Thumbnail
ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ να ζητήσουν παράταση των διαδικασιών και τα ΠΥΣΔΕ να μη συνεδριάσουν μέχρι τότε, ζητούν οι Παρεμβάσεις Δευτεροβάθμιας

Οι Παρεμβάσεις ΔΕ για την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για τον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις

Το Υπουργείο Παιδείας, ακολουθώντας την πεπατημένη των προκατόχων του τα προηγούμενα χρόνια, εξέδωσε εγκύκλιο για τον προσδιορισμό κενών - πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2020, για τη γενική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, αλλά και για τους διορισμούς στην ειδική. Η εγκύκλιος εκδόθηκε στις 18/2/2020, κοινοποιήθηκε στις Διευθύνσεις την Τετάρτη 19/2 και ζητάει από τα σχολεία να καταθέσουν προτάσεις την ίδια μέρα σχετικά με την ειδική αγωγή και μέχρι τις 28/2 σχολεία – ΠΥΣΔΕ – Διευθύνσεις να αποστείλουν τα στοιχεία στην Περιφερειακή Διεύθυνση. Για την ειδική αγωγή κενά και πλεονάσματα των εκπαιδευτικών έπρεπε να καθοριστούν όλα σε μία ημέρα!... Αυτό σημαίνει ότι τα  ΠΥΣΔΕ καλούνται να εκφράσουν μόνο γνώμη χωρίς να προλάβουν να ελέγξουν τα στοιχεία. Στην ειδική αγωγή ζητάει από τις Διευθύνσεις να καταθέσουν ξανά στοιχεία για τις οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης για τα οποία, όμως, ήδη τα ΠΥΣΔΕ κατέθεσαν προτάσεις, κουτσουρεύοντας τα κενά με βάση τις συγκεκριμένες οδηγίες του Υπουργείου για τον καθορισμό τους. Το Υπουργείο ούτε τότε αποδέχθηκε οι οργανικές θέσεις να υπολογιστούν με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και τις προσλήψεις των αναπληρωτών, αλλά ούτε και τώρα το προβλέπει με τις οδηγίες που δίνει.

Με την εγκύκλιο αυτή προσπαθεί να διαμορφώσει το «κατάλληλο περιβάλλον» για τις μεταθέσεις και τους ελάχιστους διορισμούς στην ειδική αγωγή που έχει προαναγγείλει.  Είναι φανερό, τόσο από την ίδια την διαδικασία, όσο και από το περιεχόμενο που αυτή έχει, ότι η κυβέρνηση παίρνει άμεσα στα χέρια της την υπόθεση των κενών και των πλεονασμάτων στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

Η Υπουργική Απόφαση στοχεύει στην εφαρμογή μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προώθησαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις, με βασική επιδίωξη την ελαχιστοποίηση των κενών και τη δημιουργία νέων «δεξαμενών» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού (αύξηση ωραρίου, κατάργηση 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα,  ουσιαστική κατάργηση της μείωσης των μαθητών στο τμήμα λόγω μαθησιακών δυσκολιών, δραστική περικοπή των τμημάτων ξένων γλωσσών, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές, κ.ά.) εκτινάσσει τα τελευταία χρόνια τις οργανικές υπεραριθμίες που αποτυπώνονται στον υπολογισμό των οργανικών κενών και πλεονασμάτων.

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη τακτική του Υπουργείου στον υπολογισμό των κενών και πλεονασμάτων για το 2020. Με τις γνωστές πλέον συνοπτικές διαδικασίες και μακριά από τον κόσμο της εκπαίδευσης, προχωρούν στην υλοποίηση της πολιτικής που επιβάλλει τις περικοπές, την κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού, το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της νέας γενιάς. Το Υπουργείο προχωράει στον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων χωρίς να το γνωρίζουν και χωρίς να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων στα σχολεία, γι’ αυτό και καθορίζει τόσο ασφυκτικά όρια.

Τα τελευταία χρόνια όλη αυτή η κατάσταση είναι ένα φαινόμενο κινούμενης άμμου που προσπαθεί να κρύψει κενά, αλλά κάθε Σεπτέμβρη με τους μηδενικούς μόνιμους διορισμούς αυτά εκτοξεύονται, όπως φέτος που ξεπέρασαν τις 40.000.  Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και σήμερα δεν έχουν πλήρως καλυφθεί. Ταυτόχρονα, με προφορικές εντολές κάποιων ΔΙΔΕ δίνονται παρατάσεις για τη διαδικασία δήλωσης των κενών της ειδικής, πράγμα που δημιουργεί άνισους όρους για τους συναδέλφους και τα σχολεία και δείχνει την επιτακτική ανάγκη για παράταση με απόφαση του Υπουργείου.

Όλα αυτά πρακτικά σημαίνουν ότι το Υπουργείο δεν καθορίζει τους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ δεν είναι στις προθέσεις του να δώσει, για μεταθέσεις και διορισμούς στην ειδική αγωγή, ούτε καν το σύνολο των κενών που καθόρισε με την απαράδεκτη ρύθμιση για τη σύσταση οργανικών θέσεων που εφάρμοσε. Οδηγεί τυπικά σε ελάχιστες μεταθέσεις και στην απόγνωση χιλιάδων εκπαιδευτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειές τους για χρόνια. Οδηγεί στην εργασιακή ανασφάλεια τους εκπαιδευτικούς που είναι οργανικά υπεράριθμοι, στο απαράδεκτο καθεστώς διάθεσης στο ΠΥΣΔΕ και την εργασιακή περιπλάνηση σε πολλά σχολεία.

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – Ε.Ε – ΟΟΣΑ αναπτύσσοντας ενωτικούς, μαζικούς, ταξικούς, πανεκπαιδευτικούς αγώνες, απαιτώντας λύσεις  στα προβλήματα της παιδείας με βάση τις διεκδικήσεις του για το δημόσιο σχολείο, τα εργασιακά δικαιώματα, τις ανάγκες του εκπαιδευτικού και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Απαιτούμε:

  • Το Υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο και να εκδώσει νέα που θα δίνει τη δυνατότητα στους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να τοποθετηθούν με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
  • Ο υπολογισμός των κενών - πλεονασμάτων να γίνει σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
  • Να δοθούν όλες οι οργανικές θέσεις για μεταθέσεις και διορισμούς στην ειδική αγωγή.
  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
  • Τα κενά να υπολογιστούν με βάση τη λειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων, αλλά και με βάση τις προτάσεις των σχολείων για έγκριση ολιγομελών σε ομάδες προσανατολισμού, τομείς, ειδικότητες, λειτουργία εργαστηρίων, που δεν έγιναν αποδεκτές. 
  • Καμιά συγχώνευση - κατάργηση σχολείων και τμημάτων.
  • Να μην ισχύσουν τα ασφυκτικά όρια για τη συγκρότηση τμημάτων ξένων γλωσσών, τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Να συμπεριληφθούν στον προσδιορισμό των κενών και τα τμήματα των σχολείων που ζητήθηκε η έγκρισή τους και απορρίφθηκαν.
  • Να μην ισχύσει η διάταξη του χαρακτηρισμού φοίτησης «μη παρακολουθούντων» στα ΕΠΑΛ.
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου που ίσχυε έως το 2013.
  •  Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις. Οργανικές θέσεις για όλους.
  •  Όχι στη μετατροπή των ΠΥΣΔΕ σε «διακοσμητικά» όργανα.

Καλούμε την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να απαιτήσουν οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνουν με βάση τις θέσεις του κλάδου. Να απαιτήσουν παράταση των διαδικασιών. Το ίδιο να κάνουν και οι αιρετοί και να απαιτήσουν να μην γίνουν συνεδριάσεις των ΠΥΣΔΕ. Να μη νομιμοποιήσουν τη διαδικασία, να την καταγγείλουν, να απέχουν από τη σύνταξη των πινάκων, αν δε γίνουν δεκτές οι προτάσεις του κλάδου και να μην τους υπογράψουν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κολωνος
Δήλωση 12χρονης για Κολωνό: «Σήμερα είναι η πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής μου» (Βίντεο)
«Θέλω να γίνω εισαγγελέας, να κλείνω στη φυλακή ανθρώπους όπως αυτούς που με βίασαν»
Δήλωση 12χρονης για Κολωνό: «Σήμερα είναι η πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής μου» (Βίντεο)
πανεπιστημιο κρητης
Παν. Κρήτης: Επίσκεψη του Earth Commons Institute for the Environment and Sustainability του Πανεπιστημίου Georgetown
Επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο Κρήτης στο πλαίσιο της συνεργασίας για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων για το περιβάλλον
Παν. Κρήτης: Επίσκεψη του Earth Commons Institute for the Environment and Sustainability του Πανεπιστημίου Georgetown