Νίκη Κεραμέως
ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ / INTIME NEWS
Πρωτοβουλία Κεραμέως για τη σύσταση ευρωπαϊκής Task Force για την υποστήριξη μαθητών και φοιτητών της Ουκρανίας

Τη δημιουργία μίας ειδικής ομάδας δράσης -Task Force- για την υποστήριξη των μαθητών και φοιτητών της Ουκρανίας, εντός και εκτός των συνόρων, πρότεινε με επιστολή της στο Γάλλο ομόλογό της και Προεδρεύοντα του Συμβουλίου των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το τρέχον εξάμηνο, Jean-Michel Blanquer, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Προηγουμένως, η Νίκη Κεραμέως είχε επικοινωνήσει με τον Ουκρανό ομόλογό της, Υπουργό Παιδείας και Επιστήμης, Serhiy Shkarlet, ο οποίος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τη στήριξη της Ελληνικής Κυβέρνησης και την πεποίθησή του ότι η υλοποίηση της πρότασης αυτής θα ενισχύσει σημαντικά την oυκρανική εκπαιδευτική κοινότητα. Η Υπουργός υπογράμμισε στην επιστολή της προς το Γάλλο Προεδρεύοντα ότι η πρόσβαση παιδιών και νέων στην εκπαίδευση έχει πληγεί σημαντικά. Σύμφωνα με έρευνα της UNICEF η ρωσική επίθεση έχει ήδη απομακρύνει από τις σχολικές δομές 350.000 παιδιά της Ουκρανίας, ενώ εκατομμύρια παιδιά αναμένεται να επηρεαστούν από τον πόλεμο και να στερηθούν την εκπαίδευση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ουκρανός Υπουργός έχει ήδη στη διάθεσή του μία πρώτη καταγραφή των αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στο πλαίσιο της έμπρακτης αλληλεγγύης που επιδεικνύει η Ευρωπαϊκή Ένωση στη δοκιμαζόμενη Ουκρανία, η πρόταση της Νίκης Κεραμέως έγκειται στη δημιουργία μηχανισμού άμεσης αντιμετώπισης εκπαιδευτικών ζητημάτων μέσω της σύστασης Ευρωπαϊκής Ομάδας Δράσης για τη διατήρηση της πρόσβασης στη γνώση, την επικοινωνία και την εκπαίδευση των Ουκρανών μαθητών και φοιτητών. 

Συγκεκριμένα, προτάθηκε η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας που με όρους αποτελεσματικότητας, δικαιοσύνης και διαφάνειας, θα μπορεί α. να φιλοξενεί αιτήματα της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας καταγράφοντας τις ανάγκες της για εξοπλισμό, εκπαιδευτικό υλικό και τεχνική βοήθεια, και β. να συγκροτήσει παράλληλα έναν μηχανισμό κάλυψής τους, με τη συνδρομή κρατών-μελών, επιχειρηματικού τομέα, κοινωνίας πολιτών και φορέων, αλλά και διεθνών οργανισμών με ανάλογη εμπειρία και τεχνογνωσία. Ο μηχανισμός αυτός, εφόσον θεσπισθεί, θα προσφέρει βοήθεια επιπλέον των πρωτοβουλιών που κάθε κράτος-μέλος αναλαμβάνει μεμονωμένα, όπως η ενσωμάτωση προσφύγων στο εκπαιδευτικό τους σύστημα.

Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Στο πλαίσιο της έμπρακτης αλληλεγγύης που επιδεικνύουμε ως Ευρωπαϊκή Ένωση στη δοκιμαζόμενη Ουκρανία, οφείλουμε να στηρίξουμε ιδιαίτερα ευάλωτα θύματα των πολεμικών συγκρούσεων, όπως τα παιδιά και οι νέοι, με την ειλικρινή ελπίδα για άμεση κατάπαυση του πυρός και αποκατάσταση της ειρήνης. Σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία, η εκπαίδευση, πέρα από θεμελιώδες δικαίωμα, αδιαμφισβήτητα  συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση του αισθήματος ενότητας σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, και στη δημιουργία δικτύων αλληλεγγύης και υποστήριξης.»

Η επιστολή της υπουργού Παιδείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
Αλλά τι άλλο είναι αυτό εκτός από πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και μηχανισμός αύξησης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση;
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!