Ανακοινώθηκε χτες, 22/8/2018, από τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, η νέα μοριοδότηση και ο καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων.
Πριν αναφερθούμε στον νομό μας, σε πανελλαδικό επίπεδο ως δυσπρόσιτα ορίζονται μόνο τα σχολεία που έχουν 11-13 μόρια. (Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, το Γυμνάσιο και το ΓΕΛ Ανωγείων, που λαμβάνουν 10 μόρια, ενώ βρίσκονται σε μια μακρινή, ορεινή περιοχή, δεν θεωρούνται δυσπρόσιτα. Πόσο μάλλον το Γυμνάσιο της Κράνας, που λαμβάνει 8 μόρια και παύει να είναι δυσπρόσιτο!
Για όσους τυχόν δεν γνωρίζουν, ο καθορισμός ενός σχολείου ως δυσπρόσιτου το καθιστά ελκυστικό από πλευράς μορίων για έναν αναπληρωτή να το δηλώσει και έτσι αυτό το σχολείο να στελεχωθεί νωρίτερα, κάτι που θα έχει ωφέλιμες επιπτώσεις για όλη την περιοχή. Επομένως και αντιστρόφως ανάλογα, ο περιορισμός των δυσπρόσιτων συμβάλλει στην αποδυνάμωση των επαρχιακών σχολείων και μεσοπρόθεσμα στο κλείσιμό τους.
Επίσης δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι ενώ το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) πρότεινε τον καθορισμό ως δυσπρόσιτων όσων σχολείων λαμβάνουν από 10-13 μόρια, ο υπουργός υιοθέτησε εξ ολοκλήρου τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) για 11-13, γράφοντας στην απόφασή του ότι ‘’εν μέρει’’ υιοθετεί τη γνωμοδότηση του ΚΥΣΔΕ, δηλαδή 11-13 μόρια, αλλά όχι τα 10 της αρχικής πρότασης… Αν αυτό δεν συνιστά προσπάθεια εμπαιγμού και παιχνίδι με τις λέξεις, αναρωτιόμαστε για τη σημασία των εννοιών.
Όσον αφορά τον νομό μας, είναι φανερό ότι:
1. Αγνοήθηκαν προκλητικά και παντελώς οι ιδιαιτερότητες της περιοχής Ρεθύμνου, τις οποίες με κάθε τρόπο αναδείξαμε και για τα οποίες ενημερώσαμε, παρόλο που είναι γνωστές. (Νησί απομακρυσμένο από τον κεντρικό κορμό, έλλειψη ακτοπλοϊκής και αεροπορικής σύνδεσης με την κυρίως Ελλάδα, κακό επαρχιακό οδικό δίκτυο, υψηλά ποσοστά μαθητικής διαρροής σε κάποιες περιοχές, κ.ά.).
2. Αγνοήθηκαν οι ομόθυμες αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών, των αντίστοιχων φορέων, της ΕΛΜΕ, του ΣΕΠΕ και των συλλόγων διδασκόντων.
3. Αγνοήθηκε η ομόφωνη πρόταση του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου (4-4-2017) για μοριοδότηση, η οποία είχε λάβει υπόψη όλους τους σχετικούς παράγοντες, της αναλογικότητας μεταξύ των σχολείων συμπεριλαμβανομένης. Η μοριοδότηση του Υπουργείου ελάχιστη σχέση έχει με τη συγκεκριμένη, τεκμηριωμένη πρόταση.
4. Παρά τον ορεινό χαρακτήρα αρκετών περιοχών, το κακό οδικό δίκτυο, τις αποστάσεις από την πρωτεύουσα, τις ιδιαιτερότητες πολλών σχολείων, δεν υπάρχει κανένα δυσπρόσιτο σχολείο στον νομό μας!
Τα παραπάνω δείχνουν τον χαρακτήρα μιας εξουσίας που αγνοεί τις εισηγήσεις και τα αιτήματα της κοινωνίας και των φορέων της.
Είμαστε επίσης υποχρεωμένοι να εγκαλέσουμε και να καταγγείλουμε τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Τερζάκη, ο οποίος στη συνάντηση που είχε με στο Ρέθυμνο στις 23/1 με τα δύο εκπαιδευτικά σωματεία, την Αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου, τους αντιδημάρχους παιδείας της Π.Ε. Ρεθύμνου, διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτικούς και γονείς έδινε υποσχέσεις που ουδόλως τηρήθηκαν. Φυσικά μπορεί να επικαλεστεί ότι η τελική απόφαση ανήκει στον Υπουργό και όχι σε εκείνον. Όμως η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου είχε ζητήσει από τον κ. Τερζάκη να της κοινοποιήσει τη δική του εισήγηση, πράγμα που ουδέποτε έπραξε.
Το σωματείο μας δεν πρόκειται να δεχτεί με απάθεια την απόφαση του Υπουργείου. Ο αγώνας που ξεκινήσαμε τον Δεκέμβρη θα συνεχιστεί.
Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Νίκος Αδράμης Χρήστος Σουρουλής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη