Ψήφισμα διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού
Οι καθηγητριες/τές του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού διαμαρτύρονται για διαρροή - μεταγωγές

Ως σύλλογος εκπαιδευτικού προσωπικού μονίμων και ωρομισθίων του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κορυδαλλού «Γεώργιος Ζουγανέλης», θα θέλαμε με την παρούσα μας, να σας εκφράσουμε την ανησυχία αλλά και τη δυσφορία μας για τη συνεχιζόμενη και αυξανόμενη σχολική διαρροή των εκπαιδευόμενων μας. Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μία εντεινόμενη αύξηση μεταγωγών των εκπαιδευόμενων, γεγονός που επιφέρει σειρά ζητημάτων στη γενικότερη εκπαιδευτική διαδικασία. Συγκεκριμένα:

α) δημιουργείται καθεστώς ευκαιριακής μάθησης και όχι συνεχιζόμενης, ζήτημα το οποίο αποδυναμώνει τον γνωσιακό και επιμορφωτικό χαρακτήρα του σχολείου και το καθιστά μέρος όπου παράγεται ευκαιριακά και αποσπασματικά γνώση, με σύντομη ημερομηνία λήξης. Ως εκπαιδευτές, δίνουμε καθημερινά αγώνα μέσα και έξω από την τάξη, ώστε να αντιπαλέψουμε την εντύπωση ότι το σχολείο αποτελεί έναν ακόμη χώρο όπου οι κρατούμενοι, απλώς, «παίρνουν μεροκάματα». Εκφράζουμε λοιπόν την αντίθεσή μας για το γεγονός ότι οικοδομείται με αυτόν τον τρόπο ένα νέο πρότυπο σχολείου στο συγκεκριμένο Κατάστημα Κράτησης, όπου οι εκπαιδευόμενοι θα περνούν εκεί κάποιο χρόνο από τη συνολική κράτησή τους, έχοντας κατά νου τα ευκαιριακά «μεροκάματα» και απαξιώνοντας έτσι την εκπαιδευτική του αρτιότητα και τη διαδικασία της μάθησης. Αυτό αποτελεί μείζον ζήτημα, διότι μελλοντικά το σχολείο δεν θα δύναται να λειτουργήσει ως επιστημονικός και μορφωτικός θεσμός.

β) η γενικότερη μείωση των εκπαιδευόμενων ανά τμήμα, δημιουργεί λειτουργικά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, αφού είναι εκ προοιμίου αδύνατον να δημιουργηθούν ομάδες εργασίας, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι γραμματισμοί και να μην λειτουργούν ορθά τα σχέδια δράσης και τα εργαστήρια. Σημειώνεται, ότι η καλλιέργεια της εμπιστοσύνης και της ομαδικότητας, είναι μέθοδοι οι οποίες αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της εκπαίδευσης ενηλίκων και κυρίως των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, τα οποία λειτουργούν διαφορετικά από την τυπική εκπαίδευση και προσδοκώνται συγκεκριμένα αποτελέσματα.

γ) αντιμετωπίζουμε ξαφνικές και επείγουσες μεταγωγές εκπαιδευομένων μας οι οποίοι, παύοντας πλέον να είναι υπόδικοι, απομακρύνονται από το Κατάστημα Κράτηση και το σχολείο, πριν προλάβουν να τελειώσουν τη σχολική χρονιά και τη διετία που ολοκληρώνει τη φοίτησή τους. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι συχνές αλλαγές της σύνθεσης των τμημάτων, αφού συνεχώς φεύγουν μαθητές. Η κατάσταση αυτή αποσυντονίζει τη σταθερότητα της ψυχολογίας, της απόδοσης και της ενεργητικότητας των εκπαιδευόμενων, ενώ διαταράσσεται το ομαλό μαθησιακό κλίμα, και η απόκτηση δεξιοτήτων και γνώσεων που έχει δημιουργηθεί γενικά μέσα στο σχολείο, αλλά και στα τμήματα ειδικότερα. Αυτό μετουσιώνεται σε ανησυχία και διάψευση των προσδοκιών τους, με αποτέλεσμα η ανασφάλεια να γενικεύεται στο σύνολό τους και να εγκαταλείπεται σταδιακά η προσπάθειά τους για την πλήρη ένταξη και απόδοσή τους στο σχολείο. 

Πρέπει να τονιστεί ότι αποτελεί κόπος αλλά και κατάκτηση για όλους τους εκπαιδευτικούς να έχουν την ικανότητα να ενσωματώνουν σταδιακά όλους τους τύπους των μαθητών στο σχολικό και ομαδικό πνεύμα, έτσι ώστε το σχολείο να είναι ένα ενιαίο σύνολο με σαφείς στόχους.

Για τους παραπάνω λόγους, παρακαλούμε τα συναρμόδια Υπουργεία να επανεξετάσουν επιμελώς το θέμα στο σύνολο του και να αποφανθούν, λαμβάνοντας υπόψη ότι, η βούληση όλων των εμπλεκόμενων μερών θα πρέπει να είναι, αφενός προς την προαγωγή του εκπαιδευτικού έργου, αφετέρου δε, προς την προάσπιση των δικαιωμάτων των κρατουμένων, οι οποίοι επιλέγουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της μάθησης, προκειμένου να αντισταθούν στις συνιστώσες του κοινωνικού αποκλεισμού.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies panelladikes
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
Πανελλήνιες - Πανελλαδικές 2024: Πόσο μετράει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Μάϊου 
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
foto_education_pencils_molivia.jpg
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ
Το παρακάτω είναι εισήγηση στην εκδήλωση της Ένωσης Φιλολόγων Ν. Ηρακλείου με θέμα «Η διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στο Λύκειο»
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ