Έχει γίνει κατανοητό ότι το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να επιλύσει αυτήν την κρίση που προκάλεσε η εμφάνιση της πανδημίας και την οικονομική κρίση που μόλις αρχίζει με μέτρα σε βάρος των εκπαιδευτικών και των μαθητών αλλά ταυτόχρονα τη χρησιμοποιεί και ως πρόσχημα για να επιταχύνει μέτρα και ρυθμίσεις που έτσι κι αλλιώς είχε στις επιδιώξεις της. Η τροπολογία για την σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» και την αναμετάδοση του μαθήματος, δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών. Ανάμεσα σε αυτές τις ρυθμίσεις κεντρικό ρόλο έχουν οι περικοπές σε σχολεία και εκπαιδευτικούς και η αξιολόγηση.
Το Υπουργείο προχώρησε σε άνοιγμα των σχολείων, ποντάροντας περισσότερο στην τύχη και τον καλό καιρό παρά στα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Ούτε τεστ έχει εξασφαλίσει, ούτε παρέχει μάσκες, ούτε έχει προσλάβει το απαραίτητο προσωπικό. Δεν είναι τυχαίο ότι ο καθαρισμός των Λυκείων τις μέρες αυτές γίνεται με τη βοήθεια του προσωπικού της αθμιας εκπαίδευσης. Αν όμως ανοίξουν τα δημοτικά τον Ιούνιο τι θα γίνει;
Στα πλαίσια αυτά και μην αναλαμβάνοντας την κρατική ευθύνη ως όφειλε, έκλεισε το μάτι στους γονείς να αναλάβουν αυτοί την ευθύνη αν θα στείλουν ή όχι το παιδί τους σχολείο, απαξιώνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία, κοροϊδεύοντας μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Έτσι στα σχολεία δημιουργείται μια επικίνδυνη κατάσταση. Μαθητές που το πρωί κάνουν μάθημα στην τάξη και μαθητές που μένουν σπίτι για τους οποίους δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη. Ανάμεσα στα άλλα το Υπουργείο προσπαθεί να εκμεταλλευτεί αυτήν την κατάσταση για να προωθήσει την κατάπτυστη τροπολογία του. Το επιχείρημα είναι ότι οι μαθητές που μένουν σπίτι, με μια απλή δήλωση, θα πρέπει να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή ακόμα χειρότερα να συνδέονται με την αναμετάδοση του μαθήματος!!!
Άρα το Υπουργείο τι ακριβώς προτείνει; Ο εκπαιδευτικός που θα έχει το πρωί τα 2/3 των μαθητών να κάνει και το απόγευμα μια τηλεδιάσκεψη στο υπόλοιπο 1/3; Ή διαφορετικά να προχωρήσει στο να βιντεοσκοπεί ή να αναμεταδίδει το μάθημα του; Οι αλαλάζοντες δημοσιογραφίσκοι της ΕΡΤ και του ΣΚΑΙ που ζητούν σε απευθείας μετάδοση να αξιολογούν τον «τεμπέλη» εκπαιδευτικό ούτε γνωρίζουν – ούτε ενδιαφέρονται για το τι σημαίνει τάξη και μάθημα, όμως στο Υπουργείο; Το ίδιο δε δήλωνε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση και ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο ως έκτακτο μέτρο για την περίοδο της καραντίνας για να «διατηρηθεί μια επαφή του σχολείου με τα παιδιά»; Αν ισχύει αυτό τι έχει κάνει τώρα που τα σχολεία άνοιξαν ώστε όλα τα παιδιά να συμμετέχουν στη δια ζώσης εκπαίδευση; ‘Η μήπως τελικά κάνει τώρα μια πρόβα τζενεράλε για τη γενίκευση της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» και της αδιοριστίας το Σεπτέμβριο οπότε και η πανδημία θα συνεχίσει να υπάρχει και η ανάγκη για προστασία των ευπαθών ομάδων. Με απλά λόγια, η «λύση» του Υπουργείου για να ξεπεράσει τα προβλήματα της πανδημίας ΚΑΙ ταυτόχρονα να κρατήσει 25+ μαθητές στο τμήμα ΚΑΙ να καλύψει τα κενά στα σχολεία(ειδικά τα απομακρυσμένα), είναι η γενίκευση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Η Υ.Α. απόφαση που βγήκε μεσάνυχτα της Παρασκευής 15/5 ουσιαστικά στοχεύει στην εδραίωση της σύγχρονης εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» για πάντα για τους προφανείς λόγους: Αδιοριστία, εξοικονόμηση προσωπικού, υποβάθμιση και απαξίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, του δημόσιου σχολείου, του ρόλου του εκπαιδευτικού, ενισχύοντας την ιδιωτική εκπαίδευση και τα φροντιστήρια και φυσικά την ενίσχυση του ταξικού διαχωρισμού στην εκπαίδευση.
Αν για το Υπουργείο Παιδείας είναι γνωστές οι προθέσεις όλης αυτής της διάλυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν καταλαβαίνουμε γιατί η ΕΛΜΕ Πειραιά αντί να αναδείξει το αίτημα για τη διασφάλιση της δια ζώσης διδασκαλίας για όλα τα παιδιά, γίνεται βασιλικότερη του βασιλέως στο θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον ΔΙΔΕ Πειραιά, με βάση την ΑΠ 63-14/05/2020 ανακοίνωση βαυκαλίζεται μάλιστα ότι πρότεινε στον ΔΙΔΕ «Εκπαιδευτικοί που διαμένουν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες: ...Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά διεκδικεί να επεκταθεί η ειδική άδεια και για αυτή την κατηγορία συναδέλφων. Ταυτόχρονα, μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα αυτό, ζητά να εφαρμοστεί η εγκύκλιος του ΥΠΕΣ (ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189, ημερομηνία 20-3-2020, του ΥΠΕΣ-Ενότητα Α), σύμφωνα με την οποία δίνεται η δυνατότητα να συνεχίσει κάποιος να εργάζεται από το σπίτι, αν διαμένει με άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Ο Διευθυντής ΔΙΔΕ Πειραιά συμφώνησε με το αίτημα αυτο.»
Επειδή όμως η βασική και μοναδική εργασία του εκπαιδευτικού είναι η διδασκαλία, η ΕΛΜΕ Πειραιά πρωτοστατεί στο να παγιωθεί σαν μια νέα κανονικότητα η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», ωσάν αυτή να είναι «κανονική» διδασκαλία ή παραγνωρίζοντας ότι μπορεί το Σεπτέμβρη να βρεθούμε μπροστά σε φαινόμενα όπου ένας πχ φυσικός θα κάνει μάθημα σε τρία νησιά από το webex. Καταλαβαίνουν τι επικίνδυνους δρόμους ανοίγουν;
Είναι σωστό ότι όλοι οι συνάδελφοι, γονείς, μαθητές που διαμένουν με άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες πρέπει να απέχουν – με ειδικές άδειες- από το συγχρωτισμό του σχολείου. Και τώρα και απ’ ότι φαίνεται και το Σεπτέμβριο.
Ταυτόχρονα το κεντρικό ζήτημα δεν είναι τι θα κάνουν οι καθηγητές που θα πάρουν τέτοιες άδειες, αλλά το αν θα συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία όλοι οι μαθητές. Με βάση ότι η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποκαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση το βασικό αίτημα είναι «διορισμοί και μέτρα για εξασφάλιση δια ζώσης εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά». Με αύξηση τμημάτων/μείωση αριθμού μαθητών ανά τάξη, ειδικής μέριμνας για δια ζώσης διδασκαλία και στους ευπαθείς (πχ. με κατ οίκον διδασκαλία ή σε άλλες αίθουσες), που σημαίνουν ανάμεσα στα άλλα εκπαίδευση για όλους και ταυτόχρονα προσλήψεις μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών. Με διασφάλιση περιοδικών (κυκλικών) διαγνωστικών τεστ ώστε να ελέγχεται πιθανή διασπορά του ιού. Λύσεις μπορούν να βρεθούν. Η εξ αποστάσεως αν γίνει κανονικότητα δεν είναι λύση είναι πρόβλημα γιατί αφήνει στην αμορφωσιά χιλιάδες παιδιά. Δεν είναι εκπαίδευση!
Καλούμε την ΕΛΜΕ Πειραιά:
-Να απαιτήσει τώρα να σταματήσει οποιαδήποτε εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» στα σχολεία και να απαιτήσει μόνιμους διορισμούς, ολιγομελή τμήματα, νέες αίθουσες, μέτρα προστασίας για να έχουν όλα τα παιδιά δια ζώσης διδασκαλία.
-Να σταματήσει τα μαθήματα «υπευθυνότητας» από κοινού με ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ, αβαντάροντας τις κυβερνητικές επιλογές. Σταθερή στόχευση του κλάδου θα πρέπει να είναι να αντιμετωπιστεί η κρίση της πανδημίας με μέτρα υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και η απόσυρση της τροπολογίας για την εξ αποστάσεως και του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου που επιχειρούν να τα σαρώσουν.
-Να καλέσει τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, και να μην το εφαρμόσουν στα σχολεία τους.
-Να καλέσει τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή μετάδοση και να διακόψουν τώρα τη συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση και να καλύψει γι' αυτό συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς των σχολείων ευθύνης μας!
- Δευτέρα 18/05 στις 14.00 σας καλούμε σε ανοιχτή συζήτηση στην ΣΚΥΠ
- Τρίτη 19/05 όλοι στη διαδήλωση στις 13.00 στα Προπύλαια
Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ - ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ
(Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ συμμετέχει στην ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη