ΝΙΚΗ_κεραμεως_δηλώσεις
Ανακοίνωση

Όπως είναι γνωστό τα σχολεία έκλεισαν στις αρχές του Μαρτίου, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, ύστερα από εισήγηση των ειδικών,  προκειμένου να αποτραπεί μια ταχεία και ανεξέλεγκτη  διασπορά του κορονοϊού στην ευρύτερη κοινότητα. Από την επόμενη ημέρα και για δυο περίπου μήνες, οι εκπαιδευτικοί ξεπερνώντας  ποικίλα υποκειμενικά και αντικειμενικά προβλήματα και δυσκολίες, σταθήκαμε στο πλευρό των μαθητών/τριών μας και των οικογενειών τους, προκειμένου αυτό το εξαιρετικά δύσκολο διάστημα να μην στερηθούν την απαραίτητη επαφή με το αγαθό της γνώσης. Παρ’ όλες τις ενστάσεις μας για την έλλειψη τεχνολογικών εργαλείων και του απαραίτητου εξοπλισμού, την ανυπαρξία σχετικής επιμόρφωσης, με πλατφόρμες που δε λειτουργούσαν επαρκώς, χάρη στην επιμονή και την αυταπάρνηση μας, συντελέστηκε ένα μικρό θαύμα.  Όλο αυτό το διάστημα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με κορυφαία την υπουργό, παρήλαυνε στις συνδέσεις των καναλιών, για να μας ενημερώνει, με μια αριθμολάγνα διάθεση, για το πόσοι εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες βρίσκονται  καλωδιωμένοι μπροστά σε μια οθόνη, και για το πόσες ώρες, λεπτά και δευτερόλεπτα(!)  έχει ξοδέψει η εκπαιδευτική κοινότητα, προσπαθώντας να ανεβάσει ή να ανοίξει αντίστοιχα ένα απλό φύλλο εργασίας στις αργόσυρτες σελίδες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Όλα αυτά χωρίς καμιά ειλικρινή συζήτηση για τις ελλείψεις και τα πραγματικά προβλήματα, που αντιμετώπιζαν εκπαιδευτικοί και παιδιά και κυρίως χωρίς καμιά μέριμνα για τους μαθητές/τριες του «τελευταίου θρανίου», που παρέμειναν τραγικά «εκτός» όλης αυτής της διαδικασίας.  Το υπουργείο παιδείας, παρόλο που αρχικά υποσχέθηκε να προμηθεύσει με tablets τους μη έχοντες μαθητές, στη συνέχεια δεσμεύτηκε να εξοπλίσει με το  σχετικό εξοπλισμό μόνο στα σχολεία, τελικά αυτό που κατάφερε, ύστερα από συνεχείς παλινωδίες, ήταν να μην πραγματοποιήσει καμιά από τις υποσχέσεις του. Αντ’ αυτού εκπόνησε κι έφερε για διαβούλευση μέσα στις συνθήκες της καραντίνας, σαρωτικό πολυνομοσχέδιο και απαράδεκτη τροπολογία για ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, στοχεύοντας   σε αυτή την ίδια τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, μετατρέποντας την σε πεδίο ακραίου ανταγωνισμού και reality show!

Αυτούς τους δυο μήνες της καραντίνας, οι εκπαιδευτικοί της Εύβοιας στηρίξαμε όχι μόνο τους/τις μαθητές/τριές μας, αλλά και τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες, εκπονώντας δράσεις αλληλεγγύης, με συλλογή ειδών διατροφής, υγιεινής, φαρμάκων κλπ  Μετά λοιπόν, από αυτούς τους δυο μήνες άοκνων προσπαθειών, που με συνέπεια και αίσθηση καθήκοντος κατέβαλαν καθηγητές και καθηγήτριες, προκειμένου να στηρίξουν τους μαθητές/τριες και τις οικογένειες τους, η κυβέρνηση αποφάσισε την επισφαλή επαναλειτουργία των σχολείων αλλά…χωρίς μαθητές/τριες. Με ένα πονηρό κλείσιμο του ματιού, το υπουργείο απαξιώνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και τους λειτουργούς της εκπαίδευσης,  έδωσε το δικαίωμα στους γονείς, με  μία απλή υπεύθυνη δήλωση, χωρίς ιατρικά ή άλλα πιστοποιητικά, χωρίς σαφές χρονικό περιθώριο, και κυρίως χωρίς προσμέτρηση των απουσιών να κρατήσουν τα παιδιά τους στο σπίτι. Ήρε έτσι την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης, ανοίγοντας επικίνδυνες κερκόπορτες για το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου. Αν αυτό συνδυαστεί, με πρόσφατα δημοσιεύματα, περί μετατόπισης αρμοδιοτήτων και πόρων της Εκπαίδευσης στους Δήμους, καθώς και με την περίφημη αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, μπορεί εύκολα να συμπεράνει κανείς ότι το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης δεν προδιαγράφεται ευοίωνο.

Αυτή τη φορά η υπουργός δεν βγήκε να θριαμβολογήσει στα κανάλια για το πόσοι μαθητές και μαθήτριες επέστρεψαν στα σχολεία. Είναι φυσικό, γιατί είτε θα πρέπει να παραδεχτεί ότι η ελληνική κοινωνία δεν εμπιστεύεται τα μέτρα που έχει λάβει το υπουργείο για τη λειτουργία των σχολείων, και κρατά τα παιδιά της στην ασφάλεια του σπιτιού τους, είτε γιατί θα πρέπει να ομολογήσει δημόσια ότι πονηρά και ανεύθυνα φερόμενη, οδήγησε με μια υπεύθυνη δήλωση τα σχολεία, σε πλήρη διάλυση!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παύλος Φύσσας
Παύλος Φύσσας: 12 χρόνια από τη δολοφονία – Οι μαθητές μετατρέπουν τα σχολεία σε κύτταρα αντιφασιστικής μνήμης
Μαθητικές δράσεις στα σχολεία για να τιμηθεί η μνήμη του Παύλου Φύσσα και να σταλεί μήνυμα κατά του φασισμού
Παύλος Φύσσας: 12 χρόνια από τη δολοφονία – Οι μαθητές μετατρέπουν τα σχολεία σε κύτταρα αντιφασιστικής μνήμης
Γιώργος Χ. Σωτηρέλης
Ιδιωτικά και κερδοσκοπικά (μη) Πανεπιστήμια: Οι θλιβερές επιπτώσεις μιας διάτρητης δικαστικής απόφασης
Το τελευταίο διάστημα υπήρξαν ορισμένες νομικοπολιτικές εξελίξεις, οι οποίες ξανάφεραν στο προσκήνιο μία υπόθεση που όχι μόνον αποτέλεσε  κόλαφο για...
Ιδιωτικά και κερδοσκοπικά (μη) Πανεπιστήμια: Οι θλιβερές επιπτώσεις μιας διάτρητης δικαστικής απόφασης
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών
Υπουργείο Παιδείας: Κάλεσμα στα σχολεία για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών
Προσκαλούνται και εφέτος οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/-τριες των σχολείων της χώρας να συμμετάσχουν στον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας...
Υπουργείο Παιδείας: Κάλεσμα στα σχολεία για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών
Καρδιά
Καρδιολόγος προειδοποιεί: Αυτές είναι οι εξετάσεις που αποκαλύπτουν αν έχετε φραγμένες αρτηρίες
Καρδιολόγος εξηγεί ποιες τέσσερις εξετάσεις μπορούν να εντοπίσουν το πρόβλημα εγκαίρως, προλαμβάνοντας σοβαρές επιπλοκές όπως έμφραγμα ή εγκεφαλικό.
Καρδιολόγος προειδοποιεί: Αυτές είναι οι εξετάσεις που αποκαλύπτουν αν έχετε φραγμένες αρτηρίες