Η ΕΡΑ- [Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς] καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων προκειμένου να συζητηθούν τα προβλήματα, οι διεκδικήσεις μας και να προταθούν σχέδια δράσης εν όψει και της ολομέλειας προέδρων που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020 στην Αθήνα, καθώς και στην 24ωρη Απεργία την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020 ενάντια στο νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που εισάγει η κυβέρνηση της ΝΔ προς ψήφιση στου βουλή.
Το νέο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο Βρούτση-Ν.Δ
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, η κυβέρνηση της ΝΔ, μετά
• τη διάψευση των προσδοκιών- για όσους τις είχαν- για υποτιθέμενη ελάφρυνση των φόρων, νέων επενδύσεων και θέσεων εργασίας,
• την απαξίωση του Δημόσιου Πανεπιστημίου με την εξίσωση των πτυχίων με εκείνα των κολεγίων και τη σύνδεση αξιολόγησης με την κρατική χρηματοδότηση σε αυτά
• την επαναφορά του πελατειακού κράτους (κατάργηση ΑΣΕΠ με πρόσχημα «έκτακτες» ανάγκες)
• τη μείωση του προϋπολογισμού για την Παιδεία
• τη σωρεία μέτρων υπέρ του ΣΕΒ (κατάργηση συλλογικών συμβάσεων και εκλεκτικών μηχανισμών για την υπεράσπιση της εργασίας
• την μια ήττα μετά την άλλη και τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις για τα εθνικά θέματα όπως στο λιβυκό στα ελληνοτουρκικά και με εμπλοκή σε διενέξεις τρίτων χωρών βλ. ΙΡΑΝ-Σαουδική Αραβία. (Παλεύουν πάντως να εφαρμοστεί στο ακέραιο η συμφωνία των Πρεσπών, εκείνη που την «έπαιξαν» προεκλογικά ως τάχα προδοτική) καταθέτει τις επόμενες μέρες στη Βουλή το Αντι-ασφαλιστικό νομοσχέδιο, συνέχιση των μνημονιακών αντιασφαλιστικών νόμων που ψηφίστηκαν την τελευταία κυρίως 10ετία και είχαν ως συνέπεια τη μείωση των συντάξεων από 20% έως και 60%.
Ο συγκεκριμένος νόμος παγιώνει τα όρια συνταξιοδότησης στα 40 χρόνια δουλειάς και στο 67ο ηλιακό έτος (με κίνδυνο και για ακόμα μεγαλύτερο μιας και αυτό συνδέεται με το προσδόκιμο ζωής), αλλά και μεταφέρει την επικουρική σύνταξη και το εφάπαξ στο γενικό ταμείο του ΕΦΚΑ με κίνδυνο το πλήρες κουτσούρεμα αυτών. Επιπλέον προχωράει σε σταθμική καταβολή συνταξιοδοτικών εισφορών του ιδιωτικού τομέα στο κοινό ταμείο με χαμηλές τις εργοδοτικές εισφορές που σημαίνει ότι το κοινό ταμείο αργά ή γρήγορα θα εμφανίσει ελλείματα, έτσι που θα ζητήσουν από τους «συνήθεις ύποπτους», τους εργαζόμενους να πληρώσουν το μάρμαρο.
Η κατάσταση στην εκπαίδευση και οι διεκδικήσεις μας
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έδειξε εξαρχής τη βούλησή της για πολιτικές νεοφιλελεύθερες και στον χώρο της εκπαίδευσης με μέτρα που στοχεύουν στη συρρίκνωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης προς τέρψη των επιδιώξεων της αγοράς και των ιδιωτών στο χώρο της εκπαίδευσης:
• Μείωση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία στον προϋπολογισμό του 2020.
• Εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με εκείνα των Δημόσιων Πανεπιστημίων και τη σύνδεση αξιολόγησης με την κρατική χρηματοδότηση σε αυτά.
• Παλινωδίες στο θέμα των διορισμών με αποτέλεσμα την καθυστέρηση των 4.500 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και τη μη ένταξη στον προϋπολογισμό των 5.250 μόνιμων διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση τη στιγμή που οι ανάγκες για μόνιμους διορισμούς είναι πολλαπλάσιες. Η Ν.Δ.-δυστυχώς- δεν φαίνεται να κάνει διορισμούς, εκτός όσων είχαν προγραμματιστεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. (ευτυχώς δεν τους «έκοψε» κι αυτούς όπως προεκλογικά άφηνε να εννοηθεί κάνοντας σημαία το «5 αποχωρήσεις 1 πρόσληψη)
• Σκόπιμη αδράνεια στην εφαρμογή του νόμου για την δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο , τη στιγμή που γνωρίζει ότι από τον Σεπτέμβριο του ΄20 ο νόμος προβλέπει καθολική εφαρμογή σε όλη την επικράτεια
• Ετοιμάζει νομοσχέδιο για την επαναφορά της ατομικής αξιολόγησης-χειραγώγησης (τον έχει εξαγγείλει αλλά θα το καταθέσει προς ψήφιση στην «κατάλληλη» χρονική στιγμή γι αυτήν)
Η κυβέρνηση της ΝΔ όμως δεν μένει μόνο σε αυτά, αλλά δια της κα Υπουργού Παιδείας προετοιμάζει το έδαφος για τη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την πλήρη συντηρητική οπισθοδρόμηση και στον ίδιο χαρακτήρα της Δημόσιας Παιδείας.
Πιο συγκεκριμένα, η κα. Κεραμέως:
• έκανε λόγο για «λιγότερες διδακτικές ώρες στο ελληνικό σχολείο συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες» πράγμα που είναι ψευδές, ανοίγοντας έτσι τη συζήτηση και για το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.
• σχεδιάζει νέα διδακτικά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο χωρίς τους/τις νηπιαγωγούς
• προχώρησε σε πρόσκληση προς τα σχολεία για συμμετοχή σε εκδήλωση παραθρησκευτικής οργάνωσης
• ανέστειλε για να «επανελέγξει» το βραβευμένο πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής «Παίζω με τον Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις»,
Είναι φανερό ότι επιδιώκουν να εφαρμόσουν το νεοφιλελεύθερο δόγμα τους στην εκπαίδευση συνοδευόμενο μάλιστα με συνολική νεοσυντηρητική στροφή της Εκπαίδευσης μακριά από τις επιδιώξεις και τα αιτήματα του Κλάδου για σύγχρονη αναβαθμισμένη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση για όλους τους μαθητές.
Οι πολιτικές αυτές δεν πρέπει να περάσουν και να υλοποιηθούν. Αγωνιζόμαστε απέναντι σε αυτές και συνεχίζουμε να διεκδικούμε και να παλεύουμε :
• Για 14χρονο Δωρεάν Δημόσιο Σχολείο και εφαρμογή νόμου της 2ης υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο σε όλη την επικράτεια
• Να γίνουν Μαζικοί Διορισμοί Μόνιμων Εκπαιδευτικών στη Γενική και Ειδική Αγωγή σε όλες τις θέσεις πάγιων και διαρκών αναγκών που καλύπτει σχεδόν το σύνολο των αναπληρωτών.
• Κατάργηση του άρθρου 50 για την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με εκείνα των Δημόσιων Πανεπιστημίων.
• Καμία επαναφορά και εφαρμογή της τιμωρητικής αξιολόγησης-χειραγώγησης.
• Τροποποίηση του νόμου 4589/2019 (σύστημα προσλήψεων και διορισμών εκπαιδευτικών) στην κατεύθυνση των θέσεων του κλάδου για αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας και διορισμοί με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
• Να πραγματωθεί η περαιτέρω μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα (σε 20 μαθητές στο Δημοτικό και 15 στο Νηπιαγωγείο).
• Να επανέλθει ο σταθερός δάσκαλος στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων.
• Η ενισχυτική διδασκαλία να αποτελεί σταθερή υποστηρικτική δομή του σχολείου με έναν επιπλέον εκπαιδευτικό στα πολυθέσια σχολεία.
• Στήριξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη με πλήρη εκπαιδευτική –επιστημονική υποστήριξη.
• Γενναία αύξηση των κρατικών δαπανών για τη Δημόσια Παιδεία.
• Μόνιμο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) στις δομές υποστήριξης ανά ομάδα σχολείων.
• Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.
• Γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων. Ίδρυση Δημόσιου οργανισμού ανέγερσης σχολικών κτηρίων-λύση του στεγαστικού προβλήματος με ανέγερση σύγχρονων σχολείων, Νηπιαγωγείων και Δημοτικών
• Αναγνώριση της μισθολογικής ωρίμανσης της διετίας 2016-17.
• Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με των μονίμων.
• Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη κι όχι μόνο μέχρι 7 έτη.
• Κάλυψη οδοιπορικών μετακίνησης στους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ωράριο σε διαφορετικές σχολικές μονάδες.
• Δημόσια και καθολική πρόσβαση στην Επιμόρφωση-Μετεκπαίδευση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
για Πρόγραμμα Δράσης προτείνουμε:
• Μαζική και δυναμική συμμετοχή στην 24ωρη Απεργιακή Κινητοποίηση του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, στις 18 Φεβρουαρίου, απέναντι στον νέο Αντιασφαλιστικό νόμο με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης.
• Πρωτοβουλία των Συλλόγων Π.Ε. για κοινές δράσεις με τους Συλλόγους Γονέων και κηδεμόνων καθώς και με τις τοπικές ΕΛΜΕ για ζητήματα που άπτονται της υπεράσπισης της λειτουργείας και του χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου.
• Κήρυξη 24ωρης Πανεκπαιδευτικής Απεργιακής Κινητοποίησης (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ) τον Μάρτιο με τη διοργάνωση μεγάλων συλλαλητηρίων, με διεκδικητικό πλαίσιο που θα υπερασπίζεται τη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου και γενικότερα τη δημόσια δωρεάν παιδεία καθώς και όλα τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών με πρώτα μεταξύ αυτών τους μόνιμους μαζικούς διορισμούς και τα δικαιώματα του εκπαιδευτικού.
συμμετέχουμε όλοι και όλες
• στις Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων μας
• στην 24ωρη Απεργία ενάντια στο νέο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο
την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη