gogos
ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ / INTIME NEWS
«Η πανδημία εξακολουθεί να αποτελεί νόσο των νέων, αρχίζει όμως και μια μεταστροφή σε μεγαλύτερες ηλικίες, ιδιαίτερα σε περιοχές με χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη», σημειώνει ο Χαράλαμπος Γώγος

«Νόσο των νέων» χαρακτήρισε τον κορονοϊό ο καθηγητής Παθολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Χαράλαμπος Γώγος, κατά την καθιερωμένη ενημέρωση για την εξέλιξη της πανδημίας, το απόγευμα της Πέμπτης.

«Ο ιός είναι παρών, ο αγώνας μας διαρκής, επίμονος και αναπροσαρμοζόμενος στα συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα του ιού και της πανδημίας, τα οποία αυτή τη στιγμή φαίνονται προβληματικά σε παγκόσμιο επίπεδο», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Γώγος, ενώ τόνισε την ανάγκη συνεχούς τήρησης των μέτρων προστασίας και σωστής χρήσης της μάσκας από όλους εμβολιασμένους και μη, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους όπου υπάρχει συγχρωτισμός, την διενέργεια test και φυσικά τον άμεσο εμβολιασμό των πολιτών άνω των 12 ετών.

Αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου

Σχετική αύξηση παρουσιάζει το επιδημιολογικό φορτίο στην επικράτεια, με κυλιόμενο μέσο όρο κρουσμάτων τα 2942 κρούσματα, ενώ τις τελευταίες δύο ημέρες παρουσιάζεται περαιτέρω τάση αύξησης. Ο δείκτης θετικότητας στην επικράτεια είναι στο 3,3%, με σημαντικές αυξομειώσεις, καθώς σε περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο είναι σημαντικά υψηλότερος.

Ο κ. Γώγος ανέφερε επίσης, ότι τα εισαγόμενα κρούσματα μέσω του τουρισμού, εξακολουθούν να αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου, περίπου το 0,59%, πράγμα που οφείλεται, τόσο στον εμβολιασμό του ποσοστού τουριστών, όσο και στον αποτελεσματικό διαγνωστικό έλεγχο που γίνεται. "Το στοίχημα του τουρισμού μέχρι στιγμής κερδίζεται", είπε ο κ. Γώγος, εκφράζοντας την ελπίδα αυτό να συνεχιστεί.

Επικράτηση παραλλαγής Δέλτα

Όπως είπε ο καθηγητής, η επικράτηση της μετάλλαξης Δέλτα έχει φτάσει στο 79,1%, με προβλέψεις το ποσοστό αυτό να ανέβει στο 90%. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην διενέργεια test, τα οποία όπως είπε πρέπει να παραμείνουν στο οπλοστάσιο μας. Η πανδημία εξακολουθεί να αποτελεί νόσο των νέων, αρχίζει όμως και μια μεταστροφή σε μεγαλύτερες ηλικίες, ιδιαίτερα σε περιοχές με χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη, ενώ σε λίγο καιρό, ένα πιθανό πρόβλημα θα είναι και η παρουσία του ιού στους χώρους της εκπαίδευσης. Υπογράμμισε ότι οι νέοι θα πρέπει να τηρούν τα μέτρα προστασίας και κυρίως να ελέγχονται με test, τόσο πηγαίνοντας σε διακοπές, όσο και επιστρέφοντας.

Ο καθηγητής επανέλαβε τη σύσταση για εμβολιασμό των άνω των 12 ετών.

Αύξηση νοσηλειών

Σε είκοσι σχεδόν μέρες διπλασιάστηκαν οι εισαγωγές και υπάρχει μικρή αλλά υπαρκτή αύξηση στο δείκτη εισιτήρια προς εξιτήρια, πράγμα που σημαίνει μια μικρή επιβάρυνση στο ΕΣΥ. Η κάλυψη στις απλές κλίνες είναι 40%, ενώ στις ΜΕΘ 51%. 
 
Τόνισε ότι το ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης είναι αξιοσημείωτο, απέχει όμως αρκετά από την διασφάλιση της συλλογικής ανοσίας για την μείωση της διασποράς, και απ' ότι φαίνεται, είναι δύσκολο να εξασφαλιστεί αυτό το καλοκαίρι. 

Από την άλλη, το Δέλτα στέλεχος είναι πολύ μεταδοτικό και οι εμβολιασμένοι θετικοί, παρότι είναι λίγοι, είναι σε ένα ποσοστό ικανοί να μεταδώσουν τον ιό. 

Ο κ. Γώργος επισήμανε την ανάγκη συνεχούς τήρησης των μέτρων ατομικής προστασίας, για την μείωση του ιού στην κοινότητα και την εμφάνιση νέων ίσως δυσκολότερων μεταλλάξεων και υπογράμμισε την σημασία του εμβολιασμού για να απαλλαγούμε από τον εφιάλτη της covid-19 σε υγειονομικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.

Η αποφυγή δυσάρεστων εξελίξεων είναι στο χέρι μας είπε ο κ. Γώγος και χρειάζεται άμεσος εμβολιασμός και ειδικά των ευάλωτων ομάδων.

Αναφέρθηκε στα τρία μεγάλα κύματα της πανδημίας τονίζοντας ότι υπάρχει ένας συνεχής αγώνας ανάμεσα στον ιό και την επιστημονική κοινότητα, με πολλές παραμέτρους, στις οποίες το βασικό οπλοστάσιο του ιού είναι οι μεταλλάξεις, ενώ παράλληλα το βασικό όπλο της επιστημονικής κοινότητας είναι η ταχεία παρασκευή ασφαλών και αποτελεσματικών εμβολίων.

Αυτό που απασχολεί ιδιαίτερα την επιστημονική κοινότητα και τα θεσμικά όργανα, είναι η υπολειπόμενη διαθεσιμότητα των εμβολίων στις τρίτες χώρες, πράγμα που δεν πρέπει να υποτιμάμε, τόσο από την πλευρά της αλληλεγγύης, όσο και από την πλευρά της ολιστικής αντιμετώπισης της πανδημίας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση