Εκπαιδευτικοί ΕΠΑΛ Κασσάνδρας: Όχι στην «προσωρινή» απογευματινή λειτουργία του ΕΠΑΛ στο Παράρτημα του ΓΕΛ
Η απόφαση για «προσωρινή» απογευματινή λειτουργία του ΕΠΑΛ Κασσάνδρας στο Παράρτημα του ΓΕΛ Κασσάνδρας ελήφθη βεβιασμένα, πρόχειρα και ανακοινώθηκε ως «ειλημμένη απόφαση», χωρίς να συμμετέχουν στη σχετική συζήτηση οι καθηγητές και οι εκπρόσωποι των γονέων και των μαθητών του ΕΠΑΛ τονίζουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου

Την Παρασκευή 11/10/2019 και ώρα 13:45, η Δήμαρχος Κασσάνδρας, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής ανακοίνωσαν στους καθηγητές και τους μαθητές του ΕΠΑΛ Κασσάνδρας ότι σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 5910/19/9-10-2019 έγγραφο της Διεύθυνσης Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Ν. Προποντίδας, το κτήριο όπου στεγάζεται το ΕΠΑΛ Κασσάνδρας κρίνεται δομικά και στατικά επικίνδυνο.

Επίσης, μας ενημέρωσαν ότι αποφασίστηκε αναστολή λειτουργίας του ΕΠΑΛ Κασσάνδρας για τρεις ημέρες (14-15-16/10/2019) και λειτουργία του σχολείου μας με απογευματινή βάρδια, στο Παράρτημα του ΓΕΛ Κασσάνδρας από την Πέμπτη 17/10/2019.

Η απόφαση για «προσωρινή» απογευματινή λειτουργία του ΕΠΑΛ Κασσάνδρας στο Παράρτημα του ΓΕΛ Κασσάνδρας ελήφθη βεβιασμένα, πρόχειρα και ανακοινώθηκε ως «ειλημμένη απόφαση», χωρίς να συμμετέχουν στη σχετική συζήτηση οι καθηγητές και οι εκπρόσωποι των γονέων και των μαθητών του ΕΠΑΛ Κασσάνδρας.

Αυτή η προτεινόμενη «λύση» δεν επιλύει, αλλά απεναντίας προξενεί πολλά και σοβαρά προβλήματα, όπως:

  1. Το Παράρτημα είναι ένας ιδιωτικός, ενοικιαζόμενος χώρος, ο οποίος βρίσκεται δίπλα στο κτήριο του ΓΕΛ και δεν πληροί τις προδιαγραφές σχολικού κτηρίου.
  2. Δεν υπάρχει καθόλου χώρος για τη μεταφορά των εργαστηρίων του ΕΠΑΛ. Δεδομένου ότι το ΕΠΑΛ είναι συνυφασμένο με την ομαλή λειτουργία των εργαστηρίων, η λειτουργία του ΕΠΑΛ χωρίς εργαστηριακά μαθήματα καταστρατηγεί την ειδοποιό διαφορά του, είναι ελλιπής και καθίσταται επιζήμια για τους μαθητές.
  3. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης ΕΠΑΛ δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις και είναι υποψήφιοι για σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μάλιστα, τα δύο από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είναι μαθήματα ειδικότητας και απαιτούν εκτός από τη θεωρία και εργαστηριακή εφαρμογή.
  4. Προκύπτουν ανυπέρβλητες δυσκολίες, οι οποίες ανατρέπουν δραματικά τη ζωή των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, η οποία έχει προγραμματιστεί με γνώμονα το πρωινό ωράριο των μαθημάτων.

Εν ολίγοις, η απογευματινή λειτουργία του ΕΠΑΛ Κασσάνδρας, αφενός καταστρέφοντας τον προσωπικό και οικογενειακό προγραμματισμό μαθητών και εκπαιδευτικών, αφετέρου υποβαθμίζοντας την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, μοιραία θα οδηγήσει τους μαθητές στη σχολική αποτυχία και τη μαθητική διαρροή. Επομένως, η «λύση» αυτή δεν είναι βιώσιμη.

Κατά συνέπεια, ζητούμε αναστολή λειτουργίας του ΕΠΑΛ Κασσάνδρας, μέχρι να ολοκληρωθεί ο δευτεροβάθμιος επαναληπτικός έλεγχος του κτηρίου του ΕΠΑΛ Κασσάνδρας και συγχρόνως να εξεταστούν άλλες λύσεις, οι οποίες δεν συνεπάγονται τα παραπάνω προβλήματα, με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας.

Οι εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ Κασσάνδρας

σχετικά άρθρα