sxoleio-paidia
Μερικά μικρά λάθη που κάνουν οι γονείς καθώς και οι παππούδες και οι γιαγιάδες

Πολλές φορές γονείς, παππούδες και γιαγιάδες κάνουν πράγματα στα παιδιά που ενίοτε είναι λάθος και καλό είναι να τα σταματήσουν.

Η ιστοσελίδα Parade συγκέντρωσε συμβουλές παιδοψυχολόγων για όσα είναι καλό να αποφεύγονται.

Χρησιμοποιούν την οθόνη ως babysitter

Η υπερβολική εξάρτηση από ψηφιακές συσκευές μπορεί να εμποδίσει την κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη ενός παιδιού. «Είναι σημαντικό για τα παιδιά να συμμετέχουν σε μια ποικιλία δραστηριοτήτων βασισμένων στο παιχνίδι, που προάγουν την ανάπτυξη σε διαφορετικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της οπτικοκινητικής, της σωματικής άσκησης και της κοινωνικοποίησης.

Όταν οι καλοπροαίρετοι παππούδες βάζουν ένα εγγόνι μπροστά σε μια συσκευή για να το διασκεδάσουν, τόσο το παιδί όσο και ο παππούς χάνουν σημαντικό χρόνο σύνδεσης», σημειώνει η ειδικός σε θέματα ενσωμάτωσης και ψυχικής υγείας των παιδιών, Roseann Capanna-Hodge.

Νομίζουν ότι τα συναισθήματα των παιδιών δεν είναι μεγάλη υπόθεση

«Σταματήστε να υποθέτετε ότι τα συναισθήματα των παιδιών δεν είναι μεγάλη υπόθεση, προσπαθώντας να τα απορρίψετε ή να τα διορθώσετε πολύ γρήγορα. Αντίθετα, επικυρώστε τα συναισθήματά τους και φροντίστε να ακούτε.

Ακόμα κι αν οι γονείς πιστεύουν ότι το παιδί τους αντιδρά υπερβολικά σε μια κατάσταση, να θυμάστε ότι το παιδί δεν διαθέτει τις ίδιες δεξιότητες αυτορρύθμισης ή εμπειρίας με εσάς. Το να απορρίπτονται τα συναισθήματά τους μπορεί να δημιουργεί στα παιδιά το αίσθημα της ακύρωσης, να υπονομεύει την αυτοπεποίθησή τους και να εμποδίζει την ικανότητά τους να εκφράζονται αποτελεσματικά», εξηγεί η Caroline Danda.

Φωνάζουν και κάνουν αρνητικά σχόλια

«Οι προηγούμενες γενιές είχαν την τάση να επικρίνουν και να φωνάζουν για να τραβήξουν την προσοχή ενός παιδιού», λέει η Capanna-Hodge και προσθέτει: «Το να υψώνετε τακτικά τη φωνή σας μπορεί να δημιουργήσει ένα περιβάλλον φόβου και άγχους, που οδηγεί σε προβλήματα διαχείρισης άγχους, αυτοεκτίμησης και επικοινωνίας», σύμφωνα με το newsbeast.gr.

Δεν αφήνουν τα παιδιά να κάνουν λάθη

Επιτρέψτε στα παιδιά να πειραματίζονται και να αποτυγχάνουν, προτείνει η Caroline Danda. «Είναι εύκολο να παρέμβετε και να γλιτώσετε τα παιδιά από λάθη. Όμως αυτό το επίπεδο παρέμβασης μπορεί να στερήσει από τα παιδιά πολύτιμες ευκαιρίες μάθησης και να καταπνίξει τη δημιουργικότητα. Το να επιτρέπουμε στα παιδιά να πειραματιστούν, να κάνουν λάθη και να μάθουν από τις αποτυχίες, ενισχύει την ανθεκτικότητα, τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και την αυτοπεποίθηση».

Χρησιμοποιούν την ενοχή ως κίνητρο

Οι ενοχές δεν είναι ποτέ κατάλληλος τρόπος για να κάνετε ένα παιδί να συμπεριφέρεται καλύτερα. «Η προσπάθεια ελέγχου της συμπεριφοράς μέσω της ενοχής μπορεί να οδηγήσει σε αισθήματα αναξιότητας και μια νοσηρή επιθυμία να ευχαριστήσει τους άλλους σε βάρος των δικών του αναγκών, κάτι που μπορεί να επηρεάσει ένα παιδί για μια ζωή.

Φράσεις όπως “Κοίτα πόσα κάνω για σένα!” ή “Η γιαγιά σε χρειάζεται, αλλιώς θα στενοχωρηθεί” δεν πρόκειται να βοηθήσουν ένα παιδί να εξελιχθεί σε έναν ενήλικα με αυτοπεποίθηση που ξέρει πώς να βάζει όρια», αναφέρει η Capanna-Hodge.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γλυπτά του Παρθενώνα
Με ένα έγγραφο ενός καϊμακάμη και χωρίς άδεια ο Έλγιν λεηλάτησε τον Παρθενώνα!
Σε συνεντεύξεις της σε ελληνικά Μ.Μ.Ε. η κυρία Μποζ τόνισε ότι τόσο η δική της ομάδα, όσο και άλλες από Τούρκους αρχαιολόγους έψαξαν τα οθωμανικά...
Με ένα έγγραφο ενός καϊμακάμη και χωρίς άδεια ο Έλγιν λεηλάτησε τον Παρθενώνα!