Στην κινητοποίηση της Πέμπτης με αιτήματα «καθαρά σχολεία με μόνιμο προσωπικό και 15 μαθητές ανά τάξη» και «διάθεση επιπλέον εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο για την κάλυψη των νέων αναγκών» καλεί ο ΣΕΠΕ Λήμνου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Τέρμα πια στην κοροϊδία!
17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΛΗΜΝΟΥ – ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΜΕ – ΜΥΡΙΝΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΤΕ 7 μ. μ.
ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ!
Καθαρά σχολεία με μόνιμο προσωπικό και 15 μαθητές ανά τάξη! Διάθεση επιπλέον εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο για την κάλυψη των νέων αναγκών.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, μετά και τις εξαγγελίες για την έναρξη των μαθημάτων στις 14 Σεπτεμβρίου, συνεχίζουν να μην παίρνουν ουσιαστικά μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί το άνοιγμα των σχολείων με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ενώ βρισκόμαστε μπροστά στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν μετατραπεί σε λάστιχο. Πολλές από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ που αφορούν τα σχολεία, βρίσκονται τουλάχιστον εκτός πραγματικότητας!
Η κυβέρνηση συνεχίζει να αρνείται να ικανοποιήσει τις διεκδικήσεις, που εδώ και μήνες, εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων, έχουν αναδείξει σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον.
Τα ερωτήματα εκπαιδευτικών και γονιών είναι ΑΜΕΙΛΙΚΤΑ:
- Υπάρχουν ή έχουν προετοιμαστεί στα σχολεία χώροι για την υποδοχή και αναμονή περιστατικών υγειονομικού κινδύνου; Υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός και προσωπικό για την αντιμετώπισή τους;
- Προβλέπεται η στελέχωση των σχολικών μονάδων με νοσηλευτές και η διενέργεια προληπτικών τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ώστε να αποτραπεί εξ αρχής πιθανή διασπορά του ιού;
- Γιατί δεν χωρίζονται τα πληθωρικά τμήματα ιδιαίτερα όπου υπάρχουν αίθουσες όπως στο 2ο και 3ο Δημοτικά Σχολεία της Μύρινας; Γιατί δεν ανοίγουν τμήματα και σχολικές μονάδες που έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια;
- Γιατί δε διορίζονται εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα σε συνθήκες πανδημίας και τίθεται σε κίνδυνο η υγεία μαθητών κι εκπαιδευτικών;
- Γιατί η κυβέρνηση δε μονιμοποιεί όλους τους εκπαιδευτικούς και το βοηθητικό προσωπικό που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, αντίθετα προχωρά με συμβασιούχους μειωμένου ωραρίου, αλλά και με τρίμηνες συμβάσεις;
- Πως θα παραμένουν τα σχολεία καθαρά (απαραίτητος υγειονομικός όρος) αφού υπάρχουν μόνο 9.500 καθαρίστριες για πάνω από 13.000 σχολικές μονάδες, δηλαδή περίπου 1 καθαρίστρια για 1,5 σχολείο(!!!); Για τη Λήμνο υπάρχουν 28 καθαρίστριες για 33 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις οποίες οι 13 είναι μειωμένου ωραρίου!
- Γιατί στην πλειοψηφία των Δήμων οι καθαρίστριες δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα;
- Γιατί δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες και πρωτόκολλα αντιμετώπισης των πιθανών κρουσμάτων είτε μαθητών, είτε εκπαιδευτικών; Γιατί δεν υπάρχουν σχολίατροι ή άλλο υγειονομικό προσωπικό να φροντίσουν πιθανά περιστατικά;
- Πως θα αντιμετωπίζεται μια ενδεχόμενη απουσία εκπαιδευτικού; Ποιος θα καλύπτει το τμήμα; Τι θα γίνεται όταν απουσιάζει μια ειδικότητα; Πως θα γίνονται τα διαλείμματα όταν στα τμήματα μπαίνουν διάφοροι εκπαιδευτικοί και πολλοί από αυτούς μετακινούνται σε 3,4,5 … ακόμα και 6 σχολεία; (π. χ. οι εκπαιδευτικοί της Γαλλικής και της Γερμανικής Γλώσσας μετακινούνται σε 5 δημοτικά σχολεία της Λήμνου!)
- Τι θα γίνει με το ολοήμερο όπου συγχρωτίζονται μαθητές από διαφορετικά τμήματα;
Ήδη έχουμε περιστατικά, είτε εκπαιδευτικών είτε προσωπικού καθαριότητας, που έχουν βρεθεί θετικοί στον κορονοϊό σε μια σειρά Συλλόγους και ΕΛΜΕ από όλη την Ελλάδα. Στη Λήμνο έχουμε μέχρι τώρα 2 εκπαιδευτικούς θετικούς στον κορονοϊό! Η λογική του «βλέποντας και κάνοντας» που ακολουθεί Κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας, βάζουν άμεσα σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία!
Στα παραπάνω ερωτήματα οφείλουν η Κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας να απαντήσουν τόσο με σαφήνεια όσο και με τρόπο που να μη διακινδυνεύεται καθημερινά η υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Τα ήξεις αφήξεις της κυβέρνηση είναι που τροφοδοτούν διάφορες «ψεκασμένες» και ανορθολογικές θεωρίες.
Ξεκαθαρίζουμε: Δε θα επιτρέψουμε να στοχοποιηθεί κανένας συνάδελφος εκπαιδευτικός, διευθυντής/ρια και προϊστάμενος/η. Δεν είναι δουλειά των εκπαιδευτικών ούτε να αποδέχονται ούτε να διαχειρίζονται εξώδικα και άλλες καταγγελίες για μέτρα και διατάξεις που ορίζονται από ΦΕΚ. Οι Σύλλογοι και οι ΕΛΜΕ καλύπτουν όλα τα μέλη τους για αντίστοιχες περιπτώσεις.
Δεν θα επιτρέψουμε την διάλυση των εργασιακών δικαιωμάτων, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, την παραβίαση του ωραρίου, την απόκρυψη των προβλημάτων εντός σχολείου.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Αποδεικνύεται καθημερινά πως η Παιδεία και Υγεία του λαού δεν είναι «επιλέξιμες δαπάνες»! Για αυτό και επιμένουν να μη δίνουν ούτε μισό ευρώ από τα 70 δις που θα μπουν στα ταμεία, αλλά να τα κάνουν δώρο στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Γιατί οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα που έχει ο κάθε εκπαιδευτικός, ο κάθε γονιός αυτή τη στιγμή στο μυαλό του συνοψίζονται στο σύνθημα
ΔΩΣΤΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ!
- Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί τους 15, το πολύ, μαθητές ανά τμήμα.
- Εδώ και τώρα να γίνει Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, για όλα τα κενά σε όλες τις ειδικότητες, χωρίς αποκλεισμούς από τους πίνακες. Από τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της Λήμνου λείπουν δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών, Θεατρικής Αγωγής, Τμημάτων Ένταξης, παράλληλης Στήριξης, Τάξεων υποδοχής αλλοδαπών Μαθητών, Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό, Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Λογοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Σχολικοί Νοσηλευτές.
- Τουλάχιστον ένας επιπλέον δάσκαλος στη διάθεση κάθε Δημοτικού. Αντίστοιχη διάθεση εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών. Στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αντίστοιχου αριθμού Νηπιαγωγών για τις ανάγκες της Προσχολικής Αγωγής.
- Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κατάργηση εδώ και τώρα του απαράδεκτου θεσμού των Αναπληρωτών Μειωμένου Ωραρίου και των 3μηνιαίων αναπληρωτών. Κατάργηση του ν. 4692/20 της Κεραμέως και του νόμου Γαβρόγλου.
- Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Τώρα μετατροπή των συμβάσεων των καθαριστριών μειωμένου ωραρίου σε πλήρες ωράριο. Κανένας αποκλεισμός μετανάστη/ριας.
- Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων με το αντίστοιχο προσωπικό συνοδείας και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
- Ουσιαστική προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Χορήγηση της άδειας για ευπαθείς ομάδες σε αναπληρωτές συναδέλφους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την επαρκή προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.)
- Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
- Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
Συνεχίζουμε δυναμικά με:
- Γενικές Συνελεύσεις σε ανοιχτούς χώρους με τήρηση όλων των υγειονομικών μέτρων.
- Παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή τη μέρα ψήφισης της διάταξης για τις τρίμηνες συμβάσεις των αναπληρωτών.
- Απογευματινό συλλαλητήριο την Πέμπτη 17/9, στη Βουλή μαζί με το γονεϊκό κίνημα για τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους ανοίγουν τα σχολεία.
- Ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ, το Σάββατο 19/9.
- 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση την τελευταία εβδομάδα του Σεπτέμβρη (21-25/9).
Η υγεία των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών δεν εμπόρευμα, είναι ανεκτίμητο δικαίωμα και θα το υπερασπιστούμε. Τώρα είναι η ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να διεκδικήσουμε αποφασιστικά τους όρους και τις προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων. Να αναλάβει η κυβέρνηση την κρατική ευθύνη!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη