ΔΟΕ
«Να αποφευχθούν οι αδικίες της περασμένης χρονιάς» ζητά η ΔΟΕ από το υπουργείο Παιδείας για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών - Αίτημα για συνάντηση με τη Σοφία Ζαχαράκη

Έκκληση να ανοίξει άμεσα το ΟΠΣΥΔ απευθύνει προς το υπουργείο Παιδείας η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) ενόψει της Β’ φάσης των μεταθέσεων πριν τους μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, ζητά να δοθεί δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που στην Α' φάση των μεταθέσεων δεν ικανοποιήθηκε η αίτηση μετάθεσής τους στην πρώτη προτίμηση, να υποβάλουν, εάν το επιθυμούν, την επικαιροποίησή της.

Η ΔΟΕ υποστηρίζει ότι με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθούν οι αδικίες που παρατηρήθηκαν την περασμένη χρονιά, «όταν το Υπουργείο προχώρησε στην πραγματοποίηση μεταθέσεων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε. χωρίς αυτό να περιέλθει σε γνώση των ενδιαφερόμενων».

Η Δ.Ο.Ε. ζητά άμεση συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας

Με φόντο την ολοκλήρωση μιας από τις πιο δύσκολες σχολικές χρονιές των τελευταίων ετών, η ΔΟΕ ζητά άμεση συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη. Όπως τονίζεται στην ανακοίνωσή της, το αίτημα έρχεται σε συνέχεια της 94ης Γενικής Συνέλευσης του κλάδου, όπου αναδείχθηκαν «φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Η Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει ότι «παρά τις δεσμεύσεις της Υπουργού» για επίλυση κρίσιμων θεμάτων —όπως η τρίμηνη άδεια για γονείς με τρίτο ή τέταρτο παιδί, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Κινητικότητα του Δημοσίου και η αναμόρφωση του πλαισίου για τις υπηρεσιακές μεταβολέςμέχρι σήμερα δεν υπήρξε «καμία ανταπόκριση, καμία ενημέρωση προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και καμία ουσιαστική πρωτοβουλία επίλυσής τους».

Οι ανακοινώσεις της ΔΟΕ

Για τη Β’ φάση μεταθέσεων πριν τους μόνιμους διορισμούς

Μετά από την ενημέρωση των αιρετών του Κ.Υ.Σ.Π.Ε. ότι το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουλίου προγραμματίζεται δεύτερη φάση μεταθέσεων, πριν την πραγματοποίηση των μόνιμων διορισμών, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προκειμένου να αποφευχθούν αδικίες και να υπάρξει ισονομία, απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας:

1. Να ανοίξει για τον λόγο αυτό άμεσα το ΟΠΣΥΔ.

2. Να δοθεί δυνατότητα στους Εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που στην Α' φάση των μεταθέσεων δεν ικανοποιήθηκε η αίτηση μετάθεσής τους στην πρώτη προτίμηση, να υποβάλουν, εάν το επιθυμούν, την επικαιροποίησή της. Θέλουμε να τονίσουμε ότι μόνο με την παραπάνω διαδικασία θα αποφευχθούν οι αδικίες που παρατηρήθηκαν την περασμένη σχολική χρονιά, όταν το Υπουργείο προχώρησε στην πραγματοποίηση μεταθέσεων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε. χωρίς αυτό να περιέλθει σε γνώση των ενδιαφερόμενων.

 

Αίτημα για άμεση συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας

Ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες η 94η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε., στην οποία συζητήθηκαν μια σειρά από φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας.

Μέσα στις αποφάσεις που κατέληξε η γενική συνέλευση του κλάδου, περιλαμβάνονται εργασιακά ζητήματα και ζητήματα υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών τα οποία ως Δ.Ο.Ε. έχουμε αναδείξει και με παλαιότερη ανακοίνωσή μας (αρ. πρωτ.424, 17/3/2025) και έχουμε αναλυτικά εκθέσει και στη συνάντηση στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στις 14/5/2025 με την Υπουργό Παιδείας.

Στην πρώτη και μοναδική, έως σήμερα, συνάντηση με την Υπουργό είχαμε επισημάνει ότι είναι πολλές και μεγάλες οι αδικίες σε βάρος των εκπαιδευτικών στη χώρα μας καθώς και τεράστια τα προβλήματα που καθημερινά αντιμετωπίζουν. Το έργο τους, έργο στήριξης της δημόσιας εκπαίδευσης, των σχολείων και των μαθητών όχι μόνο δεν τυγχάνει της αναγνώρισης που του αρμόζει αλλά αντίθετα, συχνότατα η Κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. τους αντιμετωπίζουν άδικα ακόμα και στους τομείς των εργασιακών δικαιωμάτων και των υπηρεσιακών μεταβολών.

Πιο συγκεκριμένα, παρακάτω αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα (ανάμεσα σε δεκάδες άλλα) που παραμένουν σε εκκρεμότητα μιας απάντησης ή ρύθμισης του Υπουργείου, για κάποια από τα οποία στη συνάντησή που πραγματοποιήσαμε η Υπουργός είχε δεσμευτεί ότι θα επιλυθούν:

  • Για την τρίμηνη άδεια με αποδοχές στους εκπαιδευτικούς που αποκτούν 3ο , 4ο  ή και επιπλέον τέκνο.
  • Για την επαναφορά του δικαιώματος των εκπαιδευτικών να συμμετέχουν στις διαδικασίες Κινητικότητας του Δημοσίου.
  • Για το δικαίωμα μετάθεσης σε όλους/ες ανεξαιρέτως τους/τις νεοδιόριστους/ες που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες.
  • Για την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου πραγματοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών καθώς και της εκπροσώπησής τους σε όλες τις υπηρεσιακές διαδικασίες από τους αιρετούς του κλάδου.
  • Για το δικαίωμα στην άδεια άνευ αποδοχών σε υπαλλήλους με οικογενειακές υποχρεώσεις κ.α.

Δυστυχώς για όλα τα παραπάνω θέματα δεν υπήρξε, μέχρι σήμερα, καμία ανταπόκριση από την πλευρά της Υπουργού, καμία ενημέρωση προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και καμία ουσιαστική πρωτοβουλία επίλυσής τους. Για μια ακόμα φορά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. εμφανίζεται, με τη στάση του, να θεωρεί ότι οι εκπαιδευτικοί, οι ανάγκες και τα προβλήματά τους αποτελούν ζητήματα ήσσονος σημασίας σε σχέση με άλλα ζητήματα που ίσως κρίνονται πιο σοβαρά π.χ. η εισαγωγή λαχανόκηπων στα σχολεία.

Επιπλέον, η Υπουργός Παιδείας, στη συνάντηση της με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., δεσμεύτηκε για 10.000 μόνιμους διορισμούς τη νέα σχολική χρονιά (2025-2026) με έμφαση στις ανάγκες της Πρωτοβάθμιας για τους οποίους μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Ως Δ.Ο.Ε. επανήλθαμε στις 6/6/2025 με νέο αίτημα για συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας για το θέμα του σχεδίου νόμου για το νέο πειθαρχικό και ειδικά για το θέμα της παρουσίας αιρετών εκπροσώπων στα πειθαρχικά συμβούλια, κάτι το οποίο, με βάση την ενημέρωση που είχαμε από το Υπουργείο Εσωτερικών, βρίσκεται στη δικαιοδοσία του Υπουργείου Παιδείας. Ουδέποτε κληθήκαμε να συζητήσουμε για το συγκεκριμένο θέμα.   

Δυστυχώς όλο αυτό διάστημα παραμένουν σε εκκρεμότητα πολλά και μεγάλα ζητήματα και αντί να αντιμετωπιστούν βλέπουμε να συνεχίζεται η ίδια αδιέξοδη τακτική από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας: απαξίωση των συνδικάτων, απουσία διαλόγου, εμμονή στη στοχοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης με νέες διώξεις και παραπομπές σε πειθαρχικά συμβούλια.

Με δεδομένο ότι πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε μια από τις πιο δύσκολες σχολικές χρονιές των τελευταίων ετών και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν αντέχει άλλο ένα καθεστώς πλήρους εργασιακής και παιδαγωγικής απαξίωσης, το Δ.Σ. τη Δ.Ο.Ε. επανέρχεται με το αίτημα για άμεση συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας για να συζητηθούν όλα τα παραπάνω φλέγοντα ζητήματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Οι «Σεϋχέλλες» της Αττικής: Η παραλία-έκπληξη μόλις 1,5 ώρα από την Αθήνα!

Προσοχή! Ανακαλείται εμφιαλωμένο νερό λόγω πιθανής μόλυνσης

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

youthpass
Youth Pass: Η ψηφιακή ενίσχυση για ταξίδια, πολιτισμό και μετακινήσεις των νέων
Το Youth Pass αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο οικονομικής στήριξης για νέους 18 και 19 ετών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να καλύψουν έξοδα που...
Youth Pass: Η ψηφιακή ενίσχυση για ταξίδια, πολιτισμό και μετακινήσεις των νέων
kanakis
«Ελ Σαλβαδόρ της Ευρώπης»: Η νέα σκληρή ανάρτηση του Αντώνη Κανάκη για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ και την ελληνική πολιτική πραγματικότητα
Ο Κανάκης, χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα και παραστατικές αναφορές, κάνει λόγο για αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και στοχευμένη «επικοινωνιακή...
«Ελ Σαλβαδόρ της Ευρώπης»: Η νέα σκληρή ανάρτηση του Αντώνη Κανάκη για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ και την ελληνική πολιτική πραγματικότητα
καυσωνας
Ασυνήθιστα «καυτό» Αύγουστο «βλέπουν» τα προγνωστικά μοντέλα: Τι σημαίνουν όλα αυτά για την Ελλάδα;
Τα προγνωστικά μοντέλα "δείχνουν" έναν ιδιαίτερα θερμό Αύγουστο σε Ελλάδα και Ευρώπη. Δείτε τι δείχνουν τα σενάρια του Copernicus και πώς...
Ασυνήθιστα «καυτό» Αύγουστο «βλέπουν» τα προγνωστικά μοντέλα: Τι σημαίνουν όλα αυτά για την Ελλάδα;