Thumbnail
Ανοιχτή επιστολή της ΠΕΑΔ προς την υπουργό Παιδείας για το ζήτημα των μόνιμων διορισμών στη Γενική Παιδεία

Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αποστέλλει η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας, αναφορικά με το ζήτημα των μόνιμων διορισμών στη Γενική Παιδεία.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Κεραμέως Νίκη
κα Υπουργέ,

Η Π.Ε.Α.Δ., ο θεσμοθετημένος φορέας εκπροσώπησης των πλέον ταλαιπωρημένων εκπαιδευτικών, των αναπληρωτών στη β/θμια εκπ/ση, χαιρετίζει την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, όπως αυτή έχει διαρρεύσει μέσω των διαφόρων blogs, για το διορισμό 1.500 συναδέλφων της Β/θμιας εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή.

Δεν αμφισβητούμε ότι πρόκειται περί αναγκαιότητας, που πρέπει να καλυφθεί άμεσα, με βάση τις αντίστοιχες οργανικές θέσεις που θα συσταθούν. Το ίδιο άμεσα κι ακόμα πιο επείγουσα είναι η κάλυψη των χιλιάδων κενών θέσεων στη Γενική Αγωγή. Και μάλιστα με πολλαπλάσιους εκπαιδευτικούς.

Διότι, αν το Υπουργείο κρίνει -και σωστά- ότι για το ευμετάβλητο 5% – 7% του μαθητικού δυναμικού απαιτούνται 1.500 διορισμοί, πόσοι απαιτούνται για το 100% των μαθητών; Το ευμετάβλητο ποσοστό των μαθητών που χρήζουν ιδιαίτερης (ειδικής) στήριξης δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, όπως η αδυναμία θεσμοθέτησης οργανικών θέσεων.

Η Γενική Παιδεία, όμως, απευθύνεται στο σύνολο των μαθητών, ακόμα και αυτών που έχουν χρεία παράλληλης στήριξης! Κι ας μη γίνει καμία επίκληση δημογραφικών ζητημάτων κ.λ.π., διότι ό,τι ισχύει για τη Γενική Παιδεία ισχύει και για την Ειδική. Δεν υπάρχουν εξαιρέσεις!

Προφανώς και δεν προτρέπουμε το Υπουργείο Παιδείας να προβεί σε διορισμούς εις το εικοσαπλάσιο στη Γενική Παιδεία. Είναι, όμως, προφανές πως οι 21.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών, μέχρι το 2018 και σύμφωνα με τα στοιχεία των αιρετών όλων των παρατάξεων, συνταξιοδοτήσεις που αναμένεται να λάβουν εκρηκτικές διαστάσεις στη Γενική Παιδεία στα επόμενα δύο έτη, πρέπει να καλυφθούν άμεσα, μιας και έχουν γίνει ελάχιστοι διορισμοί.

Πως θα λειτουργήσει σωστά, κα Υπουργέ η Ειδική Αγωγή, αν δε λειτουργεί η Γενική Παιδεία, η οποία είναι κατά πολύ ευρύτερη και εμπεριέχει την Ειδική, μιας και ο καθηγητής της Γενικής Παιδείας διαγιγνώσκει την αναγκαιότητα να παραπεμφθεί ο μαθητής στα αρμόδια όργανα, προκειμένου να γίνει πρόσληψη εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής;

Υπενθυμίζεται ότι οι καθηγητές της Γενικής Αγωγής εξετάζουν και βαθμολογούν όλους της μαθητές της Ειδικής, ενώ οι συνάδελφοι της Ειδικής αποκλειστικά αφιερώνονται στη βελτίωση και ενίσχυση των συγκεκριμένων μαθητών.

Κι εφόσον οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή γίνονται σύμφωνα με το νόμο 4589/2019, είναι νόμιμο και ηθικό να γίνουν οι διορισμοί στη Γενική Παιδεία με άλλο νόμο; Είναι νόμιμο και ηθικό να εφαρμόζεται ένας νόμος επιλεκτικά, τη στιγμή που υπάρχει πρόβλεψη για το σύνολο των εκπαιδευτικών; Για εμάς, η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει –και σωστά- εσπευσμένα στο διορισμό των 1.500 συναδέλφων στην Ειδική Αγωγή (και βάσει του νόμου μόνο γι΄ αυτήν και κατ’ ελάχιστον για πέντε έτη), το δεσμεύει να προχωρήσει με τον ίδιο νόμο και στους διορισμούς στη Γενική Παιδεία. Αυτό θεωρούμε ως νόμιμο και ηθικό κα Υπουργέ!

Επίσης, η ΠΕΑΔ παρακολουθεί την εκπεφρασμένη αφοσίωση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στο θεσμό της αριστείας και της αντικειμενικής και όχι τιμωρητικής αξιολόγησης. 

- Πως, όμως, κα Υπουργέ, θα στηριχθεί ο θεσμός της αριστείας χωρίς διορισμένους εκπαιδευτικούς στη Γενική Παιδεία; 

Χωρίς οι εκπαιδευτικοί αυτοί να έχουν σταθερές σχέσεις εργασίας, σε συγκεκριμένα σχολεία; Αυτονόητο δε, ότι η αριστεία δεν μπορεί να υπηρετηθεί με περίεργες β’ και γ΄ αναθέσεις (η γ’ ανάθεση είναι μια τραγική αποτυχία), οι οποίες πρέπει να περιοριστούν μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου δεν θα είναι εφικτή η διδασκαλία των μαθημάτων από εκπαιδευτικούς α’ ανάθεσης. 

Κι αυτό είναι το ηθικό, που πρέπει να εφαρμοστεί για λόγους ισονομίας και ίσων ευκαιριών, προς όλους τους μαθητές. 

- Πως θα αξιολογηθεί π.χ. ένας εκπαιδευτικός-γυρολόγος, που δεινοπαθεί για την επιβίωσή του;

- Πως θα αξιολογήσετε π.χ. ένα διευθυντή σχολείου, όταν του λείπει το ένα τρίτο του εκπαιδευτικού του δυναμικού, το οποίο συχνά προσλαμβάνεται μετά το μέσον της σχολικής χρονιάς;

κα Υπουργέ, 

λογικά, λοιπόν, εμείς οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της Γενικής Παιδείας, οι άνω της μίας δεκαετίας περιφερόμενοι στις εσχατιές της Ελλάδας, προσδοκούμε να εφαρμόσετε το προφανές νόμιμο και ηθικό: την άμεση προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ του διορισμού σύμφωνα με το νόμο 4589/2019, των 10.500 εκπαιδευτικών Γενικής Παιδείας. 

Γιατί, η εφαρμογή δύο μέτρων και δύο σταθμών, μόνο νόμιμη και διόλου ηθική δεν είναι.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Δωρεά από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής Μονίμων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση