Thumbnail
ΕΡΑ

Για την ΕΡΑ η ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του δημόσιου δωρεάν εκπαιδευτικού συστήματος. Μέχρι σήμερα η εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΟΠΑΙΘ στα πλαίσια των νεοφιλελεύθερων πολιτικών επιλογών, άφησαν την εκπαίδευση και την στήριξη των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία έρμαιο των προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Η ΕΑΕ αντιμετωπίστηκε συστηματικά σαν ξεχωριστό παρακλάδι της δημόσιας εκπαίδευσης παραβιάζοντας το συνταγματικό δικαίωμα της ισονομίας μεταξύ των πολιτών/μαθητών. Μέσα από την αποσπασματικότητα των νομοθετικών ρυθμίσεων, κανονιστικών πράξεων, και των ερμηνευτικών εγκυκλίων καταστρατηγήθηκαν τα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών και διαλύθηκαν οι σχολικές δομές της ειδικής εκπαίδευσης.

Τα προβλήματα

Το συνδικαλιστικό κίνημα είναι υποχρεωμένο να αφουγκραστεί και να αναδείξει τα συσωρευμένα προβλήματα στις σχολικές και υποστηρικτικές δομές της ειδικής εκπαίδευσης:

  • Τα ΚΕΔΔΥ αφέθηκαν στη τύχη τους σε σχέση με τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό τους, τη διεπιστημονική λειτουργία τους και την στελέχωσή τους (η μακροχρόνιες λίστες αναμονής των παιδιών για αξιολόγηση εξακολουθούν να υπάρχουν).

  • Οι ΣΔΕΥ/ΕΔΕΑΥ όχι μόνο δεν στελεχώθηκαν με μόνιμο προσωπικό αλλά δέσμευσαν το προσωπικό των γενικών και ειδικών σχολείων προκαλώντας προβλήματα στην εκπαιδευτική λειτουργία τους.

  • Στις σχολικές μονάδες ΕΑΕ (ειδικά νηπιαγωγεία, ειδικά δημοτικά σχολεία, ΕΕΕΚ, ειδικά επαγγελματικά γυμνάσια, τμήματα ένταξης ΠΕ και ΔΕ, παράλληλη στήριξη, κατ’ οίκον εκπαίδευση) η πλήρωση των θέσεων οργανικών και λειτουργικών κενών γινόταν καθυστερημένα με ελλείψεις ή καθόλου.

  • Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι 80% με 85% των σχολικών μονάδων στεγάζονται σε ακατάλληλα και μη προσβάσιμα κτήρια

  • Ένα σημαντικό ζήτημα για τα σχολεία είναι η μετακίνηση των μαθητών με λεωφορεία και ταξί. Κάθε χρόνο η μεταφορά συναντά δυσκολίες για μεγάλα χρονικά διαστήματα λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης.

Η ΕΡΑ υπερασπίζεται τον ενιαίο, δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης διεκδικώντας:

1.Τη διαμόρφωση ενός ενιαίου νομοσχεδίου για την εκπαίδευση.

2.Γενναία χρηματοδότηση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.

3.Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και στελέχωση με μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό.

4.Όσον αφορά την παράλληλη στήριξη ζητούμε για κάθε μαθητή ένα εκπαιδευτικό

5.Διορισμοί μόνιμου κατάλληλα εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού για την κάλυψη όλων των κενών στην ειδική εκπαίδευση.

6.Ισότιμη αντιμετώπιση στις υπηρεσιακές μεταβολές των εργαζομένων στην ειδική αγωγή αναπληρωτών και μόνιμων με τα ίδια αντικειμενικά κριτήρια με τους εκπαιδευτικούς της γενικής, χωρίς κανένα διαχωρισμό ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.

7.Όλες οι οργανικές στις δομές της ειδικής εκπαίδευσης να ονομαστούν σε θέσεις ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και να καλύπτονται από εκπαιδευτικούς με εξειδίκευση στην ειδική εκπαίδευση.

8.Ενιαίος πίνακας των αναπληρωτών για την ειδική αγωγή με βάση την προϋπηρεσία που δεν αφαιρείται, δεν διαιρείται και είναι ενιαία σε ειδική και γενική.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

arthrwseis
Ανοσολογική γήρανση: Πρόωρος δείκτης κινδύνου για ρευματοειδή αρθρίτιδα
Η μελέτη περιέλαβε 224 συμμετέχοντες σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης της νόσου, χωρίς προηγούμενη θεραπεία
Ανοσολογική γήρανση: Πρόωρος δείκτης κινδύνου για ρευματοειδή αρθρίτιδα
ΒΑΛΑΤΣΟΥ.jpg
Αθέατες πλευρές και συνέπειες της πληθωρικής βαθμολογίας των μαθητών μας
Οι καθηγητές πιέζονται να ανεβάσουν βαθμούς, οι γονείς απαιτούν “αντικειμενικότητα” που συνήθως σημαίνει βαθμό πάνω από 19 αν όχι και 20 σε κάποια...
Αθέατες πλευρές και συνέπειες της πληθωρικής βαθμολογίας των μαθητών μας
28η Οκτωβρίου
28η Οκτωβρίου: Σχολική ιστορία, ιστορική μνήμη και ο κανιβαλισμός εναντίον μαθητών και εκπαιδευτικών
Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία ως μια αδιάσπαστη γραμμή πλήθους γεγονότων, ημερομηνιών, προσώπων, μαχών, χωρίς σοβαρή ανάλυση, χωρίς παρουσίαση...
28η Οκτωβρίου: Σχολική ιστορία, ιστορική μνήμη και ο κανιβαλισμός εναντίον μαθητών και εκπαιδευτικών
ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΣ
Η άλλη όψη του «ΟΧΙ»: Οι ήρωες που βρέθηκαν πίσω από τα σίδερα
Η ελληνική ιστορία διατηρεί ακόμη πολλές σιωπές. Η λήθη είναι απειλητική, όμως όχι ανίκητη. Η μελέτη και η ανάδειξη αυτών των γεγονότων αποτελούν...
Η άλλη όψη του «ΟΧΙ»: Οι ήρωες που βρέθηκαν πίσω από τα σίδερα