ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Των εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑ.Λ. Άργους, της ΕΠΑ.Σ. Άργους και του Σ.Ε.Κ. Άργους
Στα πλαίσια του πολυνομοσχεδίου για τη δημόσια διοίκηση η κυβέρνηση αποφάσισε αιφνιδιαστικά και με επιχειρήματα που δεν πείθουν να «θέσει σε διαθεσιμότητα», ουσιαστικά να οδηγήσει το μεγαλύτερο μέρος στην απόλυση, εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν ειδικότητες των τεχνικών επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και αντίστοιχων Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) σ’ όλη τη χώρα.
Με την πρόταση αυτή για κατάργηση των 52 ειδικοτήτων – και μεταξύ αυτών οι ειδικότητες όπου εργάζονται οι πτυχιούχοι Τμημάτων Υγείας (Ιατρική Σχολή, Νοσηλευτική…) - συνεχίζεται η βίαιη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης από ένα Υπουργείο Παιδείας που φαίνεται ξεκάθαρα ότι βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία εξαφάνισης της δημόσιας εκπαίδευσης και της εξαφάνισης επιτυχημένων σχολών και τμημάτων στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οδηγούνται έτσι στην άμεση ανεργία ΟΧΙ ΜΟΝΟ οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις ειδικότητες που καταργούνται αλλά και εκατοντάδες πτυχιούχων οι οποίοι εργάζονται επί πολλά χρόνια ως αναπληρωτές και ως ωρομίσθιοι στα Τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια και Επαγγελματικές Σχολές.
Να διευκρινιστεί πως οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν φοιτήσει σε Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας, κατόπιν πανελλαδικών εξετάσεων, έχουν επαγγελματική και διδακτική εμπειρία και απέκτησαν ή συμπλήρωσαν την παιδαγωγική τους επάρκεια στην ΑΣΠΑΙΤΕ – ΣΕΛΕΤΕ. Είναι διορισμένοι στη δημόσια εκπαίδευση σύμφωνα με απολύτως νόμιμες και διαφανείς διαδικασίες (προϋπηρεσία, επιτυχία στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ) όπως άλλωστε όλοι οι εκπαιδευτικοί. Έχουν συμβάλλει με πολλές ώρες εργασίας για την οργάνωση των εργαστηρίων που τώρα αχρηστεύονται.
Για τους συντάκτες του non paper, πτυχιούχοι με προϋπηρεσία δεκαετιών, με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικά πρέπει να εξοντωθούν!
Υποτιμάται ακόμη και απαξιώνεται το επίπεδο σπουδών και επαγγελματικής εμπειρίας των εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, όταν ακριβώς αυτά τα προσόντα είναι τα απαιτούμενα στην επαγγελματική εκπαίδευση.
Οι επιπτώσεις από την επιχειρούμενη κατάργηση των ειδικοτήτων στον τομέα Υγείας - Πρόνοιας είναι πολλαπλές:
α. Αποκλείεται ένας μεγάλος αριθμός μαθητών, που επιλέγει τη συγκεκριμένη ειδικότητα στη Β και Γ Λυκείου, επιθυμώντας πτυχίο από δημόσιο σχολείο. Πιο συγκεκριμένα :
· Στους υπό κατάργηση τομείς των ΕΠΑΛ φοιτά το 25% των μαθητών
· Στις υπό κατάργηση ειδικότητες των ΕΠΑΣ φοιτά το 55% των μαθητών
· Από τις μαθήτριες των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ το 80% επιλέγει αυτές τις ειδικότητες
· Από τους απόφοιτους της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης οι ειδικότητες που μέσα σε αυτή την κρίση έχουν περισσότερες πιθανότητες εύρεσης εργασίας είναι ακριβώς αυτών των ειδικοτήτων
β. Υποβαθμίζεται η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, αφαιρώντας της ένα σημαντικό τομέα, με επαγγελματικές προοπτικές και άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας( δημόσια νοσοκομεία, ιδιωτικές κλινικές, ιδιωτικά ιατρεία, αγροτικά ιατρεία, φαρμακεία..), στρέφοντας τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση, που στα πλαίσια της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, για πολλές οικογένειες είναι απαγορευτική. Συγχρόνως οι εναλλακτικές προτάσεις που δίνονται από το Υπουργείο είναι προτάσεις κατάρτισης (με τον θεσμό της μαθητείας) και όχι εκπαίδευσης.
Στην Ελλάδα η επί χρόνια υποβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης νομοτελειακά οδηγεί τους μαθητές:
· είτε στη διαδρομή: γενικό λύκειο – φροντιστήρια – ΑΕΙ …
· είτε στη διαδρομή: ιδιωτική σχολή με δίδακτρα…
· είτε στη φτηνή επαγγελματική κατάρτιση που σχεδιάζεται με το νέο τεχνολογικό λύκειο
γ. Σύρονται στην απόγνωση οι εκπαιδευτικοί των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, βυθίζονται σε προβληματισμό οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, καταστρατηγούνται δικαιώματά τους και αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει, αφού έχουν πολλά χρόνια προϋπηρεσίας. Για μας οι συνάδελφοι αυτοί δεν είναι αριθμοί, είναι αναπόσπαστο μέρος ενός ζωντανού οργανισμού που επί σειρά ετών έδωσε όλες του τις δυνάμεις για την εδραίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το σχολείο μας δεν θα είναι το ίδιο μετά την απομάκρυνσή τους.
Άλλωστε να σημειωθεί πως στο non paper του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εξηγεί το σκεπτικό επιλογής του συγκεκριμένου σεναρίου κατάργησης ειδικοτήτων, αναφέρεται ρητά πως εφόσον οι παραπάνω ειδικότητες δεν απορροφηθούν σε άλλες υπηρεσίες εντός 8μήνου, απολύονται.
Από την ανάγνωση του «non paper» προκύπτει ότι η μοναδική «μελέτη» στην οποία έχει βασιστεί η πρόταση αυτή για την κατάργηση των ειδικοτήτων είναι η απόλυση εργαζομένων όπως επιτάσσει η τρόικα και οι δανειστές.
* Ζητούμε την άμεση απόσυρση του άρθρου 82 του πολυνομοσχεδίου περί κατάργησης ειδικοτήτων.
* Θα αντισταθούμε στην διάλυση της δημόσιας παιδείας μαζί με γονείς και μαθητές.
Άργος 15/7/2013
Οι καθηγητές του 1ου ΕΠΑΛ, της ΕΠΑΣ και του ΣΕΚ Άργους
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη