Ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) με σχετική του ανακοίνωση, γνωστοποιεί την θέση του σχετικά με την αξιολόγηση και τι ακριβώς θέλει να πετύχει το Υπουργείο Παιδείας.
«Πως θα κριθεί, για παράδειγμα, η πρόοδος ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες σε σχέση με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης κατά την ώρα της αξιολογικής διαδικασίας, πως θα αξιολογηθεί όλο το φάσμα ενεργειών του δασκάλου μέσα και έξω από τον χώρο του σχολείου πάνω στην πρόοδο των μαθητών», τονίζει χαρακτηριστικά.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Και κάπως έτσι ξαφνικά καθώς σύμφωνα με το υπουργείο παιδείας η αξιολόγηση είναι αίτημα ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας, μπήκε στην ζωή μας.
Οι σαφείς εντολές και οι εξαγγελίες από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) είναι να προβούν οι συντονιστές εκπαίδευσης στην αξιολόγηση των νεοδιόριστων πρώτα, που είτε έκλεισαν διετία, είτε συμπληρώνουν σύντομα, για την ολοκλήρωση της μονιμοποίησης τους όπως αναφέρουν οι νόμοι 4589/2019 και 4823/2021 εκδίδοντας και οδηγίες για τη διαδικασία. Ένα γεγονός το οποίο είναι επακόλουθο της παράνομης ανάκλησης των πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του 2020 από Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που τις εξέδωσαν στο προβλεπόμενο από το νόμο χρονικό διάστημα, πατώντας στον νόμο 4589/2019.
Το υπουργείο με τον τρόπο αυτό προσπαθεί να εντείνει την πίεσή του στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς ώστε να συμμετέχουν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης, μια διαδικασίας που γεννά πολλά ερωτηματικά ως προς το σκοπό και τρόπο λειτουργία της. Εύκολα αναρωτιόμαστε λοιπόν πώς μπορεί να βαθμολογηθεί και να χαρακτηριστεί μέσα από 2 με 3 συναντήσεις μια τόσο πολύπλευρη και ανοιχτή διαδικασία όπως είναι ο θεσμός της τάξης.
Πως θα κριθεί, για παράδειγμα, η πρόοδος ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες σε σχέση με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης κατά την ώρα της αξιολογικής διαδικασίας, πως θα αξιολογηθεί όλο το φάσμα ενεργειών του δασκάλου μέσα και έξω από τον χώρο του σχολείου πάνω στην πρόοδο των μαθητών. Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντήσει το υπουργείο καθώς ευαγγελίζεται ότι η αξιολόγηση έχει στόχο την εξέλιξη και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού.
Του εκπαιδευτικού που πάντα στήριξε και στηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία με τον στρεβλό θεσμό της αναπλήρωσης, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες για τουλάχιστον 11, 15 ή ακόμα και 17 χρόνια, που συνέλεξε προϋπηρεσία που δεν μετρήθηκε ως προσόν, που κατά περιπτώσεις έχει ίσα ή περισσότερα προσόντα ακόμα και από τους Συντονιστές, που σε κάποιες περιπτώσεις καλείται να αξιολογηθεί από Συμβούλους εκπαίδευσης που δεν έχουν εργασιακή εμπειρία στην εκπαιδευτική δομή/πλαίσιο που υπηρετεί, που όμως συνεχίζει να εργάζεται σε συνθήκες άγχους, πλήρους γραφειοκρατίας, σε κτίρια που δεν πληρούν προϋποθέσεις πρόσβασης όλων, με χαμηλούς μισθούς και με μη κάλυψη των κενών, λόγω των πολλών χρόνων αδιοριστίας και ελλειμμάτων στα σχολεία.
Η ΔΟΕ και οι ΣΕΠΕ πρέπει να συνεχίσουν να είναι σε διαρκή επαγρύπνηση οργανώνοντας των αγώνα και τις κινήσεις των εκπαιδευτικών στηρίζοντας την κήρυξη της απεργίας – αποχής ενάντια στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης. Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς μαζί με τους γονείς να συμμετέχουν στις δράσεις και στις κινητοποιήσεις που θα οργανωθούν, όχι μόνο σε κεντρικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο διώχνοντας μακριά τον φόβο και την ανασφάλεια.
Γιατί η "αξιολόγηση" δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους μαθητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες. Όλοι εμείς είμαστε τα σχολεία…
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη