Thumbnail
Του Ιωάννη Καραγιάννη, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών

1.      Πρόβλεψη στο κατατεθέν  σ/ν

Άρθρο 4. "Το δεύτερο εδάφιο της παρ.7 του άρθρου 11 του ν.3848/2010, όπως αντικαταστάθηκε µε το άρθρο 17 του ν.4327/2015, αντικαθίσταται ως εξής: «Όπου στις διατάξεις του παρόντος προβλέπεται διδακτική υπηρεσία, λογίζεται: α) η άσκηση διδακτικού έργου σε μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, β) οι άδειες κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου, γ) η διδακτική υπηρεσία σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) και σε δημόσια Ι.Ε.Κ., δ) η διδακτική υπηρεσία σε Α.Ε.Ι., εφόσον έχει ασκηθεί αυτόνομο διδακτικό έργο σύμφωνα µε το πρόγραμμα σπουδών για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον έξι (6) μηνών». 

2.      Αιτιολογική έκθεση:

"Με την παράγραφο 4 τροποποιείται, προς θεραπεία της αρχής της ισότητας και µε γνώμονα την εν τοις πράγµασι άσκηση διδακτικού έργου η έννοια της διδακτικής υπηρεσίας, ως προσόν για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι, ως διδακτική υπηρεσία λογίζεται: α) η άσκηση διδακτικού έργου σε μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, β) οι άδειες κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου, γ) η διδακτική υπηρεσία σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), και δ) η διδακτική υπηρεσία σε Α.Ε.Ι., εφόσον έχει ασκηθεί αυτόνομο διδακτικό έργο σύμφωνα µε το πρόγραμμα σπουδών για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον έξι (6) μηνών".

3.      Προηγούμενος νόμος:

Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 11 του ν. 3848/2010, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 17 του ν. 4327/2015, και το οποίο έχει ως εξής:

    «Όπου στις διατάξεις του παρόντος άρθρου προβλέπεται διδακτική υπηρεσία, λογίζεται:

α)      η άσκηση διδακτικού έργου σε μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

β)      οι άδειες κύησης, λοχείας, ανατροφής  τέκνου, 

γ)       η θητεία Σχολικού Συμβούλου,

δ)      η θητεία σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.),

ε)       η θητεία σε θέσεις Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής, Υγείας, Πολιτιστικών θεμάτων και σχολικών δραστηριοτήτων,

στ)     η θητεία των υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ, ΣΕΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων».

 

4.      Καθηκοντολόγιο Σχολικών Συμβούλων:

Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων καθορίζονται από τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 1 του Ν.1304/1982, σε συνδυασμό με την αριθ.Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 Υ.Α. (ΦΕΚ αρ. 1340/Β) όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει, από τις οποίες προκύπτει ότι o/η Σχολικός/ή Σύμβουλος συνεργάζεται όχι μόνο με το διευθυντή, το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό συμβούλιο, του κάθε σχολείου της περιοχής αρμοδιότητάς του, αλλά και με το Διευθυντή Εκπαίδευσης ή τον Προϊστάμενο Γραφείου, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, ακόμη και με τα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης για την αρτιότερη εκπλήρωση της αποστολής του.

Ακόμη, ο/η Σχολικός/ή Σύμβουλος συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών, στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, για την επιμόρφωση των οποίων αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, προγραμματίζει το εκπαιδευτικό έργο και διαχειρίζεται την εκπαιδευτική πολιτική στην περιοχή ευθύνης του. Επιπλέον, συμμετέχει σε υπηρεσιακά συμβούλια και συμβούλια επιλογής σύμφωνα με σχετικές διατάξεις, συμμετέχει στις επιτροπές προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των Πανελλαδικών εξετάσεων, των επιτροπών του Ι.Ε.Π. στη συγγραφή σχολικών εγχειριδίων, στην παραγωγή υποστηρικτικού διδακτικού υλικού, σε δειγματικές διδασκαλίες, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση διδακτικών καινοτομιών, στη διαδικασία αναβαθμολόγησης των γραπτών, τοποθετείται ως Διευθυντής ή Υποδιευθυντής σε Π.Ε.Κ. (Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα), συνέρχεται σε κοινές συντονιστικές συσκέψεις με άλλους/ες Σχολικούς/ες Συμβούλους κ.λ.π..

Από τα ανωτέρω καθήκοντα και αρμοδιότητες προκύπτει ότι οι Σχολικοί/Σχολικές Σύμβουλοι ασκούν τα καθήκοντά τους τόσο εντός των σχολείων και σε συνάφεια με τη διδασκαλία σε αυτά, όσο και εκτός των σχολικών μονάδων.

5.      Πρόταση:

Από τα προαναφερθέντα προκύπτει εύλογα ότι τα καθήκοντα του/της Σχολικού/Σχολικής Συμβούλου βρίσκονται σε πλήρη συνάφεια και σε ευθεία εξάρτηση με το παρεχόμενο διδακτικό έργο στις σχολικές μονάδες.

Επομένως, δεν συνάδει η αιτιολογία της αλλαγής της έννοιας της διδακτικής προϋπηρεσίας σε σχέση με το ρόλο και το επιτελούμενο έργο του/της Σχολικού/Σχολικής Συμβούλου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Ειδικότερα η αιτιολογική αναφορά στην αιτιολογική έκθεση του κατατεθέντος σ/ν "προς θεραπεία της αρχής της ισότητας" δεν έχει εφαρμογή στην περίπτωση της παρεχόμενης υπηρεσίας των Σχολικών Συμβούλωναφού η παροχή υπηρεσίας από τους διατελέσας/διαταλέσες Σχολικούς/Σχολικές Συμβούλους επιφέρει άνιση μεταχείριση και απότομη μεταβολή της υπηρεσιακής τους εξέλιξης.

Επιπρόσθετα, η αιτιολογική αναφορά προς "...και µε γνώμονα την εν τοις πράγµασι άσκηση διδακτικού έργου" δεν έχει εφαρμογή στην περίπτωση της παρεχόμενης υπηρεσίας των Σχολικών Συμβούλων, αφού η "εν τοις πράγμασι άσκηση διδακτικού έργου" περιλαμβάνει:

α) την επιμόρφωση σε νέες διδακτικές προσεγγίσεις, την επιμόρφωση στο σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση της διδασκαλίας και των σχεδίων μαθήματος (ετήσιες Οδηγίες Διδασκαλίας προς εκπαιδευτικούς του κλάδου του, θέματα ενδοσχολικών προαγωγικών-απολυτηρίων εξετάσεων) και

β) τη συμμετοχή τους στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ως θεματοδοτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων, τη συμμετοχή τους σε επιτροπές βαθμολογητών και προφορικών εξεταστών στα Βαθμολογικά και Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, τη συμμετοχή τους στην αναβαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των Απολυτηρίων-Προαγωγικών εξετάσεων στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, όπου ο/η Σχολικός/Σχολική Σύμβουλος έχει πρωτεύοντα ρόλο.

Επομένως ο νομοθέτης καλείται στο πλαίσιο της ισότητας και της κατ' αναλογίαν αποτίμησης της παρεχόμενης υπηρεσίας των Σχολικών Συμβούλων να επιφέρει νομοθετική βελτίωση συμπεριλαμβάνοντας ως διδακτική προϋπηρεσία τον χρόνο άσκησης των καθηκόντων των Σχολικών Συμβούλων.

Με εκτίμηση

Αγγέλαινα Σοφία – Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Ν. Κυκλάδων

Δεληκάρη Παρασκευή - Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Κυκλάδων

Καπνιά Γραμματή - Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής Φιλολογίας Ν. Κυκλάδων

Καράκιζα-Παπαθαρρενού Τσαμπίκα - Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Ν. Δωδεκανήσου

Καραγιάννης Ιωάννης - Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου

Κοσεγιάν Χαρίκλεια - Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Δωδεκανήσου

Μηνιώτη Μαρία - Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής Φιλολογίας Ν. Δωδεκανήσου

Μπερεδήμας Παναγιώτης - Σχολικός Σύμβουλος Καλλιτεχνικών Ν. Δωδεκανήσου & Κρήτης

Νικολακοπούλου Ευτυχία - Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Φιλολογίας Ν. Αιγαίου

Ορφανός Στέλιος - Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Ν. Δωδεκανήσου

Ρινακάκη Ουρανία - Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Κυκλάδων

Ρούμελης Νικόλαος - Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Ν. Κυκλάδων

Φατσέα Αδαμαντία - Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Δωδεκανήσου

 

 

Καραγιάννης Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κινητοποίηση
ΔΟΕ: Κινητοποίηση για αυξήσεις μισθών και υπογραφή Σ.Σ.Ε. που εξισώνει τα δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων
ΔΟΕ:  Ο εισαγωγικός μισθός είναι 776€, ο μισθός του αναπληρωτή 930€ και στο μεγαλύτερο ποσοστό των μόνιμων ο μισθός να κυμαίνεται περίπου στα 1000€,...
ΔΟΕ: Κινητοποίηση για αυξήσεις μισθών και υπογραφή Σ.Σ.Ε. που εξισώνει τα δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων