Thumbnail
Καιρός να αλλάξει η κασέτα. Η παρακμή μας/μάς το επιβάλλει.   

Θέλω να εκφράσω δημόσια τα θερμά μου συγχαρητήρια σε όλους όσους εξελέγησαν αιρετοί εκπρόσωποί μας στις προχθεσινές εκλογές και να τους ευχηθώ ταυτόχρονα καλή δύναμη στο δύσκολο έργο που τους περιμένει.

          Ελπίζω να φανούν αντάξιοι της ψήφου μας και να μην αποτελέσουν ένα απλό γραφειοκρατικό γρανάζι της διοικητικής λειτουργίας της εκπαίδευσης. Ο ρόλος τους είναι να ελέγχουν την διοίκηση που εφαρμόζει πολλές φορές παράτυπα και καταχρηστικά  την επιτασσόμενη από το Υπουργείο εκπαιδευτική πολιτική. Δεν πρέπει να αποτελούν τυπικό συμπλήρωμα της συγκρότησης των υπηρεσιακών συμβουλίων, όπου κρίνονται σοβαρότατα θέματα υπηρεσιακής φύσεως για όλους μας.

          Δεν τους τιμήσαμε με την ψήφο μας για να μας θυμούνται μόνο πριν τις εκλογές και μετά να μας ξεχνούν. Δεν τους ψηφίσαμε για να συγκροτούν κομματικούς στρατούς και να τους βάζουν στη δούλεψή τους, με μοναδικό σκοπό την συνεχόμενη εκλογή τους, αναπτύσσοντας εκατέρωθεν δεσμεύσεις με μη έντιμες εξυπηρετήσεις ρουσφετολογικής φύσεως.

          Ο χώρος της εκπαίδευσης ταλανίζεται από μεγάλα προβλήματα που δημιούργησαν οι περιοριστικές πολιτικές των μνημονίων, τα οποία τελευταία όλο και γιγαντώνονται. Ο ρόλος των υπηρεσιακών συμβουλίων καθίσταται τα τελευταία δύσκολα χρόνια της κρίσης, πολύ σημαντικός. Η αδιοριστία έφερε το αμετάθετο, οι αποσπάσεις ελαχιστοποιούνται, οι αλλοπρόσαλλες συμπληρώσεις ωραρίου παίρνουν και δίνουν. Οι απλήρωτες υπερωρίες και οδοιπορικά και οι αναθέσεις εργασιών στους εκπαιδευτικούς πέρα από τα παιδαγωγικά  τους καθήκοντα, κάθε άλλο παρά παιδαγωγικής φύσεως, κυριαρχούν.

          Όλα τα παραπάνω εξετάζονται από τα υπηρεσιακά συμβούλια, μετά από ενστάσεις, όταν ένας συνάδελφος θίγεται παράνομα αλλά και ανήθικα, πολλές φορές προς όφελος ημετέρων είτε παραταξιακών είτε κομματικών. Εκεί η θέση του αιρετού εκπροσώπου είναι να υπερασπίζεται το απόλυτο δίκαιο, την ηθική και την εντιμότητα, πάντα με βάση το κανονιστικό πλαίσιο που επιτάσσεται απ’ τους νόμους και τις διατάξεις. Δεν νοείται ο εκπρόσωπός μας να μην είναι ενημερωμένος για όλα αυτά. Δεν μπορεί να ακολουθεί, είτε από άγνοια είτε, ακόμα χειρότερα από ευνοιοκρατία, απροβλημάτιστα την εισήγηση των διοικητικών, που κάμποσες φορές είναι αυθαίρετη, αν όχι παράνομη. Οποιαδήποτε ερμηνεία των νόμων της εκπαίδευσης για την υπηρεσιακή μας κατάσταση, ο αιρετός μας εκπρόσωπος θα πρέπει να επιδιώκει να γίνεται με γνώμονα την ευνοϊκή και επιεική προς τον προσφεύγοντα εκπαιδευτικό πλευρά της, χωρίς βέβαια να φτάνουμε και στο άλλο άκρο, να παραβαίνουμε ευθέως το γράμμα και το πνεύμα του νόμου.

          Αυτή είναι η δουλειά των αιρετών μας εκπροσώπων στα υπηρεσιακά μας συμβούλια, να βλέπουν τα ζητήματά μας από την πλευρά του εκπαιδευτικού και όχι να τυφλώνονται από τη λάμψη της εξουσίας που τους δόθηκε και να ξεχνούν την προέλευσή τους. Αυτό ισχύει κυρίως για όσους η τάξη ανήκει στο μακρινό υπηρεσιακό τους παρελθόν, γεγονός που, ακόμα και αν δεν το θέλουν, τους έχει απομακρύνει από τον πυρήνα των καθημερινών μας προβλημάτων.

          Όλα τα παραπάνω δεν τα πολυείδαμε από τους εκλεκτούς μας εκπροσώπους, ειδικά τα οχτώ τελευταία χρόνια που η Παιδεία, όπως και όλα τα άλλα δημόσια αγαθά, δέχθηκε την επίθεση των μνημονίων. Πέρασαν με χαρακτηριστική ευκολία τα πιο αντιεκπαιδευτικά μέτρα ανέκαθεν.

          Εγώ τουλάχιστον δεν είδα και σε αυτές τις εκλογές την ανανέωση στα πρόσωπα, που ίσως θα έπρεπε να υπάρξει, εφόσον λαμβάνονταν υπόψη από όλους μας η ελλιπής μαχητικότητα απέναντι στην μνημονιακή λαίλαπα.

          Αξίζει άραγε να εναποθέσουμε τις ελπίδες μας για ένα καλύτερο αύριο στους ίδιους που εκλέγονται όλα αυτά τα χρόνια; Υπάρχει περίπτωση απαλλαγμένοι από τη ρουτίνα της σίγουρης εκλογής τους, να χτυπήσουν το χέρι στο τραπέζι και να φωνάξουν φτάνει ως εδώ; Μένει να το δούμε. Το εύχομαι ολόψυχα, γιατί όλοι αυτοί που ξαναεκλέχθηκαν διαθέτουν την προσωπικότητα να το κάνουν, αν απαλλαγούν από την δύναμη της συνήθειας, την πελατειακή νοοτροπία που ανέπτυξαν τόσα χρόνια και την υποχωρητικότητα απέναντι στις πολιτικές που χαράσσονται, με μόνο σκοπό την περιστολή των δαπανών με ταυτόχρονο περιορισμό των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

           Εγώ πάντως προσωπικά θα επιθυμούσα να είχαν εκλεγεί και άλλα νεώτερα και ακόμα άφθαρτα πρόσωπα, με περισσότερη ορμή και αγωνιστικότητα, που διακρίνει κάποιους που εισέρχονται στο χώρο με νέες ιδέες και δεν έχει προλάβει ακόμα να τους απορροφήσει κανένα σύστημα. Πρόσωπα που δεν έχουμε δει τι μπορούν να προσφέρουν, αντίθετα με όλους τους άλλους.

          Την επιθυμία μου αυτή την ενισχύει το γεγονός ότι και πριν και μετά τις εκλογές, σαν κασέτα που μπαίνει κάθε φορά η ίδια, ακούστηκαν από τους υπερψηφισθέντες τα ίδια ξύλινα λόγια  και οι ίδιες ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Καιρός να αλλάξει η κασέτα. Η παρακμή μας/μάς το επιβάλλει.   

         

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

smartphone_apps.jpg
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
Δεν έχει σημασία πόσο φανατικός φωτογράφος είσαι με το κινητό σου, κάθε σου λήψη μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη με λίγη επεξεργασία
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
σχολεία
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας
«Στα τριάντα εννιά χρόνια από τη δικτατορία της 21ης Aπριλίου ουδείς νοήμων και λογικός άνθρωπος έχει βρεθεί να πει έναν καλό λόγο για την...
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας