Κόντρες για την Παιδεία στη Βουλή: «Στέλνετε πελάτες στα κολέγια», είπε ο Ν.Φίλης, «Αφήσατε σε τραγική κατάσταση τα πειραματικά», απάντησε η Ν.Κεραμέως
Αντιπαράθεση Φίλη-Κεραμέως εφ' όλης της ύλης για την Παιδεία, ενόψει ψήφισης του "μίνι νομοσχεδίου". Κεντρική ιδεολογία της κυβέρνησης είναι ότι η Παιδεία παράγει προϊόντα και παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης και όχι μόρφωση, είπε ο πρώην υπουργός Παιδείας

Του Νίκου Μάστορα

Νέα αντιπαράθεση κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία εξελίχθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του «μίνι» νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που αναμένεται να ψηφιστεί το απόγευμα.

Ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στην ομιλία του, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το νομοσχέδιο αυτό («Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Ανάπτυξης, στο οποίο περιέχονται και διατάξεις του υπουργείου Παιδείας) «δίνει δωράκια» σε συμφέροντα, με την κατάργηση ονομαστικοποίησης των μετοχών μέχρι φυσικού προσώπου για τους μετόχους ΜΜΕ κι εξαιρώντας τους από την υποχρέωση δήλωσης Πόθεν Έσχες:  "Θα περίμενα μια αντίδραση από τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, αλλά και τον ΠτΔ που είχαν δώσει όπως θυμόμαστε μάχη κατά των «νταβατζήδων», είπε. Ανάλογα δωράκια εκτίμησε ότι φέρνει και η διάταξη για τα κολέγια. 

«Είναι η περίοδος εγγραφών στα ιδιωτικά κολέγια και η κυβέρνηση με τη ρύθμιση αυτή σπρώχνει πελάτες σε αυτά», είπε χαρακτηριστικά, κάνοντας λόγο για εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Κεντρική ιδεολογία της κυβέρνησης ότι η Παιδεία παράγει προϊόντα και παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης και όχι μόρφωση, ανέφερε. Είπε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δώσει 4.000 ισοδυναμίες σε πτυχιούχους κολεγίων ενώ προηγουμένως είχαν δοθεί μόλις 1.500

 Επίσης κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας ότι με τη ρύθμιση για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία "oι θιασώτες της ανταγωνιστικής αριστείας δεν μπορούν να ανεχθούν τον πραγματικό χαρακτήρα των πειραματικών σχολείων, που δεν στηρίζεται στον ανταγωνισμό των μαθητών, αλλά αποτελούν φυτώρια για τη συνεχή ανανέωση και τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας", ενώ για την απελευθέρωση των αμοιβών ΔΕΠ στα μεταπτυχιακά, εκτίμησε ότι θα οδηγήσει σε εκτίναξη των διδάκτρων. Ακόμα υποστήριξε ότι με το σχέδιο νόμου (άρθρο 166) καταργούνται πριν καν δοκιμαστούν τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης για τους φετινούς υποψηφίους, που θα μπορούσαν να εισαχθούν σε σχολές μόνο με το απολυτήριο Λυκείου. "Η ελεύθερη πρόσβαση είχε ως στόχο τη μείωση του άγχους των μαθητών, την ενίσχυση των περιφερειακών ιδρυμάτων, τη μείωση των οικογενειακών δαπανών σε φροντιστήρια και την παιδαγωγική αναβάθμιση του Λυκείου. Η κυβέρνηση καταργεί τη δυνατότητα αυτή προβάλλοντας την παραπλανητική επιχειρηματολογία, ότι η διάταξη δήθεν κατηγοριοποιεί τις πανεπιστημιακές σχολές", ανέφερε. 

Τέλος χαρακτήρισε απαράδεκτο να υπάρχουν ακόμα χιλιάδες κενά στα σχολεία, ζήτησε να γίνουν άμεσα οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών που είχε προγραμματίσει ο ΣΥΡΙΖΑ και χαρακτήρισε αναγκαίο τον διάλογο για την Παιδεία, σημειώνοντας ωστόσο ότι αυτός πρέπει να γίνει στο φυσικό του χώρο, που είναι η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Απο την πλευρά της η υπουργός Παιδείας κ.Νίκη Κεραμέως, είπε ότι η κυβέρνση συνάντησε πολλές δυσκολίες στην Παιδεία εξαιτίας των επιλογών της προηγούμενης. Με τις νέες διατάξεις, συνέχισε, δίνει αυτονομία και μεγαλύτερη ελευθερία στα πανεπιστήμια σχετικά με τις μεταπτυχιακές σπουδές καθώς δεν χρειάζεται η πολιτεία να ορίζει αν κάποιος διδάσκων θα πρέπει να κάνει δωρεάν μάθημα σε ένα πρόγραμμα προκειμένου να αμοίβεται σε ένα άλλο ή να έχει περιορισμό στην αμοιβή του, αφού αυτό μπορούν να το ρυθμίζουν τα ίδια τα ιδρύματα.

Για τα πρότυπα και πειραματικά, ανέφερε ότι η επανέρχονται στην κανονικότητα, καθώς η παρούσα κυβέρνηση τα παρέλαβε σε τραγική κατάσταση από την προηγούμενη που τα είχε αφήσει χωρίς επιστημονικές επιτροπές και πλέοναποκαθίσταται η λειτουργία τους με ουσιαστική στήριξη.

Αναφέρθηκε στη διάταξη για τους παλαιούς απόφοιτους που θα μπορούν να επιλέξουν αν θα επανεξεταστούν με τους όρους της τρέχουσας χρονιάς η της προηγούμενης, ενώ εξήγησε ότι καταργεί τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης ώστε να μην διαχωριστούν οι πανεπιστημιακές σχολές σε δύο κατηγορίες, για να δημιουργηθεί το ίδιο ξεκάθαρο περιβάλλον εισαγωγής στα ΑΕΙ για όλους και οι μαθητές να επιλέγουν αυτή τη σχολή που πραγματικά επιθυμούν.

Τέλος για τα κολέγια, είπε ότι η ρύθμιση που έρχεται δεν οδηγεί σε αυτοματοποιημένη αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων 'οπως εσφαλμένα αναφέρουν κάποιοι, καθώς προβλέπεται αξιολόγηση και ενδεχόμενες πρόσθετες εξετάσεις, αλλά επιταχύνεται το πλαίσιο, το οποίο μάλιστα, όπως είπε, ίσχυε και μέχρι τον Μάιο του 2019. Κατέληξε ότι η επαγγελματική ισοδυναμία των πτυχίων αυτών θα κρίνεται από την πολιτεία, ενώ τα επαγγελματικά προσόντα από τους διάφορους επαγγελματικούς συλλόγους.

Ωστόσο δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στις έντονες αντιδράσεις όλων των Πολυτεχνείων, του ΤΕΕ και των συλλόγων μηχανικών που εκδηλώθηκαν εναντίον αυτής της πρόβλεψης (δείτε σχετικά εδώ) ούτε απάντησε στην προειδοποίηση προσφυγής των μηχανικών στο ΣτΕ

σχετικά άρθρα

Χ. Κεφαλίδου: Άδικος ο τρόπος υπολογισμού της ποσόστωσης υποψηφίων που επιλέγουν το παλαιό σύστημα πανελλαδικών
Χ. Κεφαλίδου: Άδικος ο τρόπος υπολογισμού της ποσόστωσης υποψηφίων που επιλέγουν το παλαιό σύστημα πανελλαδικών
Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με τον άνισο και άδικο τρόπο υπολογισμού της ποσόστωσης για τους υποψηφίους που επιλέγουν το παλαιό σύστημα...
Χ. Κεφαλίδου: Άδικος ο τρόπος υπολογισμού της ποσόστωσης υποψηφίων που επιλέγουν το παλαιό σύστημα πανελλαδικών
Τα «μυστικά» του ήλιου αποκαλύπτονται από ένα διαστημικό σκάφος που «αγγίζει» την επιφάνειά του
Τα «μυστικά» του ήλιου αποκαλύπτονται από ένα διαστημικό σκάφος που «αγγίζει» την επιφάνειά του
Το Parker Solar Probe της NASA βρίσκεται τόσο κοντά στο μητρικό μας άστρο όσο κανένα άλλο ανθρώπινο κατασκεύασμα στο παρελθόν - Σημαντικά στοιχεία...
Τα «μυστικά» του ήλιου αποκαλύπτονται από ένα διαστημικό σκάφος που «αγγίζει» την επιφάνειά του