kerameos_italia
Ενημέρωση της ΕΛΜΕ B’ Αχαΐας για τη συνάντηση με τη Νίκη Κεραμέως το Σάββατο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ B’ ΑΧΑΪΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 4-7-2020

Πραγματοποιήθηκε, το Σάββατο 4 Ιουλίου 2020 και ώρα 1.30 μμ., συνάντηση εκπαιδευτικών σωματείων (Α’ και Β’ ΕΛΜΕ Αχαΐας και Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πατρών) με την Υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως. Είχε προηγηθεί Παράσταση Διαμαρτυρίας κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της Υπουργού Παιδείας στην Achaia Clauss, στα πλαίσια του 8ου περιφερειακού συνεδρίου ανάπτυξης, η οποία είχε απόλυτη επιτυχία, καθώς ήταν πολυπληθής και αγωνιστική. Εκεί αποφασίστηκε να ζητήσουμε από την Υπουργό να γίνει η συνάντηση. Πριν ξεκινήσει η συνάντηση ζητήθηκε από την κ. Υπουργό να γίνουν δεκτοί και εκπρόσωποι ειδικοτήτων - ΠΕ78 (Κοινωνιολογία/ Νομικές Επιστήμες), ΠΕ80 (Οικονομία/Οικιακή Οικονομία), ΠΕ08 (Εικαστικά/Σχέδιο) ΠΕ04.05 (Γεωλογία/Ορυκτοί Πόροι)- που θίγονται από τις τελευταίες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα στη Β/θμια Εκπ/ση. Μετά από διαβουλεύσεις η Υπουργός είπε ότι θα δεχτεί μόνο τα ΔΣ. Τα ΔΣ ζήτησαν τη γνώμη των συναδέλφων και αφού αυτοί συμφώνησαν να εκπροσωπηθούν με θεσμικό τρόπο, ξεκίνησε η συνάντηση.

Στις σύντομες -λόγω του περιορισμένου χρόνου που τους δόθηκε- εισηγήσεις των μελών των ΔΣ εκφράστηκε η αντίθεση του κλάδου στο νόμο που πρόσφατα ψηφίστηκε, στις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, καθώς επίσης και η ανησυχία μας για το νόμο που έρχεται για τα ΕΠΑΛ. Τα μέλη των Δ  αναφέρθηκαν στον σημαντικό ρόλο των εκπαιδευτικών που όλο το προηγούμενο διάστημα παρά την κρίση εξαιτίας του Covid19 κράτησαν με θυσίες και αυταπάρνηση το δημόσιο σχολείο όρθιο και στήριξαν τους μαθητές και τις οικογένειες τους μαθησιακά και ψυχολογικά με πολλαπλούς τρόπους. Διαμαρτυρήθηκαν για την άστοχη και αντιδημοκρατική κίνηση του υπουργείου να κατεβάσει και να ψηφίσει νομοσχέδιο εν μέσω καραντίνας και εγκλεισμού και δήλωσαν ότι αυτή η κίνηση αλλά και ο Νόμος που ψηφίστηκε βρίσκει τους Εκπαιδευτικούς καθολικά αντίθετους.

Εκφράστηκε επίσης η καθολική αντίθεση του κλάδου, στις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, που εξαφανίζουν από το σχολείο καίρια γνωστικά πεδία καθιστώντας το σχολείο στείρο και λειψό αφήνοντας χώρο αφενός στην ιδιωτική εκπαίδευση για να καλύψει το κενό αλλά και θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών που μέχρι τώρα τις κάλυπταν οι αναπληρωτές. Δηλώσαμε στην Υπουργό ότι διεκδικούμε ένα σχολείο Δημόσιο και Δωρεάν για όλα τα παιδιά με όλες τις ειδικότητες και τις γνώσεις που έχουν ανάγκη.

Ειδικά για τα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών τονίσαμε ότι χρειάζονται στήριξη και επισημάναμε ότι ως κλάδος πληττόμαστε εξαιτίας των πολλών μετακινήσεων από ατυχήματα όπως αυτό της Πατρών Πύργου χάνοντας φέτος δύο συναδέλφους και από το κράτος μέχρι τώρα έχουμε λάβει μόνο υποσχέσεις και ευχολόγια.

Επίσης ρωτήθηκε η υπουργός τι σχεδιάζει για τα ΕΠΑΛ και την τεχνική εκπαίδευση και αν αληθεύουν οι διαρροές στον τύπο για επικείμενο νομοσχέδιο.

Η Υπουργός ήταν βιαστική και δεν άφησε πολλά περιθώρια για περαιτέρω συζήτηση.

Επιγραμματικά απάντησε ως εξής ως προς:

  1. Τα Ωρολόγια Προγράμματααρνήθηκε οποιαδήποτε τροποποίηση εμμένοντας στην Υπουργική Απόφαση. Για να δικαιολογήσει αυτήν τη στάση, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι την εισήγηση για τις αλλαγές την έκανε το ΙΕΠ κατόπιν σχετικής τεκμηρίωσης, ενώ η επαναφορά των Λατινικών ήταν προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης. Το Υπουργείο προβληματίστηκε για την πρόταση της ΟΛΜΕ για επιλογή στην Θεωρητική Κατεύθυνση μεταξύ Λατινικών και Κοινωνιολογίας, αλλά θα εγειρόταν νομικό ζήτημα σε Σχολές που θα εισάγονταν υποψήφιοι οι οποίοι θα εξετάζονταν σε άλλο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και επειδή είναι στο ίδιο πεδίο θα μειώνονταν οι εισακτέοι. Για τους ΠΕ78 και ΠΕ80 είπε ότι το πρόβλημα  θα μετριαστεί, αφού τους δόθηκε ως Α’ ανάθεση οι νέες πιλοτικές θεματικές δεξιότητες στο Γυμνάσιο, και από του χρόνου αυτές θα γενικευτούν σε όλα τα γυμνάσια. Οι κοινωνικές επιστήμες, είπε, ξεκινάνε από δημοτικό και συνεχίζονται στο Γυμνάσιο με τις θεματικές.
  2. Για τα Καλλιτεχνικά μαθήματα είπε ότι στο Γυμνάσιο δεν άλλαξε κάτι. Και επισήμανε ότι ο τρόπος που διδάσκονταν μέχρι τώρα στο Λύκειο δεν τιμά το μάθημα, μάλιστα η φράση συγκεκριμένα που χρησιμοποίησε είναι: «Δεν περιποιεί τιμή η μέχρι τώρα διδασκαλία του Μαθήματος». Ανέφερε δε ότι θα εισηγηθεί νέους τρόπους διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων των πανελληνίων, όπως επίσης και για την μουσική και τα ιταλικά κλπ.
  3. Για το νόμο που ψηφίστηκε: απορεί για τις διαφωνίες μας και ο νόμος ουσιαστικά προάγει ένα σύγχρονο σχολείο που δε δίνει μόνο γνώσεις, αλλά και δεξιότητες.
  4.  Για το επικείμενο νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ: δεν ισχύει τίποτα από όσα γράφονται και ότι θα βγει σε δημόσια διαβούλευση, όπου θα δούμε τις αλλαγές.
  5. Για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο και τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα: η Κυβέρνηση συμβουλεύεται τους ειδικούς, και τίθεται ζήτημα με τους μαθητές που δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν, επαναφέροντας έτσι το θέμα των καμερών στις τάξεις.
  6. Για τα ορεινά απομακρυσμένα σχολεία και το θέμα των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών καθώς και για την Πατρών Πύργου δεν υπήρξε κάποια τοποθέτηση από την Υπουργό.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Β’ Αχαΐας εκτιμά πως η Υπουργός υπεραμύνθηκε της πολιτικής της που βλάπτει σοβαρά το Δημόσιο σχολείο και καταργώντας ολόκληρα γνωστικά πεδία και μετατρέποντας το λύκειο σε στείρο εξεταστικό κέντρο δίνοντας χώρο στα φροντιστήρια και τους σχολάρχες των ιδιωτικών σχολείων.

Δεν αποκάλυψε κανέναν άξονα θέμα ή ζήτημα του νομοσχεδίου που αφορά την Τεχνική Εκπαίδευση και τα ΕΠΑΛ, πράγμα που δείχνει το βάθος των αλλαγών που ετοιμάζεται να κάνει μέσα στο καλοκαίρι.

Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα για ενημέρωση των συναδέλφων και της κοινωνίας,

  • θα επιμείνουμε στην επαναφορά όλων των γνωστικών αντικειμένων που κόπηκαν πιστεύοντας ότι συμβάλλουν στην ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών και στην σφαιρική κατανόηση του κόσμου που τους περιβάλλει.
  • Διεκδικούμε μαζικούς διορισμούς απέναντι στις απολύσεις των αναπληρωτών που προτάσσει το Υπουργείο και μάλιστα δια της πλαγίας οδού μέσω των μεταβολών των ωρολογίων προγραμμάτων.
  • Ζητάμε στήριξη των ορεινών απομακρυσμένων σχολείων και των εκπαιδευτικών που διανύουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις.
  • Να καταργηθούν οι δρόμοι καρμανιόλες όπως η Πατρών Πύργου. Οι Εθνικές Οδοί και να είναι Δημόσιες και Δωρεάν για να εξυπηρετούν τις ανάγκες του λαού και των εργαζόμενων.
  • Ζητάμε από την υπουργό να παραιτηθεί και να πάρει το νομοσχέδιο μαζί της.
  • Υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο σχολείο ως δημόσιο αγαθό

Θα συνεχίσουμε μαζί με τους συναδέλφους, τις προσπάθειες και κινητοποιήσεις για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων του κλάδου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νηπιαγωγείο
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει
«Δεν έκανα κάτι κακό» - Τι λέει η καθαρίστρια που φωτογράφησε το κοριτσάκι στις τουαλέτες σχολείου
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει
αστεγος
Ρίχνουν πρόστιμο στους άστεγους επειδή ... είναι άστεγοι!
Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ εξετάζει την προσφυγή που τιμωρεί τους αστέγους με πρόστιμο 295 δολαρίων αν κατασκηνώσουν σε δρόμους ή πάρκα, ενώ...
Ρίχνουν πρόστιμο στους άστεγους επειδή ... είναι άστεγοι!
taksi
Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί κατάλογοι των αιτήσεων εισαγωγής
Αναλυτικά η ενημέρωση αιτούντων για εισαγωγή στα Πρότυπα (Π.Σ.), Πειραματικά (ΠΕΙ.Σ.) ή Εκκλησιαστικά Σχολεία (Ε.Κ.)
Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί κατάλογοι των αιτήσεων εισαγωγής