Thumbnail
Την αξία που μπορούν να λάβουν τα ψηφιακά παιχνίδια στην εκπαίδευση ανέδειξε η διημερίδα που διοργανώθηκε στο Γκάζι από το Innovathens, τον Κόμβο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, με την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ).

Αυτή ήταν η πρώτη από μια σειρά δράσεων με θέμα το gaming. Ομιλητές και κοινό κλήθηκαν να απαντήσουν σε μια σειρά από ερωτήματα: Τι είναι τα serious games; Μπορεί το gaming να είναι «θεραπευτικό»; Μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ψηφιακά παιχνίδια ως εργαλεία στη σχολική και προσχολική τάξη, αλλά και ως ερμηνευτικά μέσα για μικρούς και μεγάλους σε μουσεία και πολιτιστικούς οργανισμούς; Πώς μπορούν να ενταχθούν τα ψηφιακά παιχνίδια στην ειδική εκπαίδευση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων παιδιών με ειδικές ανάγκες, αλλά και από άτομα τρίτης ηλικίας για θεραπευτικούς σκοπούς;

Οι απαντήσεις που δόθηκαν είναι καταφατικές. «Η απήχηση που είχαμε, μας δείχνει ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τα ψηφιακά παιχνίδια στην εκπαίδευση», δηλώνει εκ μέρους του Innovathens η Ολυμπία Εξάρχου. Στην έκθεση που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της διημερίδας παρουσιάστηκαν δημιουργίες ιδιωτών, εκπαιδευτικών και άλλων ιδρυμάτων όπως το Πάντειο, η WWF και ο Δημόκριτος. «Υπάρχουν πάρα πολλοί φορείς τους οποίους μπορούν να προσεγγίσουν οι εκπαιδευτικοί για να φέρουν το ψηφιακό παιχνίδι στα σχολεία τους», προσθέτει η ίδια.

Το ζητούμενο τώρα είναι να ενισχυθούν οι Έλληνες δημιουργοί των ψηφιακών παιχνιδιών, τόσο των παιχνιδιών που σχεδιάζονται για εκπαιδευτικούς σκοπούς, όσο και εκείνων σκοπός των οποίων είναι η ψυχαγωγία, προκειμένου να βρουν τη δική τους θέση στον παγκόσμιο χάρτη.

«Εμείς ως Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας έχουμε θέσει ως στρατηγικό στόχο εδώ κι τουλάχιστον έναν χρόνο την ανάπτυξη και προώθηση του οπτικοακουστικού κλάδου», αναφέρει στο ΑΠΕ εκ μέρους της ΓΓΕΕ η Ελίνα Ροϊνιώτη. Στο πλαίσιο αυτό, η ΓΓΕΕ διοργάνωσε εκθέσεις και εκδηλώσεις ή στήριξε τη συμμετοχή ελλήνων δημιουργών σε διεθνή συνέδρια. «Αυτή τη στιγμή σχεδιάζουμε ένα πολύ μεγάλο φεστιβάλ παιχνιδιών, σκοπός του οποίου είναι η προώθηση του ψηφιακού παιχνιδιού ως παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα, αφού μιλάμε για έναν εξαιρετικά δυναμικό τομέα με παγκόσμιο τζίρο που ξεπερνάει τα 96 δισ. δολάρια».

Στη χώρα μας υπάρχουν περίπου 50 ομάδες δημιουργών που ασχολούνται με το σχεδιασμό των ψηφιακών παιχνιδιών. «Αυτό που θέλουμε είναι να συμβάλουμε στην οργάνωσή τους και αναδείξουμε τη δυναμική που ήδη έχουν», τονίζει η Ελίνα Ροϊνιώτη. Στο πλαίσιο αυτό δόθηκε πριν από λίγο καιρό σε δημόσια διαβούλευση από την ΓΓΕΕ το νομοσχέδιο για το πλαίσιο ενίσχυσης των ιδιωτικών επιχειρήσεων στον τομέα των οπτικοακουστικών μέσων. «Το ελληνικό ψηφιακό παιχνίδι έχει διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς στο εξωτερικό. Δυστυχώς, όμως, είναι ένας κλάδος που δεν τυγχάνει ενίσχυσης και βοήθειας. Κι αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε, θέλουμε να γίνουμε διεθνής κόμβος για τους σχεδιαστές και τους εκδότες παιχνιδιών», καταλήγει η ίδια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher ΔΥΠΑ 750 ευρώ: - Πότε οι πληρώνεστε και που ξεκινάτε πρώτοι

«Μπάμια»: Πώς λέγεται στα ελληνικά;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΝΔ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Έρχεται απόφαση για τις μετακινήσεις μαθητών – Στο «τραπέζι» συνοδοί και χιλιομετρικοί περιορισμοί
Στο επίκεντρο η ασφάλεια και η ισότιμη μεταχείριση με τα Μουσικά Σχολεία – «Πρώτη φορά στην ατζέντα της Περιφέρειας οι συνοδοί στα λεωφορεία»
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Έρχεται απόφαση για τις μετακινήσεις μαθητών – Στο «τραπέζι» συνοδοί και χιλιομετρικοί περιορισμοί
foto_education_2.jpg
Γονείς μαθητών Αττικής για Ειδική Αγωγή: «Το νομοσχέδιο επιβεβαίωσε τους φόβους μας»
«Το νομοσχέδιο επιβεβαίωσε τους φόβους μας ότι η «λύση» του ΥΠΑΙΘΑ είναι ένας τεράστιος κόφτης στους εκπαιδευτικούς»
Γονείς μαθητών Αττικής για Ειδική Αγωγή: «Το νομοσχέδιο επιβεβαίωσε τους φόβους μας»
εγκεφαλος
Η πανδημία άφησε «αποτύπωμα» στον εγκέφαλο: Επιτάχυνση γήρανσης ακόμη και χωρίς νόσηση από Covid
Η πανδημία «γέρασε» τους εγκεφάλους μας είτε αρρωστήσαμε είτε όχι
Η πανδημία άφησε «αποτύπωμα» στον εγκέφαλο: Επιτάχυνση γήρανσης ακόμη και χωρίς νόσηση από Covid