Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η φετινή σχολική χρονιά κλείνει βρίσκοντας τους εκπαιδευτικούς για άλλη μια φορά μπερδεμένους, αποπροσανατολισμένους και σε μεγάλο βαθμό σε ρόλο θεατή των εξελίξεων σε ζητήματα που αφορούν την εργασιακή τους καθημερινότητα στον χώρο του σχολείου και γενικότερα στη ζωή τους. Η κυβέρνηση προωθεί και ψηφίζει νόμους που αλλάζουν το τοπίο της εκπαίδευσης ακολουθώντας κατά γράμμα τις προτάσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ που οδηγούν, όμως, σε ένα σχολείο υποβαθμισμένο με λιγότερους μαθητές και λιγότερους εκπαιδευτικούς. Οι υποσχέσεις των κυβερνώντων για αθρόους διορισμούς γρήγορα ξεχάστηκαν και αντικαταστάθηκαν από λιγοστούς διορισμούς στην ειδική αγωγή. Άλλωστε οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί που αποτελούν πάγιο αίτημα του κλάδου και ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης καταγράφονται ως «ακριβή λύση» στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ. Τις ίδιες λογικές υπηρετεί και η επερχόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων που προσθέτει νέα γραφειοκρατικά βάρη στις πλάτες των καθηγητών και μπορεί να οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον μεταξύ τους ανταγωνισμό. Ταυτόχρονα με το νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο και την κατάργηση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας στην τρίτη τάξη χάνονται εκατοντάδες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και στην ουσία μένουν εκτός σχολείων πολλοί αναπληρωτές. Η Τρίτη Λυκείου φροντιστηριοποιείται, αυξάνεται η ύλη στο όνομα της ...καταπολέμησης της παπαγαλίας, κατηγοριοποιούνται τα ΑΕΙ σε 2 ταχύτητες (αυτά που θέλει ο κόσμος κι αυτά που δεν θέλει), ενώ την ίδια στιγμή παραμένουν στα σχολεία τα ίδια άθλια παρωχημένα βιβλία. Από την άλλη πλευρά οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα προσανατολίζονται στα διετή προγράμματα που δημιουργούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση(τα οποία θα παρέχουν βεβαιώσεις σπουδών και όχι πτυχία) και όσοι επιθυμούν να εισαχθούν σε κάποιο Τμήμα μιας Σχολής θα μπορούν μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων με μειωμένο ποσοστό μετά την ενοποίηση ΤΕΙ και ΑΕΙ.
Στον αντίποδα ο εν δυνάμει πρωθυπουργός Μητσοτάκης δεν κρύβει τις νεοφιλελεύθερες εμμονές του και το «όραμά» του για την εκπαίδευση. Αξιολόγηση παντού και για όλους, κίνητρα προόδου και αυτόνομο σχολείο (με διευθυντές – managers και κυνηγούς χορηγών) ονειρεύεται η Ν.Δ. Από κοντά το δεκανίκι του ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ πρόθυμο να συνυπογράψει κάθε αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πρόταση προκειμένου να επιστρέψει σε υπουργικές θέσεις που… τόσο του έχουν λείψει. Η σύμπλευσή τους εκφράζεται στην απόλυτη ευθυγράμμιση των παρατάξεων ΔΑΚΕ και ΠΕΚ στην ΟΛΜΕ και στις τοπικές ΕΛΜΕ(η ΕΛΜΕ Αρκαδίας ήταν από τις πρώτες που επιβεβαίωσαν τη «συμμαχία» ΔΑΚΕ -ΠΕΚ.) Είδαμε άλλωστε πρόσφατα εκπροσώπους των δύο παρατάξεων να περιοδεύουν από κοινού σε σχολεία της Αρκαδίας για να «προωθήσουν τις θέσεις της ΟΛΜΕ απέναντι στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου».
Η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ από την πλευρά της τα δύο τελευταία χρόνια αντέδρασε αναιμικά σε ό,τι πλήττει τον κλάδο προκηρύσσοντας «δυναμικές» μονοήμερες απεργίες που το μόνο που κατάφεραν ήταν να απογοητεύσουν τους συναδέλφους και να δημιουργήσουν πνεύμα παραίτησης και ηττοπάθειας. Αδρανής, άτολμη και απαξιωμένη στις συνειδήσεις των καθηγητών η ΟΛΜΕ τείνει να καταστεί ένα κακέκτυπο των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ.
Απέναντι σε όλα αυτά καλούμαστε στις 14 του Μάη να πάρουμε θέση με τη συμμετοχή μας στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Αρκαδίας και στις εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων για το 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ. Είναι στο χέρι μας να δείξουμε ότι δεν μας ταιριάζει η μοιρολατρία και η μιζέρια την οποία καλλιεργούν οι ισόβιοι εκπρόσωποι του κομματικού συνδικαλισμού. Οφείλουμε να αναμετρηθούμε τόσο με τη μεταμνημονιακή «κανονικότητα» των αιματηρών πλεονασμάτων που διαφημίζει η κυβέρνηση όσο και με τον νεοφιλελεύθερο εφιάλτη που ετοιμάζουν για την κοινωνία και την εκπαίδευση η Ν.Δ. και οι πρόθυμοι συνοδοιπόροι της. Διεκδικούμε ένα συνδικαλιστικό κίνημα αντάξιο των προσδοκιών των εκπαιδευτικών με την ενίσχυση της δράσης των ΕΛΜΕ ως πρωτοβάθμιων σωματείων, τη μαζικοποίηση των αυθεντικών διαδικασιών βάσης και των Γενικών Συνελεύσεων.
Θέλουμε πραγματικούς εκπροσώπους των συναδέλφων και όχι αριβίστες, επαγγελματίες συνδικαλιστές. Προσπαθούν να μας πείσουν ότι «δεν γίνεται αλλιώς» - Τους απαντάμε ότι η ησυχία, η τάξη και η ακινησία που θέλουν ταιριάζουν στα νεκροταφεία και όχι σε ένα ανοιχτό, ελεύθερο και δημοκρατικό σχολείο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη