Παράσταση διαμαρτυρίας 13 Μαΐου στο Δημαρχείο Ρεθύμνου ενάντια στο νομοσχέδιο
Καταγγελία Υπουργείου Παιδείας για την (Ν)τροπολογία που μπορεί να πραγματοποιηθεί ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο».

Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, εντείνει το αντιεκπαιδευτικό της έργο, μετά και τη δημοσιοποίηση του πολυνομοσχέδιου για την Παιδεία, που περιλαμβάνει σαρωτικές αντιδραστικές αλλαγές σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Επιδιώκοντας να επιβάλει την συντηρητική νεοφιλελεύθερη πολιτική της η κυβέρνηση προβλέπει α) την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26!, β) χρησιμοποιεί την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση  και τους δείκτες ελέγχου, γ) ως μέσο προώθησης και επιβολής όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων επενδύοντας στα ιδιωτικά και οικονομικά κριτήρια και στη γενικότερη φιλοσοφία του σχολείου της αγοράς, δ) επιθυμεί την «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου και τον κατακερματισμός της γνώσης με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα  εισάγοντας την Αγγλική γλώσσα σε πρώτη φάση ενώ δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων, ε) ετοιμάζει «εργαστήρια δεξιοτήτων» αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα του σχολείου και βαθμιαία μετατοπίζοντάς τον από τη γνώση στη δεξιότητα, στ) δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό αντίθετα θεσμοθετεί των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης, ζ) φέρνει νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων  Σχολείων ως σχολεία «Αριστείας» οδηγώντας στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση της εκπαίδευσης με σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, η) τιμωρεί για μια ακόμα φόρα τους αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας, θ) εισάγει υποχρεωτικό εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες».

Εκτός όλων αυτών, την Παρασκευή 8 Μαΐου 2020 ψηφίστηκε από τη Βουλή και μόνο με τις κυβερνητικές ψήφους μια απαράδεκτη, αντισυνταγματική και καθ’ όλα πραξικοπηματικού χαρακτήρα τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, στα κλεφτά, το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε (Ν)τροπολογία με την οποία  μπορεί να πραγματοποιηθεί ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο.

Όπως αποδεικνύεται περίτρανα από την τακτική του Υπουργείου Παιδείας, για την Κυβέρνηση της ΝΔ δεν αποτελούν στη δημόσια εκπαίδευση κεντρικά ζητήματα τα θέματα της υλικοτεχνικής υποδομής, του εκπαιδευτικού προσωπικού, του περιεχομένου της εκπαίδευσης αλλά η αξιοποίηση της πανδημίας για την κατάλυση κάθε έννοιας δημοκρατίας, προστασίας προσωπικών δεδομένων και παιδαγωγικών αρχών και σχέσεων.

Η κάμερα, μέσα στη σχολική τάξη, δεν παραβιάζει μόνο την αίθουσα διδασκαλίας και το μάθημα, αλλά αφήνει τα παιδιά μας «βορά» σε τρίτα πρόσωπα. Αντιβαίνει κάθε δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Ανά πάσα στιγμή μια κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να δημοσιευτεί και να φτάσει σε χιλιάδες άσχετα μάτια και αυτιά, χωρίς καμία διασφάλιση για το ποιος, για ποιους λόγους και πόσοι μπορούν να τα παρακολουθούν πίσω από μια οθόνη στο σπίτι.

Όπως είναι γνωστό στην παιδαγωγική επιστήμη το σχολικό μάθημα παράγεται από όλη την τάξη κι όχι μόνο από τον εκπαιδευτικό. Το μάθημα δεν γίνεται καθέδρας αλλά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ τους και με το καθένα χωριστά (εξατομικευμένα). Η ζωντανή διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσης παύει να υπάρχει, η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα και η επικοινωνία τυποποιούνται όταν οι πρακτικές εκπαιδευτικού και μαθητών παρακολουθούνται από τρίτους. Μέσα στην σχολική τάξη χωρούν συναισθήματα, δοκιμές, πειραματισμοί, λάθη. Αυτό που δε χωράει όμως σίγουρα είναι η φανερή ή η κρυφή κάμερα.

Η ανάπτυξη της παιδαγωγικής σχέσης παραβιάζεται κατάφορα και πυροδοτεί αλυσιδωτές αντιδράσεις για τις στάσεις των ίδιων των μαθητών για το σχολείο και την κοινωνία εν γένει.

Η σχολική τάξη δεν είναι ένα ψυχρό δωμάτιο. Είναι χώρος εκπαίδευσης, κοινωνικής ανάπτυξης, φιλοξενεί όλη εκείνη τη δυναμική διαδικασία της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, που ορίζει ποιος/-α θα είσαι μετά, πώς διαχειρίζεσαι όσα προκύψουν στη ζωή. Και η κάμερα στην τάξη αυτό το κόβει μαχαίρι. Γιατί η ζωή πια στην τάξη είναι υπό παρακολούθηση. Και ο μαθητής και ο δάσκαλος καλούνται να είναι «συμμορφωμένοι», όπως ο εκάστοτε επόπτης ορίζει.

Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θα επιτρέψουμε την έκθεση των μαθητών μας, ούτε εμάς των ίδιων σε αυτόν τον κίνδυνο.

Απαντάμε πως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ούτε για livestreaming ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας είναι πρώτιστη υποχρέωση του σχολείου. Το εκπαιδευτικό κίνημα θα προστατεύσει την προσωπική ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, τη ζωντανή και δημιουργική δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, τα δικαιώματα των μαθητών σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ρεθύμνου καταγγέλλουμε το Υπουργείο Παιδείας και:

  • Απαιτούμε να καταργηθεί άμεσα η τροπολογία και μέχρι τότε να μην εφαρμοστεί στην πράξη η ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος. Έξω οι κάμερες από τα σχολεία.
  • Ζητάμε να αποσυρθεί άμεσα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. 
  • (Προ-) καλούμε την Υπουργό Παιδείας που ανέφερε στη Βουλή ότι έχει τη συναίνεση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕΙ το σχετικό έγγραφο διαφορετικά, αποδεικνύεται, για πολλοστή φορά μέσα στην εθνική αντιπροσωπεία, ότι ψεύδεται όπως άλλωστε το έπραξε πρόσφατα με την αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων που δε δημοσίευσε ποτέ το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
  • Να υπάρξει συστράτευση όλης της κοινωνίας, εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/μιας, της Ένωσης Γονέων Ρεθύμνου, των μαθητών, των φοιτητών, ώστε «να μείνουν στα χαρτιά» οι πολιτικές που επιχειρείται να εφαρμοστούν!

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας, τους γονείς, τους μαθητές να συμμετάσχουν μαζικά στο συλλαλητήριο, την Τετάρτη  13 Μαΐου 2020 στις 13:00 στο Δημαρχείο Ρεθύμνου, για πορεία και παράσταση διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Ρεθύμνου.

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vodafone_generation
Ταξίδι στον κόσμο του STEM με το πρόγραμμα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων Generation Next
Για πρώτη φορά, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Skills Upload Jr. Challenge, μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα έχουν την ευκαιρία να...
Ταξίδι στον κόσμο του STEM με το πρόγραμμα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων Generation Next