mathisiakes_dyskolies
Πώς περιγράφεις, ανιχνεύεις και κάνεις διαφοροδιάγνωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών

Ανίχνευση και Διαφοροδιάγνωση των ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών

Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) (ή συμπεριληπτική εκπαίδευση) αποτελεί επιστημονικό πεδίο αιχμής, με μεγάλο εύρος και σημαντική ζήτηση ως γνωστική περιοχή εξειδίκευσης στην Ελλάδα αλλά και τον διεθνή χώρο. Αντιπροσωπεύει ένα υπερβολικά σύνθετο κοινωνικό, φιλοσοφικό, εννοιολογικό και διδακτικό σύστημα τεχνικών και προσεγγίσεων, που στοχεύει στην εκπαιδευτική και ψυχολογική στήριξη όλων των παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.). Στόχος του προγράμματος είναι η εμβάθυνση και η εξειδίκευση: (1) σε σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές ανίχνευσης, διαφοροδιάγνωσης (με βάση το ICD-10 του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας) και παρέμβασης στις κυριότερες μορφές ειδικών εκαπιδευτικών αναγκών, (2) σε διαδικασίες τροποποίησης ή προσαρμογής των μεθόδων διδασκαλίας και παρέμβασης στις μοναδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του/της μαθητή/τριας, καθώς και (3) σε πρακτικές παρέμβασης σε όλες τις εκφάνσεις των δυσκολιών (πρόληψη, θεραπεία, αντιστάθμιση).

Η πρωτοτυπία, αλλά και συνάμα η πρακτική αξία του προγράμματος, έγκειται στο ότι εστιάζει στο παιδί και ενήλικα με ε.ε.α./α. σε επίπεδο ανίχνευσης/εντοπισμού, διαφοροδιάγνωσης και αντιμετώπισης των ειδικών και μοναδικών χαρακτηριστικών που εμφανίζει, με βάση τις σύγχρονες τάσεις της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Αξίζει να επισημανθεί ότι η έδρα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης τοποθετείται στις «ανθρώπινες σχέσεις» και προάγει αφενός την αξία του ατόμου ως ύπαρξη και όχι ως επίδοση, και αφετέρου, προάγει τον σεβασμό στη διαφορετικότητα του ατόμου την υποστήριξη όλων των μαθητών/τριών, την εργασία με τους/τις άλλους/ες και την προσωπική επαγγελματική εξέλιξη.

Περιγραφή, ανίχνευση και διαφοροδιάγνωση ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών 

Η 2η διδακτική ενότητα του μοριοδοτούμενου εξ αποστάσεως σεμιναρίου στην ΕΑΕ με ακριβή τίτλο Ειδική Αγωγή "Ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση" στοχεύει στην περιγραφή, την ανίχνευση και τη διαφοροδιάγνωση των ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών (λόγου-ομιλίας, κίνησης, ειδικές μαθησιακές διαταραχές)

Οι συνεδρίες αφορούν τα παρακάτω:

-  Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας (F80)
-  Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές κινητικής λειτουργίας (F82) και μεικτές διαταραχές (λόγου και κίνησης) (F83)
- Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Δυσλεξία (F81)
-  Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Δυσγραφία και δυσαναγνωσία (F81)

Παράλληλα η 3η ενότητα στοχεύει στην Περιγραφή, ανίχνευση και διαφοροδιάγνωση διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών (F84), νοητικής καθυστέρησης (F70-79), χαρισματικότητας και κινητικής αναπηρίας/εγκεφαλικής παράλυσης (G80) Η 3η διδακτική ενότητα πραγματεύεται την περιγραφή, την ανίχνευση και τη διαφοροδιάγνωση των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών, της νοητικής καθυστέρησης, της χαρισματικότητας, των γενετικών συνδρόμων και της κινητικής αναπηρίας

Οι συνεδρίες αφορούν τα παρακάτω: 

- Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ) (F84)
- Νοητική καθυστέρηση (F70-F79) – Χαρισματικότατα
- Γενετικά σύνδρομα
- Κινητική αναπηρία/Εγκεφαλική παράλυση (G80)

Δείτε αναλυτικά για το μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή:  Ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση που ξεκινάει στις 28 Οκτωβρίου και έχει τώρα ανοικτές αιτήσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σοκ με ψωμί του τοστ: Βρέθηκε επικίνδυνο βακτήριο – Ανάκληση σε χιλιάδες συσκευασίες!

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αφροδίτη Λατινοπούλου
Μήνυση κατά Αφροδίτης Λατινοπούλου για υποκίνηση μίσους κατά των Ρομά
Για ρατσιστικό λόγο κατ’ εξακολούθηση σε τηλεοπτικές εμφανίσεις κατηγορείται η ευρωβουλευτής - Παρέμβαση έξι οργανώσεων στην Εισαγγελία Πρωτοδικών...
Μήνυση κατά Αφροδίτης Λατινοπούλου για υποκίνηση μίσους κατά των Ρομά
pano-gia-sigxoneusistmimaton
Αντιδρούν μαζικά οι Σύλλογοι Γονέων: «Όχι άλλα παιδιά-νούμερα σε τάξεις-αποθήκες»
Καταγγελίες για γνωματεύσεις και διαγνώσεις που αγνοούνται μέχρι και για αδέρφια που στέλνονται σε διαφορετικά σχολεία
Αντιδρούν μαζικά οι Σύλλογοι Γονέων: «Όχι άλλα παιδιά-νούμερα σε τάξεις-αποθήκες»
zaxaraki
ΟΛΜΕ σε Ζαχαράκη για «μπλόκο» στην εγγραφή προσφύγων στα εσπερινά σχολεία: «Θα μείνουν εκτός εκπαίδευσης!»
Εκτός σχολείου οι ενήλικοι πρόσφυγες: Η ΟΛΜΕ «κρούει» τον κώδωνα του κινδύνου
ΟΛΜΕ σε Ζαχαράκη για «μπλόκο» στην εγγραφή προσφύγων στα εσπερινά σχολεία: «Θα μείνουν εκτός εκπαίδευσης!»