Η Πανδημία, η ατομική ευθύνη, οι κυβερνητικές ευθύνες και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας - Παρέμβασης Εκπαιδευτικών Χανίων

Τους τελευταίους μήνες  όλη η ανθρωπότητα βιώνει μια πρωτόγνωρη κατάσταση, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Οι επιλογές του συστήματος για δεκαετίες, που διέλυσαν τα δημόσια συστήματα υγείας , τα σχολεία, τις δημόσιες υπηρεσίες, που ιδιωτικοποίησαν όλα τα δημόσια αγαθά, αποδείχτηκαν καταστροφικές στην αντιμετώπιση του ιού. Η μία χώρα μετά την άλλη ζητούσε «αποκούμπι» στο δημόσιο τομέα.

Η Ελλάδα δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Τα δημόσια νοσοκομεία σηκώνουν ένα βάρος που δεν τους αντιστοιχεί, αν λάβουμε υπόψη μας το προσωπικό που έχει απομείνει. Αυτός είναι ο λόγος που η κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε να πάρει μέτρα εγκλεισμού, προβάλλοντας τη θεωρία της  «ατομικής ευθύνης», ώστε να αποποιηθεί τις κυβερνητικές ευθύνες. Ο περιορισμός της κυκλοφορίας είναι αναγκαίος, στο βαθμό που συνοδεύεται από τα  υπόλοιπα μέτρα που έπρεπε να λάβει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Μόνιμες προσλήψεις ιατρικού-νοσηλευτικού προσωπικού, Μέσα Ατομικής Προστασίας, επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας,  μαζική διενέργεια τεστ ιχνηλάτησης του ιού στον πληθυσμό (όπως επανειλημμένα τονίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας-ΠΟΥ). Διαφορετικά τα μέτρα, που έχουν βάλει στο στόχαστρο τα δημοκρατικά, συνδικαλιστικά και εργασιακά μας δικαιώματα, δεν εξασφαλίζουν ούτε καν την υγεία μας.

Το οικονομικό κόστος εξαιτίας της πανδημίας είναι ανυπολόγιστο και ήδη βαραίνει χιλιάδες οικογένειες και στην Ελλάδα. Μαζικές  απολύσεις, περικοπές μισθών, ανατιμήσεις, ελλείψεις προϊόντων είναι μόνο κάποιες από τις πρώτες επιπτώσεις και η κυβέρνηση αντί να πάρει μέτρα στήριξης-προστασίας της εργασίας και του εισοδήματος των εργαζομένων, νομοθετεί την νομιμοποίησή-μονιμοποίηση τους! Αν δεν μιλήσουμε σήμερα γι αυτά,  οι μειώσεις μισθών και στους δημοσίους υπαλλήλους θα είναι το επόμενο βήμα, που ήδη με τα παπαγαλάκια της, ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες υγειονομικού και οικονομικού χάους, το ΥΠΑΙΘ συμπεριφέρεται σαν να ζει σε άλλη πραγματικότητα. Πανηγυρίζει από τη μια για τη δήθεν καθολική εφαρμογή της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» και από την άλλη λοιδορεί, σε συνεργασία με τα «παπαγαλάκια» της στα ΜΜΕ, όσους εκπαιδευτικούς δεν την εφαρμόζουν.  Η αλήθεια, όμως, είναι τελείως διαφορετική. Πέρα από το πόσο εφαρμόσιμη είναι αυτή η διαδικασία, καθώς 1 στους 4 μαθητές  αλλά και μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή και διαδίκτυο, πέρα από τις καταγγελίες για κατάρρευση του ΠΣΔ, πέρα από τις επιστημονικές αναλύσεις που εξηγούν ότι η «εξ αποστάσεως» είναι μια διαδικασία που μόνο επικουρικά μπορεί να αξιοποιηθεί στην πραγματική διάσταση της εκπαίδευσης, που δεν είναι άλλη από την δια ζώσης εκπαίδευση, το πραγματικό πρόβλημα είναι οι πραγματικές προθέσεις του υπουργείου.  

Οι απαράδεκτες πιέσεις που δέχονται οι συναδέλφισσες/-οι από διευθυντές και συντονιστές εκπαίδευσης να ολοκληρώσουν την διαδικασία παρά το ότι είναι προαιρετική δημιουργεί ερωτήματα. Σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωμένοι οι εκπαιδευτικοί να συναινέσουν σε αυτή τη διαδικασία, που δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα επικοινωνιακό τέχνασμα του υπουργείου για να δημιουργήσει εντυπώσεις. Πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να είναι υποχρεωτική όταν εκ των πραγμάτων ΔΕΝ μπορεί να εξασφαλιστεί η καθολικότητα της συμμετοχής των μαθητών σε αυτήν; Αν η ειλικρινής φροντίδα της υπουργού ήταν η κάλυψη της ύλης και η λειτουργία των σχολείων, δε θα κάλυπτε το Φλεβάρη(!) κενά εκπαιδευτικών σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ούτε θα άφηνε τα σχολεία να ρημάζουν κτηριακά και υλικοτεχνικά. Αν το πραγματικό μέλημα του Υπουργείου ήταν η ψυχολογική και παιδαγωγική στήριξη των μαθητών-ριών, δεν θα οδηγούσαν στο έλεος της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τους-τις μαθητές-τριες που υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης ή σχολεία ειδικής αγωγής. Αντιθέτως, θα καθοδηγούσαν και θα στήριζαν τους εκπαιδευτικούς ώστε με τη σειρά τους με ασφάλεια και όχι αναζητώντας μόνοι, να υποστηρίξουν τις οικογένειες που δέχονται τόσο τεράστια πίεση.

Οι στόχοι του υπουργείου είναι σαφείς:

  1. Να νομιμοποιήσει τη λειτουργία της εξ αποστάσεως, υποκύπτοντας στις πιέσεις των ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων (η ανακοίνωση της ένωσης φροντιστών Χανίων είναι ενδεικτική), που τη βαπτίζουν «κανονικότητα», ώστε να διεκδικήσουν τα δίδακτρα για όσο διάστημα μείνουν κλειστά.
  2. Να νομιμοποιήσει στο μέλλον την κάλυψη κενών σε διδακτικό προσωπικό με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ιδίως σε απομακρυσμένα και δυσπρόσιτα σχολεία, όπου η πλήρης κάλυψη σε προσωπικό δεν επιτυγχάνεται ποτέ.  Ήδη το φθινόπωρο του ‘19 επιχειρήθηκε να γίνει εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε νησιά λόγω έλλειψης μόνιμου προσωπικού, αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών
  3. Να εφαρμόσει τις επιταγές του ΟΟΣΑ για εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, έλεγχο στο περιεχόμενο, αξιολόγηση, αυτονομία - ευελιξία, κατασκευή εκπαιδευτικών, εργαζομένων και μαθητών με κατάρτιση και δεξιότητες έναντι πολύπλευρης μόρφωσης κλπ. Πίσω από την ατομική ευθύνη που διαχέεται από το ΥΠΑΙΘ υποβόσκει εκτός των άλλων και η κουλτούρα της αξιολόγησης και πειθάρχησης στις επιλογές του κράτους και της διοίκησης.

ΩΣ ΜΑΧΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ:

  1. Δηλώνουμε πως θα είμαστε έμπρακτα δίπλα στους μαθητές μας με όποιον τρόπο κρίνουμε εμείς πρόσφορο, με γνώμονα τις ανάγκες και τις δυνατότητές τους. Κύριος στόχος μας η ψυχική στήριξη αυτών και των οικογενειών τους. Δεν ξεχνάμε άλλωστε ότι οι μαθητές μας και οι γονείς τους θα κληθούν να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρες οικονομικές και προσωπικές δυσκολίες, λόγω των συνεπειών της υγειονομικής κρίσης. Δεν στηρίζουμε καμία διαδικασία που δεν είναι καθολικά προσβάσιμη σε όλους, που αναιρεί τον δημόσιο δωρεάν και καθολικό χαρακτήρα του σχολείου.
  2. Επισημαίνουμε ότι η συμμετοχή στην  εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι προαιρετική (τόσο από τη μεριά των εκπαιδευτικών, όσο και από τη μεριά των μαθητών), και καταδικάζουμε πιέσεις διευθυντών ή άλλων υπηρεσιακών παραγόντων προς τους συναδέλφους, στην προσπάθειά τους να εμφανιστούν προς το ΥΠΑΙΘ βασιλικότεροι του βασιλέως. Θεωρούμε δε αυτονόητο ότι καμία τέτοια δραστηριότητα δεν θα υπάρχει κατά τη διάρκεια των θεσμοθετημένων διακοπών του Πάσχα.
  3. Να δοθεί ΤΩΡΑ τέλος στην αγωνία χιλιάδων μαθητών, ειδικά αυτών που θα δώσουν πανελλήνιες.
    Να σταματήσει η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να παίζει με την ψυχική ηρεμία και το άγχος  χιλιάδων οικογενειών.
    Κατάργηση για φέτος των προαγωγικών εξετάσεων σε όλες τις τάξεις. Προαγωγή των μαθητών με τους βαθμούς τετραμήνων.  Ειδική πρόβλεψη και διευκολύνσεις   για τις Πανελλήνιες.
  4. Εξασφάλιση  των υλικοτεχνικών μέσων σε σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές που έτσι κι αλλιώς είναι απαραίτητα για μια ποιοτική δια ζώσης εκπαίδευση.
  5. Ο καλύτερος τρόπος στήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους σ αυτήν την δύσκολη περίοδο είναι να απαιτήσουμε: Νομοθετική απαγόρευση των απολύσεων, της μείωσης μισθών, διάθεση των 36 δις ευρώ που υπάρχουν από τα αιματηρά πλεονάσματα των προηγούμενων ετών, για την ενίσχυση των εργαζομένων, των ανέργων, της κοινωνίας και όχι για τους καναλάρχες, τους ιδιοκτήτες και τους μετόχους ιδιωτικών κλινικών, τους μεγαλοεργολάβους που εισπράττουν διόδια, τους ιδιοκτήτες των ΚΕΚ και όλα τα αρπακτικά που ρουφούν δημόσιο χρήμα. Να μη γίνει η πανδημία, ευκαιρία πλουτισμού για τους σύγχρονους μαυραγορίτες .   

 

                                         Χανιά 6/4/2020

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε)

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
Ο φοιτητής, ο οποίος είχε ήδη ολοκληρώσει δύο ακαδημαϊκά έτη, διέκοψε τη φοίτησή του προκειμένου να εγγραφεί στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή