Thumbnail
Προ των πυλών φαίνεται ότι βρίσκεται η ψήφιση του νομοσχεδίου που σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές στους ελέγχους των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα ΚΤΕΟ

Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να φέρει στη Βουλή νομοσχέδιο που φέρνει ριζικές ανατροπές στους τεχνικούς ελέγχους των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Η πραγματικότητα του στόλου: μείωση πωλήσεων, αλλά χιλιάδες κυκλοφορούντα diesel

Παρά τη σταδιακή πτώση στις πωλήσεις νέων diesel ΙΧ, εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα εξακολουθούν να κινούνται στους ελληνικούς δρόμους. Μεγάλο μέρος αυτών θεωρείται επικίνδυνο, καθώς κυκλοφορεί χωρίς το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF), ένα κρίσιμο εξάρτημα που περιορίζει τις εκπομπές βλαβερών ρύπων. Μέχρι σήμερα η έλλειψή του δεν μπορούσε να εντοπιστεί εύκολα στους ελέγχους ΚΤΕΟ, κάτι που αναμένεται να αλλάξει άμεσα.

Γιατί αφαιρείται το DPF και ποιες είναι οι συνέπειες;

Το DPF, υποχρεωτικό σε οχήματα προδιαγραφών Euro 5 και Euro 6, συχνά αφαιρείται είτε για βελτίωση απόδοσης είτε για αποφυγή του κόστους αντικατάστασης, που μπορεί να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 3.000 ευρώ. Χωρίς αυτό, τα αυτοκίνητα εκπέμπουν υψηλά επίπεδα σωματιδίων αιθάλης, τα οποία αποτελούν σοβαρή απειλή για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.

Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει αυστηρούς ελέγχους μικροσωματιδίων στα ΚΤΕΟ, με χρήση νέου εξοπλισμού υψηλής ακρίβειας. Το ανώτατο όριο εκπομπών θα οριστεί σε 1.000.000 μικροσωματίδια ανά κυβικό εκατοστό, αντικαθιστώντας τη σημερινή μέτρηση θολερότητας των καυσαερίων. Ο έλεγχος θα αφορά όλα τα diesel οχήματα Euro 5 και Euro 6, ευθυγραμμίζοντας την Ελλάδα με την πρακτική πολλών ευρωπαϊκών χωρών, όπως η Γερμανία, όπου ήδη εφαρμόζεται.

Προκλήσεις για τα ΚΤΕΟ και τους ιδιοκτήτες

Η εφαρμογή της νέας νομοθεσίας θα απαιτήσει από τα ΚΤΕΟ επενδύσεις σε προηγμένο εξοπλισμό, ενώ οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων χωρίς λειτουργικό DPF θα πρέπει να προβούν σε επισκευές ή αντικαταστάσεις με υψηλό οικονομικό κόστος. Δεδομένου ότι τα οχήματα περνούν ΚΤΕΟ τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία και κατόπιν ανά διετία, χιλιάδες οδηγοί αναμένεται να επηρεαστούν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PROASTIAKOS
Σήμα κινδύνου από ΟΣΕ: Συνεχείς βλάβες στον Προαστιακό μεταξύ ΣΚΑ και Οινόης
Ο οργανισμός προχωρά σε επείγουσες επισκευές λόγω ασυνήθιστα υψηλού αριθμού θραύσεων στις σιδηροτροχιές, ενώ η αναβάθμιση της γραμμής παραμένει σε...
Σήμα κινδύνου από ΟΣΕ: Συνεχείς βλάβες στον Προαστιακό μεταξύ ΣΚΑ και Οινόης
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Δωρεάν είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου
Η πρώτη και τρίτη Κυριακή κάθε μήνα έως τον Μάρτιο προσφέρουν την ευκαιρία σε επισκέπτες κάθε ηλικίας να περιηγηθούν σε μνημεία και μουσεία χωρίς...
Δωρεάν είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου
λαζο
Ο Λάκης Λαζόπουλος αποκάλυψε στο Αλ Τσαντίρι Νιουζ ότι τον παρακολουθούσαν μέσω Predator
Ο παρουσιαστής σχολίασε με σαρκασμό την κατάσταση: «Ήμουν εγώ ο ίδιος και έδειξα και την ταυτότητά μου. Μόνο που εγώ δεν ήμουν. Ποιος μπορεί να...
Ο Λάκης Λαζόπουλος αποκάλυψε στο Αλ Τσαντίρι Νιουζ ότι τον παρακολουθούσαν μέσω Predator