ΕΛΜΕ Εύβοιας: Η υπουργός με μια υπεύθυνη δήλωση διαλύει τα σχολεία
Ανακοίνωση

Όπως είναι γνωστό τα σχολεία έκλεισαν στις αρχές του Μαρτίου, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, ύστερα από εισήγηση των ειδικών,  προκειμένου να αποτραπεί μια ταχεία και ανεξέλεγκτη  διασπορά του κορονοϊού στην ευρύτερη κοινότητα. Από την επόμενη ημέρα και για δυο περίπου μήνες, οι εκπαιδευτικοί ξεπερνώντας  ποικίλα υποκειμενικά και αντικειμενικά προβλήματα και δυσκολίες, σταθήκαμε στο πλευρό των μαθητών/τριών μας και των οικογενειών τους, προκειμένου αυτό το εξαιρετικά δύσκολο διάστημα να μην στερηθούν την απαραίτητη επαφή με το αγαθό της γνώσης. Παρ’ όλες τις ενστάσεις μας για την έλλειψη τεχνολογικών εργαλείων και του απαραίτητου εξοπλισμού, την ανυπαρξία σχετικής επιμόρφωσης, με πλατφόρμες που δε λειτουργούσαν επαρκώς, χάρη στην επιμονή και την αυταπάρνηση μας, συντελέστηκε ένα μικρό θαύμα.  Όλο αυτό το διάστημα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με κορυφαία την υπουργό, παρήλαυνε στις συνδέσεις των καναλιών, για να μας ενημερώνει, με μια αριθμολάγνα διάθεση, για το πόσοι εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες βρίσκονται  καλωδιωμένοι μπροστά σε μια οθόνη, και για το πόσες ώρες, λεπτά και δευτερόλεπτα(!)  έχει ξοδέψει η εκπαιδευτική κοινότητα, προσπαθώντας να ανεβάσει ή να ανοίξει αντίστοιχα ένα απλό φύλλο εργασίας στις αργόσυρτες σελίδες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Όλα αυτά χωρίς καμιά ειλικρινή συζήτηση για τις ελλείψεις και τα πραγματικά προβλήματα, που αντιμετώπιζαν εκπαιδευτικοί και παιδιά και κυρίως χωρίς καμιά μέριμνα για τους μαθητές/τριες του «τελευταίου θρανίου», που παρέμειναν τραγικά «εκτός» όλης αυτής της διαδικασίας.  Το υπουργείο παιδείας, παρόλο που αρχικά υποσχέθηκε να προμηθεύσει με tablets τους μη έχοντες μαθητές, στη συνέχεια δεσμεύτηκε να εξοπλίσει με το  σχετικό εξοπλισμό μόνο στα σχολεία, τελικά αυτό που κατάφερε, ύστερα από συνεχείς παλινωδίες, ήταν να μην πραγματοποιήσει καμιά από τις υποσχέσεις του. Αντ’ αυτού εκπόνησε κι έφερε για διαβούλευση μέσα στις συνθήκες της καραντίνας, σαρωτικό πολυνομοσχέδιο και απαράδεκτη τροπολογία για ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, στοχεύοντας   σε αυτή την ίδια τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, μετατρέποντας την σε πεδίο ακραίου ανταγωνισμού και reality show!

Αυτούς τους δυο μήνες της καραντίνας, οι εκπαιδευτικοί της Εύβοιας στηρίξαμε όχι μόνο τους/τις μαθητές/τριές μας, αλλά και τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες, εκπονώντας δράσεις αλληλεγγύης, με συλλογή ειδών διατροφής, υγιεινής, φαρμάκων κλπ  Μετά λοιπόν, από αυτούς τους δυο μήνες άοκνων προσπαθειών, που με συνέπεια και αίσθηση καθήκοντος κατέβαλαν καθηγητές και καθηγήτριες, προκειμένου να στηρίξουν τους μαθητές/τριες και τις οικογένειες τους, η κυβέρνηση αποφάσισε την επισφαλή επαναλειτουργία των σχολείων αλλά…χωρίς μαθητές/τριες. Με ένα πονηρό κλείσιμο του ματιού, το υπουργείο απαξιώνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και τους λειτουργούς της εκπαίδευσης,  έδωσε το δικαίωμα στους γονείς, με  μία απλή υπεύθυνη δήλωση, χωρίς ιατρικά ή άλλα πιστοποιητικά, χωρίς σαφές χρονικό περιθώριο, και κυρίως χωρίς προσμέτρηση των απουσιών να κρατήσουν τα παιδιά τους στο σπίτι. Ήρε έτσι την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης, ανοίγοντας επικίνδυνες κερκόπορτες για το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου. Αν αυτό συνδυαστεί, με πρόσφατα δημοσιεύματα, περί μετατόπισης αρμοδιοτήτων και πόρων της Εκπαίδευσης στους Δήμους, καθώς και με την περίφημη αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, μπορεί εύκολα να συμπεράνει κανείς ότι το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης δεν προδιαγράφεται ευοίωνο.

Αυτή τη φορά η υπουργός δεν βγήκε να θριαμβολογήσει στα κανάλια για το πόσοι μαθητές και μαθήτριες επέστρεψαν στα σχολεία. Είναι φυσικό, γιατί είτε θα πρέπει να παραδεχτεί ότι η ελληνική κοινωνία δεν εμπιστεύεται τα μέτρα που έχει λάβει το υπουργείο για τη λειτουργία των σχολείων, και κρατά τα παιδιά της στην ασφάλεια του σπιτιού τους, είτε γιατί θα πρέπει να ομολογήσει δημόσια ότι πονηρά και ανεύθυνα φερόμενη, οδήγησε με μια υπεύθυνη δήλωση τα σχολεία, σε πλήρη διάλυση!

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
Ανακοίνωση για τη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
Σ. Βαρδάκης: Η γ.γ του υπ. Παιδείας προτείνει τη λειτουργία αποθηκών ως σχολικές αίθουσες
Σ. Βαρδάκης: Η γ.γ του υπ. Παιδείας προτείνει τη λειτουργία αποθηκών ως σχολικές αίθουσες
Προβλήματα και καθυστερήσεις στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής στο δήμο Ηρακλείου καταγγέλλει ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης...
Σ. Βαρδάκης: Η γ.γ του υπ. Παιδείας προτείνει τη λειτουργία αποθηκών ως σχολικές αίθουσες