην Ελλάδα- έχουν αδιαμφισβήτητο κύρος και επίπεδο σπουδών και υπόκεινται σε συνεχείς αξιολογήσεις.
Η κυβέρνηση οφείλει να εξασφαλίσει το δικαίωμα της μόρφωσης για κάθε ελληνόπουλο, σύμφωνα με τις αρχές της αξιοκρατίας και ανεξάρτητα από τις οικονομικές δυνατότητες των γονέων του. Πάγια θέση της κεντροδεξιάς στην Ελλάδα ήταν η κοινωνική συνοχή. Και αυτή επιτυγχάνεται όταν ο γιος του εργάτη έχει τη δυνατότητα να γίνει ένας διακεκριμένος επιστήμονας. Ας αγωνιστούμε λοιπόν για μια τέτοια κοινωνία. Για να μην δώσουμε δικαίωμα ύπαρξης σε όλες αυτές τις πολιτικές δυνάμεις, που είδαν τα πολιτικά και κοινωνικά μοντέλα, που υποστήριζαν, να καταρρέουν με πάταγο σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Νίκος Παπαχρήστος Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη