Thumbnail
Ανακοίνωση

Στις 23/7 πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Παρευρέθηκαν η Υπουργός Παιδείας (Ν. Κεραμέως) η Υφυπουργός (Σ. Ζαχαράκη) και η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου (Αν. Γκίκα).

Από το Υπουργείο είχε καθοριστεί αυστηρά η θεματολογία που αφορούσε την εφαρμογή του εξεταστικού συστήματος του νόμου Γαβρόγλου, πάνω σε 3 άξονες: εξορθολογισμός της ύλης, συνεξέταση Ν. Γλώσσας και Ν. Λογοτεχνίας, «κόκκινες» και «πράσινες» σχολές. Η Υπουργός δεσμεύτηκε για νέα συνάντηση για εφ’  όλης της ύλης συζήτηση με την ΟΛΜΕ. Από την πλευρά της ΑΣΕ υπήρξε έντονη παρέμβαση, ώστε να συζητηθούν τα ζητήματα των διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών. Αποτέλεσμα της παρέμβασής ήταν η απάντηση της Υπουργού ότι λόγω πίεσης χρόνου πρέπει να αποχωρήσει και αυτή η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί με την αρμόδια υφυπουργό Σ. Ζαχαράκη αμέσως μετά. Στη συζήτηση που ακολούθησε, διάρκειας περίπου μιάμιση ώρας, βάλαμε με ένταση 5 ερωτήματα, τα οποία καίνε χιλιάδες συναδέλφους σε όλη την Ελλάδα.

1. Πότε θα γίνουν οι διορισμοί στη Γενική και την Ειδική Αγωγή. Η υφυπουργός απάντησε ότι οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή θα προχωρήσουν μέσα στο φθινόπωρο, ενώ για τη Γενική Αγωγή είπε πως πρώτα θα καθοριστούν αυστηρά οι ανάγκες σε προσωπικό και μετά θα υπάρξει συγκεκριμένη εξαγγελία για το πότε και πόσοι διορισμοί θα γίνουν. Η δικαιολογία που χρησιμοποίησε είναι ότι η συγκεκριμένη εξαγγελία από την προηγούμενη κυβέρνηση είναι «στον αέρα», επειδή οι συγκεκριμένοι διορισμοί δεν αντιστοιχούν ούτε σε συγκεκριμένες ειδικότητες, ούτε σε συγκεκριμένες θέσεις. 

2. Με ποιο σύστημα θα γίνουν οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών, εάν θα γίνουν με το νόμο Γαβρόγλου ή με το υπάρχον σύστημα, με την υποσημείωση εάν θα πάμε με τους περσινούς πίνακες ή αν θα «ξανανοίξει» το ΟΠΣΥΔ, ώστε να ενταχθούν νέα στοιχεία (πχ. Προϋπηρεσία). Επισημάνθηκε με ένταση ότι αν πάμε με τους περσινούς πίνακες, θα αποκλειστούν συνάδελφοι οι οποίοι είτε πέρυσι δεν έκαναν αίτηση είτε αποφοίτησαν τη φετινή χρονιά. Τέλος τονίστηκε ότι στην προϋπηρεσία που πέρασε στο σύστημα την περσινή χρονιά δεν προσμετρώνται διπλά τα μόρια των δυσπρόσιτων. Η υφυπουργός απάντησε ότι το Υπουργείου ούτως ή άλλως δεν προλαβαίνει να «τρέξει» το σύστημα με τον καινούργιο νόμο, αλλά δεν έχει καταλήξει αν θα ξανανοίξει το σύστημα ΟΠΣΥΔ ώστε να ανανεωθούν οι πίνακες.

3. Για το ύψος των πιστώσεων και τον αριθμό των αναπληρωτών που εκτιμά ότι θα προσληφθούν φέτος. Η υφυπουργός απάντησε ότι έχουν εξασφαλιστεί οι πιστώσεις και θα κινηθούν οι προσλήψεις στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

4. Για το εάν το Υπουργείο είναι διατεθειμένο να καλύψει τα κενά από την αρχή της χρονιάς, ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά από την πρώτη ημέρα. Η υφυπουργός απάντησε με τη γενικόλογη διατύπωση που έχουν κάνει όλοι οι προηγούμενοι υπουργοί, ότι οι καθηγητές θα είναι στις θέσεις τους από την πρώτη ημέρα. Όταν απαντήσαμε ότι αυτό είναι ψέμα και ότι ειδικά στη Γενική Αγωγή στη Β/θμια εκπαίδευση που τα κονδύλια προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και το ΠΔΕ τεχνηέντως το Υπουργείο καταμερίζει τον αριθμό των κενών που γνωρίζει ήδη από το καλοκαίρι σε 3 και 4 φάσεις, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα, δεν απάντησε. Όταν βάλαμε ακόμα πιο επιθετικά το ζήτημα αν το Υπουργείο είναι διατεθειμένο ώστε να ικανοποιήσει το πάγιο αίτημα των αναπληρωτών για πρόσληψη σε μία φάση της συντριπτικής πλειοψηφίας των αναπληρωτών που καλύπτουν τακτικές ανάγκες, πάλι δεν υπήρξε καμία δέσμευση.

5. Για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και αν το Υπουργείο είναι διατεθειμένο να αλλάξει τα όρια που έχει ορίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Η υφυπουργός είπε ότι θα εξεταστεί η λειτουργία των ολιγομελών κατά περίπτωση. Επισημάνθηκε ο κίνδυνος να μη λειτουργήσουν τμήματα προσανατολισμού και ειδικοτήτων όχι μόνο στην επαρχία αλλά και στα αστικά κέντρα με πολύ αρνητικές συνέπειες τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους συναδέλφους. 

Συνάδελφοι, είμαστε σε επαγρύπνηση, θα υπάρξουν εξελίξεις και μέσα στον Αύγουστο αλλά και με την έναρξη του σχολικού έτους. Θα προχωρήσουμε άμεσα σε κινητοποιήσεις, διεκδικώντας τα πάγια αιτήματα που έχουμε ως αναπληρωτές. 

  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση
  • Εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών με τους μονίμους
  • Κάλυψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των κενών σε μία φάση στην αρχή της χρονιάς.
  • Να ξανανοίξουν οι πίνακες ώστε να μην αποκλειστεί κανένας συνάδελφος.
  • Καμία απόλυση αναπληρωτή

Όσο αποφασισμένοι και αν φαίνονται να συνεχίσουν την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης και να υλοποιήσουν τις κατεύθυνσης της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την παιδεία, μπορούμε αποφασιστικά μέσα από τα σωματεία μας να δώσουμε τη μάχη, να βάλουμε εμπόδια, να μπλοκάρουμε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική, να διεκδικήσουμε τις σύγχρονες ανάγκες τις δικές μας και των μαθητών μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

smartphone_apps.jpg
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
Δεν έχει σημασία πόσο φανατικός φωτογράφος είσαι με το κινητό σου, κάθε σου λήψη μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη με λίγη επεξεργασία
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
σχολεία
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας
«Στα τριάντα εννιά χρόνια από τη δικτατορία της 21ης Aπριλίου ουδείς νοήμων και λογικός άνθρωπος έχει βρεθεί να πει έναν καλό λόγο για την...
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας