Το ΥΠΑΙΘ θέλοντας να μονιμοποιήσει και να νομιμοποιήσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση προχώρησε σε δημοσίευση ΦΕΚ που προβλέπει ότι η τηλεκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη) από προσωρινή στις συνθήκες εγκλεισμού γίνεται μία μόνιμη εναλλακτική που θα εφαρμόζεται είτε σε συνθήκες πανδημίας, είτε σε άλλες έκτακτες καταστάσεις (πχ ασθένεια μαθητή, απουσία καθηγητή ΚΛΠ) δείχνοντας την πρόθεση του Υπουργείου ότι το «φρούτο» της εξ αποστάσεως και ειδικά η δια ζώσης μέσα από κάμερες ήρθε για να μείνει.
Θεωρούμε ότι αυτή την περίοδο της ομόθυμης αντίδρασης των συναδέλφων στα σχολεία, στην τοποθέτηση καμερών ή στη χρήση κινητού για αναμετάδοση του μαθήματος, με ή χωρίς εικόνα, με εστίαση μόνο στον καθηγητή ή σε όλη την τάξη, είναι σημαντικό και εν όψει νέας σχολικής χρονιάς να υπάρχουν αποφάσεις που απαγορεύουν αυτή τη διαδικασία.
Η Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο-Μεγαρίδα-Ειδυλλία) έχει ήδη αποφασίσει να εναντιωθεί σε κάθε προσπάθεια υλοποίησης του σχεδιασμού του ΥΠΑΙΘ για πραγματοποίηση διδασκαλίας στην τάξη παρουσίας κάμερας ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου.
Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη και μια σειρά κινήσεις από πλευράς ΟΛΜΕ είτε στο επίπεδο της συζήτησης με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, είτε συντονισμού με άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της Ευρώπης, είτε σε επίπεδο νομικών μέτρων μη εφαρμογής της τροπολογίας. Η λήψη αποφάσεων από Συλλόγους Διδασκόντων έχει λάβει πανελλαδικό χαρακτήρα, μετά την απόφαση της ΟΛΜΕ να τους καλέσει σε μη υλοποίηση. Παράλληλα πρότεινε στην ΑΔΕΔΥ και η τριτοβάθμια οργάνωση αποφάσισε Απεργία-Αποχή από κάθε συμμετοχή σε διδασκαλία στην τάξη παρουσία κάμερας ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου
Καλούμε όλους τους συναδέλφους είτε συμμετείχαν είτε όχι σε οποιαδήποτε μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευση το προηγούμενο διάστημα, είτε είναι σε άδεια είτε εργάζονται κανονικά στη θέση τοποθέτησής τους, να κλείσουν τώρα τις κάμερες και να σταματήσουν τη χρήση οποιασδήποτε πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Να εκφράσουμε με δυνατή φωνή την αντίθεσή μας στα σχέδια κατάργησης της σχολικής τάξης, παραμόρφωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Με δεδομένη την άρνηση όλων των συναδέλφων στην εφαρμογή οποιουδήποτε τρόπου παρακολούθησης μέσα στην τάξη τύπου «big brother» και σε συνέχεια προηγούμενων αποφάσεών της το ΔΣ της ΕΛΜΕ προτείνει το παρακάτω κείμενο για ψήφιση προς τους Συλλόγους Διδασκόντων:
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ………ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
«Η μαθησιακή διαδικασία στην τάξη αφορά την κατανόηση και εμπέδωση νέων γνωστικών αντικειμένων και όχι επαναλήψεις των ήδη διδαχθέντων, την κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών μέσα απ’ την άμβλυνση αντιθέσεων και διαφορετικών κοινωνικών συμπεριφορών και αντιλήψεων, την εμπέδωση κανόνων συμπεριφοράς, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και αποδοχής της διαφορετικότητας των ανθρώπων.
Το ζωντανό μάθημα που πραγματοποιείται στην τάξη και αφορά μαθητές της δωδεκάχρονης εκπαίδευσης, δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την οποιαδήποτε μέθοδο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η μαθησιακή διαδικασία δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς τη ζωντανή αλληλεπίδραση μαθητή-διδάσκοντα, χωρίς να παρατηρούμε άμεσα τις εκφράσεις στα πρόσωπα των μαθητών μας, χωρίς άμεσες ερωτήσεις-απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να ξέρουμε αν οι μαθητές μας μπορούν να παρακολουθήσουν την ανάπτυξη του μαθήματος, πού χρειάζεται να επιμείνουμε, τι να επαναλάβουμε με διαφορετικό τρόπο κ.ο.κ. Πολύ περισσότερο που σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα επιβάλλεται η εργαστηριακή παρουσίαση διαδικασιών, επίδειξη και πραγματοποίηση πειραμάτων κλπ που δεν μπορούν να αναμεταδοθούν μέσω ηλεκτρονικών μέσων.
Επιπλέον η ζωντανή τάξη που λειτουργεί μακριά απ’ τα βλέμματα τρίτων (άσχετων ή και σχετικών με τη σχολική πραγματικότητα) δημιουργεί τις προϋποθέσεις να αναπτυχθεί αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ των μαθητών και του διδάσκοντα, αλλά και μεταξύ των συμμαθητών. Αυτή η σχέση επιτρέπει την άδολη και ακομπλεξάριστη έκφραση των μαθητών, είτε αυτή αφορά ερωτήσεις και απαντήσεις επί του γνωστικού αντικειμένου του μαθήματος και της μαθησιακής διαδικασίας, είτε αυτή αφορά θέματα του σχολείου, της κοινωνικής πραγματικότητας, της σχέσης των μαθητών με τον διδάσκοντα, της σχέσης των μαθητών μεταξύ τους κ.ο.κ.
Αυτός ο χαρακτήρας λειτουργίας της τάξης, που κατοχυρώνει την ελευθερία έκφρασης και τον αυθορμητισμό των συντελεστών της, δεν μπορεί να διατηρηθεί όταν οι μαθητές και οι διδάσκοντες νιώθουν ότι μπορεί να παρακολουθούνται από τρίτους που πιθανόν να μην έχουν σχέση με το σχολείο και τη λειτουργία του. Η συμπεριφορά όλων των μελών της μαθησιακής διαδικασίας αλλοιώνεται και μόνο απ’ το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες στην τάξη γνωρίζουν ότι η διαδικασία καταγράφεται και τα δεδομένα υπόκεινται σε επεξεργασία, έστω και στατιστική, απ’ τους υπεύθυνους του Υπουργείου Παιδείας. Άλλωστε η αναμετάδοση της διδασκαλίας εκθέτει τα προσωπικά δεδομένων όλων με αδυναμία ελέγχου αυτών ή πιθανής κακόβουλης χρήσης τους. Τέλος το αποτέλεσμα της διδασκαλίας εφόσον καταγράφεται και αποθηκεύεται, αποτελεί ένα «προϊόν» του οποίου την οποιαδήποτε χρήση δεν ελέγχουν οι «παραγωγοί» του. Ως εκ τούτου προκύπτει σοβαρό πρόβλημα παραβίασης προσωπικών δεδομένων, τόσο των εκπαιδευτικών, όσο πολύ περισσότερο των ανήλικων μαθητών, χωρίς μάλιστα την συγκατάθεση των κηδεμόνων τους. Το νομικό πλαίσιο (νόμος και Υπουργική Απόφαση) που ρυθμίζει την αναμετάδοση του μαθήματος απ’ την τάξη με ηλεκτρονικά μέσα δεν αναφέρει πουθενά ότι υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα όπως επιβάλουν οι νομικές διατάξεις για ζητήματα που αφορούν επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Επιπλέον η τοποθέτηση καμερών μέσα στα διδακτήρια απαγορεύεται, πόσο μάλλον μέσα στις τάξεις.
Συνεπώς εμείς οι εκπαιδευτικοί του ………………….κρίνουμε ότι δεν μπορεί να συνυπάρχει μαθησιακή διαδικασία στην τάξη και ταυτόχρονη μετάδοσή της σε πραγματικό χρόνο, και ως εκ τούτου δεν θα προχωρήσουμε στην εφαρμογή της με οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο..»
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη