Thumbnail
Του Κώστα Μιχαλάκη

Διαβάζοντας την τελική τροπολογία για τα κοινωνικά κριτήρια, διαπίστωσα ότι αφαιρέθηκε η ανοησία περί μόνιμης αναπηρίας 67%, η οποία υπήρχε μόνο στο μυαλό όσων ερασιτεχνικά έγραψαν το προσχέδιο, και ισχύει η αναπηρία 50% (χωρίς την λέξη "μόνιμη"), με μοριοδότηση 0,4 κάθε επιπλέον μονάδας αναπηρίας. Αυτό εξάλλου πλησιάζει στο πνεύμα και γράμμα των νόμων 2643/98 και 4440/16.

Ως εδώ καλά, θα πει κάποιος. 
Μόνο που οι νόμοι αυτοί έχουν και συνέχεια, προβλέποντας ειδικό ποσοστό θέσεων για τις ειδικές κατηγορίες, και σωστά, για λόγους που ο κοινός νους καταλαβαίνει. 
Στο Υπουργείο Παιδείας όμως φαίνεται ότι διαθέτουν άλλου είδους λογική κι έτσι εφαρμόζουν μόνο τον μισό νόμο, χωρίς να προκηρύσσουν ειδικό ποσοστό ή θέσεις γιατί...έτσι τους αρέσει. Ακολουθούν δηλαδή τις πρακτικές των παλιών χασάπηδων, όταν έκοβαν κιμά και ζητούσες 400 γραμμάρια. "Μισό κιλό, να τ' αφήσω;" 

Για τον λόγο αυτόν, όχι μόνο δεν μπορώ να συμμεριστώ την χαρά της ΕΣΑμΕΑ, αλλά αντίθετα εκπλήσσομαι με την ανακοίνωση της, στην οποία εκφράζει ικανοποίηση που το Υπουργείο εφαρμόζει μόνο ένα μέρος του νόμου, «ενσωματώνει», όπως αναφέρει στοιχεία του ν.4440/16. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω ποια ικανοποίηση μπορεί να νιώσει κάποιος όταν η Διοίκηση αρνείται να εφαρμόσει την υφιστάμενη νομοθεσία, ή την εφαρμόζει κατά το δοκούν.

Τέλος, θα ήθελα να ρωτήσω την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τι πρόκειται να κάνει αν κάποιος ασθενής εκπαιδευτικός, ας πω με σκλήρυνση κατά πλάκας, μιας και την γνωρίζω στο πετσί μου εδώ και 28 χρόνια, πάρει ποσοστό 40% από μια επιτροπή ΚΕΠΑ, επειδή θα έχει την ατυχία να περπατάει (βλέπετε, η νομοθεσία που έχει θεσπιστεί ΜΟΝΟ αυτό το πρόβλημα θεωρεί σημαντικό σε αυτήν την πάθηση). Θα τον αφήσει εκτός διορισμών ή θα τον στείλει, αν είναι χαμηλά στους πίνακες, σε κάποιο νησί της άγονης γραμμής, χωρίς σχεδόν καμία από τις ιατρικές ή θεραπευτικές παρεμβάσεις που πρέπει να έχει; Βλέπετε κύριοι και κυρίες του Υπουργείου Παιδείας, η πρόταξη των εκπαιδευτικών με ΣΚΠ που είχε θεσπιστεί το 2003 με τον νόμο 3194 είχε μια λογική προστασίας, για την οποία αδιαφορήσατε παντελώς…

Με την μόνιμη ελπίδα κάποτε να σοβαρευτούμε, καλημέρα σας.

 

Κώστας Μιχαλάκης, Φιλόλογος-Ιστορικός

Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Εταιρίας για την ΣΚΠ

Πρ. μέλος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας για την ΣΚΠ

4 μόρια στους διορισμούς με ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ
Η σιωπηλή ευθύνη: Πώς μεταφέρεται το βάρος των σχολικών ατυχημάτων στους Διευθυντές
Οι Διευθυντές σχολείων επωμίζονται καθήκοντα μηχανικών και τεχνικών, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που τους καθιστά υπεύθυνους για ό,τι δεν μπορούν να...
Η σιωπηλή ευθύνη: Πώς μεταφέρεται το βάρος των σχολικών ατυχημάτων στους Διευθυντές
aithousa.jpg
Ασύλληπτο! Διευθύντρια σχολείου χτύπησε εκπαιδευτικό παρουσία μαθητών αλλά και της Σχολικής Συμβούλου 
Εκπαιδευτικός δέχθηκε επίθεση από τη διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Ερέτριας
Ασύλληπτο! Διευθύντρια σχολείου χτύπησε εκπαιδευτικό παρουσία μαθητών αλλά και της Σχολικής Συμβούλου 
αχαρνες
Ένα σχολείο σε “προσωρινή εξορία”: Ένας χρόνος χωρίς λύση για το 6ο και 12ο Δημοτικό Αχαρνών
Φωνές από την τάξη και την αυλή: “Δεν ζητάμε προνόμια, ζητάμε σχολείο”
Ένα σχολείο σε “προσωρινή εξορία”: Ένας χρόνος χωρίς λύση για το 6ο και 12ο Δημοτικό Αχαρνών