πτηση
Γιατί πρέπει να κλείνουμε τα κινητά σε κάθε πτήση;

Η απαίτηση να απενεργοποιούμε τα κινητά μας τηλέφωνα κατά την απογείωση και την προσγείωση των αεροπλάνων δεν είναι απλώς μια τυπική διαδικασία, αλλά αποτελεί μια στοχευμένη πρακτική που εξυπηρετεί την ασφάλεια της πτήσης. Αν και μπορεί να φαίνεται υπερβολική, βασίζεται σε διεθνώς αποδεκτά πρότυπα και τεχνολογικούς περιορισμούς.

Τα κινητά τηλέφωνα και οι φορητές ηλεκτρονικές συσκευές εκπέμπουν ραδιοσήματα που ενδέχεται να δημιουργήσουν παρεμβολές. Παρότι οι σύγχρονοι αερομεταφορείς διαθέτουν συστήματα προστασίας και θωράκισης, ο κίνδυνος θεωρητικών αλλά και πραγματικών επιπτώσεων δεν έχει εξαλειφθεί εντελώς.

Υπήρξαν αναφορές συμβάντων, ιδίως από οργανισμούς όπως η FAA (Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ), όπου καταγράφηκαν ανωμαλίες σε συστήματα επικοινωνίας ή ναυσιπλοΐας που ενδέχεται να σχετίζονται με τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών εν πτήσει.

Οι δύο αυτές φάσεις θεωρούνται οι πιο κρίσιμες στιγμές κάθε πτήσης. Σε περίπτωση προβλήματος, το πλήρωμα έχει ελάχιστο χρόνο να αντιδράσει και πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένο.

Εδώ ισχύει ο λεγόμενος "Sterile Cockpit Rule", που απαγορεύει οποιαδήποτε άσχετη δραστηριότητα στο πιλοτήριο, και η παρουσία πιθανών παρεμβολών από κινητές συσκευές θεωρείται ανεπιθύμητος περισπασμός.

Τα τελευταία χρόνια, αρκετές αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν τη χρήση συσκευών σε “λειτουργία πτήσης” (airplane mode) καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Αυτό σημαίνει ότι η εκπομπή ραδιοσυχνοτήτων διακόπτεται, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο.

Ωστόσο, η δυνατότητα πραγματοποίησης τηλεφωνικών κλήσεων ή χρήσης δεδομένων παραμένει περιορισμένη. Οι λόγοι είναι τόσο τεχνικοί (παρεμβολές) όσο και κοινωνικοί (π.χ. ενόχληση άλλων επιβατών).

Η οδηγία για απενεργοποίηση των κινητών δεν έχει στόχο να περιορίσει τον επιβάτη, αλλά να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του αεροσκάφους σε καίριες στιγμές. Παρότι η τεχνολογία εξελίσσεται, οι ειδικοί επιμένουν πως ο κίνδυνος δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς.

Η συμμόρφωση με τις οδηγίες του πληρώματος παραμένει καθοριστική – όχι μόνο για τη δική μας ασφάλεια, αλλά και για εκείνη όλων των επιβατών στο αεροπλάνο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ASEP diorismoi
Νέοι Πίνακες Ειδικής Αγωγής: Αντιδράσεις για την κατακόρυφη αύξηση του παράβολου συμμετοχής
Καταγγελία για χαράτσι στους πίνακες Ειδικής Αγωγής – «Αποκλειστικό και αντικοινωνικό μέτρο»
Νέοι Πίνακες Ειδικής Αγωγής: Αντιδράσεις για την κατακόρυφη αύξηση του παράβολου συμμετοχής
αξιολο
Η αξιολόγηση ως μέσο υποταγής και μηχανισμός πειθάρχησης των εκπαιδευτικών
«Ο έλεγχος και η επιτήρηση μέσω της αξιολόγησης δεν είναι ένα νέο φαινόμενο. Συνδέεται με μια βαθύτερη ιστορική και πολιτική διαχείριση της...
Η αξιολόγηση ως μέσο υποταγής και μηχανισμός πειθάρχησης των εκπαιδευτικών
ΕΑΠ
Καταδίκη χωρίς προειδοποίηση: Εκτός ΑΣΕΠ εκατοντάδες φοιτητές του ΕΑΠ
Τελειόφοιτοι του ΕΑΠ κινδυνεύουν να αποκλειστούν από τον ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής λόγω αδικαιολόγητων καθυστερήσεων στην πρακτική άσκηση
Καταδίκη χωρίς προειδοποίηση: Εκτός ΑΣΕΠ εκατοντάδες φοιτητές του ΕΑΠ