ΑΣΕ: Δεν θα επιτρέψουμε υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για κανέναν μαθητή
Ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ)ΔΕ και ΠΕ Α΄Αθήνας

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) χαιρετίζει την μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στην Α΄ ΔΔΕ Αθήνας, ενάντια στην επιχείρηση για μεταφορά του ΕΕΕΕΚ Κωφών από τους Αμπελόκηπους σε χειρότερες συνθήκες στην οδό Λιοσίων. Το ίδιο μέρος προσπαθούν να δεσμεύσουν, υποτίθεται προσωρινά, και για την κάλυψη των αναγκών του νεοϊδρυθέντος ΕΕΕΕΚ Αθήνας (Τεύχος B΄ 2702/02.07.2019). Οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (ΕΛΜΕ Β΄ Αθήνας, ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης, συνδικαλιστές από την Α΄ ΕΛΜΕ, Ένωση Γονέων και Σύλλογοι Γονέων των δημοτικών σχολείων, Διευθυντές σχολείων κ.ά.) έδωσαν το «παρών», σε συνέχεια σχετικών κινητοποιήσεων της περσινής χρονιάς και απαίτησαν λύσεις από τους Διευθυντές ΔΕ και ΠΕ Αθήνας.

Ο χώρος, για τον οποίο συζητάμε ότι επιχειρήθηκε η μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ Κωφών και η έναρξη λειτουργίας του νέου ΕΕΕΕΚ Αθήνας, είναι ακατάλληλος για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Ο εν λόγω χώρος στη Λιοσίων κρίθηκε ακατάλληλος για το 42ο Λύκειο (μεταστεγάστηκε), ενώ σήμερα έχει εκεί συστεγάζονται το 54ο και 55ο Δημοτικά Σχολεία Αθήνας, καθώς και δύο νηπιαγωγεία!!! Το μάθημα γίνεται ακόμη και σε αίθουσες διδασκαλίας στο υπόγειο χωρίς παράθυρα, δίπλα στον καυστήρα!!!! Στις «διεκδικούμενες» αίθουσες κάνουν μάθημα 2 τμήματα γενικής παιδείας του 55ου και 2 τμήματα υποδοχής του 54ου, που θα μείνουν χωρίς αίθουσα με την μετεγκατάσταση, δηλαδή δεν θα υπάρχουν αίθουσες για τα τμήματα υποδοχής του 54ου και 50 παιδιά χωρίς αίθουσα του 55.

Για να γίνει κατανοητή η αντιμετώπιση της ειδικής αγωγής, και από την άποψη του αριθμού των αιθουσών, ενώ στους Αμπελόκηπους μόνο το ΕΕΕΕΚ χρησιμοποιεί 8 αίθουσες εκεί οι μαθητές θα έπρεπε να στριμωχτούν, ουσιαστικά, σε μία !!!! Και μιλάμε για ένα ΕΕΕΕΚ γεωπονίας και πλαστικών τεχνών, που επιβάλλεται να έχει χώρο για τις συγκεκριμένες εργαστηριακές λειτουργίες, κάτι που στη Λιοσίων δεν γίνεται σε καμία περίπτωση. Φανταστείτε για τις επιπλέον ανάγκες που θα απαιτηθούν για το νέο ΕΕΕΕΚ Αθήνας. Επιπλέον, τόσο οι μαθητές των δημοτικών (στη συντριπτική πλειονότητα μετανάστες και πρόσφυγες) όσο και οι μαθητές με ειδικές ανάγκες θα έπρεπε να υποστούν αφαίρεση κρίσιμων ελεύθερων χώρων και κοινό προαυλισμό, χωρίς να υπάρχουν προϋποθέσεις.

Είναι μεγάλες οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ, του Δήμου Αθήνας και της Α΄ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας (ΔΔΕ) Αθήνας, γι’ αυτή την επιχείρηση. Με κάτι τέτοιο «επιτυγχάνονταν» τα εξής:

  1. Να μην γίνεται συζήτηση για την ανάγκη ύπαρξης και σωστής λειτουργίας του νέου ΕΕΕΕΚ στην Α΄ ΔΔΕ, την οποία υποτίθεται δρομολόγησαν πέρσι στο Δημοτικό Συμβούλιο Αθήνας. Υπενθυμίζουμε πως πάνω από 150 αιτήσεις εγγραφής μαθητών με ειδικές ανάγκες στην εν λόγω Διεύθυνση, πέρσι, δεν μπόρεσαν να ικανοποιηθούν εξαιτίας ανεπάρκειας δομών και χώρων. Το νέο ΕΕΕΕΚ Αθήνας, που θα καλύψει μέρος αυτών των αναγκών, απλώς έχει ιδρυθεί στα χαρτιά από το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς κανένα πρακτικό μέτρο υλοποίησης του σχετικού ΦΕΚ.
  2. Να μην γίνεται συζήτηση για την κατασκευή των αναγκαίων κτιριακών υποδομών για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες (νέο ΕΕΕΕΚ Αθήνας, ΕΕΕΕΚ Κωφών, ειδικό Γυμνάσιο Θησείου κλπ.).
  3. Να υποβαθμίζεται, ακόμη και να ακυρώνεται, τόσο η λειτουργία του νέου ΕΕΕΕΚ Αθήνας όσο και του ΕΕΕΕΚ Κωφών αλλά και η λειτουργία των συστεγαζόμενων δημοτικών και νηπιαγωγείων στη Λιοσίων.
  4. Να μην γίνεται συζήτηση για τα αναγκαία μέτρα που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων των συστεγαζόμενων δημοτικών σχολείων (54ου και 55ου).

Ως συνέπεια της δυναμικής από την παράσταση διαμαρτυρίας η Διευθύντρια ΔΕ κ. Ψίνα παραδέχθηκε ότι δεν πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία της μεταστέγασης και λειτουργίας άλλης σχολικής μονάδας ειδικής αγωγής εκεί, καθότι, όπως είπε, κατανοεί ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και δεσμεύθηκε να δώσει άμεσα γραπτά την απάντησή της στα αιτήματα που διατυπώθηκαν.

Η ΑΣΕ καλεί τον κλάδο σε επαγρύπνηση και συντονισμένη δράση με τους γονιούς και τους μαθητές.

Διεκδικούμε:

  • Να μην μείνει κανένα παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής εκτός σχολείου.
  • Ούτε σκέψη για μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ Κωφών ή για τη στέγαση του νέου ΕΕΕΕΚ Αθήνας στη Λιοσίων.
  • Να λειτουργήσει σε κατάλληλο χώρο το νέο ΕΕΕΕΚ Αθήνας.
  • Να ιδρυθούν όλες οι αναγκαίες δομές ειδικής αγωγής και να διασφαλιστεί ότι θα λειτουργήσουν σε σύγχρονες - ασφαλείς - κατάλληλες και εκπαιδευτικά λειτουργικές σχολικές, αθλητικές, υλικοτεχνικές και λοιπές υποδομές.
  • Να προχωρήσει άμεσα η ανέγερση των νέων σχολείων (στο οικόπεδο στην οδό Λάμψα στους Αμπελόκηπους και όπου αλλού προσδιοριστούν, με παιδαγωγικά κριτήρια), που θα καλύψουν τις υφιστάμενες δεσμεύσεις των αρχών (π.χ. μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ Κωφών και του Ειδικού Γυμνασίου - Λυκείου Θησείου) και τις ανάγκες του συνόλου των μαθητών με ειδικές ανάγκες.
  • Να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις ώστε να μεταφερθούν και τα υπόλοιπα τμήματα που βρίσκονται σε υπόγεια στα δημοτικά σχολεία στο κτίριο του πρώην 42 ΓΕΛ και να λειτουργήσουν τα απαραίτητα τμήματα υποδοχής για την εκπαίδευση των προσφύγων!

Αθήνα 3/9/2019

σχετικά άρθρα

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Υπόμνημα προς την υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας, καθώς και τον πρόεδρο του ΙΕΠ
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Η εταιρεία που εξαγόρασε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ζητά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της...
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Η έρευνα διεξάγεται με στόχο τη διερεύνηση του βαθμού αποδοχής των μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας και εξέτασης από τους φοιτητές
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ