Μητρώο εκπαιδευτών ΣΑΕΚ
Η συνάφεια της επαγγελματικής εμπειρίας με το αντικείμενο των διδασκομένων μαθημάτων αποδεικνύεται με συμβάσεις, αποδείξεις ή τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, βεβαιώσεις ασφαλιστικού φορέα, ένσημα, βεβαίωση έναρξης επαγγέλματος, φορολογική ενημερότητα, κ.α

Η πιστοποιημένη επάρκεια Εκπαιδευτών Ενηλίκων ΕΟΠΠΕΠ δεν αποτελεί προϋπόθεση ένταξης στο σχετικό Μητρώο, μοριοδοτείται ωστόσο ως προσόν. Επίσης, δεν υπάρχει πρόβλεψη πριμοδότησης των εκπαιδευτών που διαθέτουν παιδαγωγική επάρκεια.

Αυτά ανέφερε στη Βουλή η πρώην υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για την επαγγελματική εκπαίδευση, κ.Ιω.Λυτρίβη, απαντώντας σε αναφορά βουλευτών σχετικά με σοβαρές δυσλειτουργίες στη διαδικασία μοριοδότησης, στις ενστάσεις και στον oδηγό σπουδών των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ)

 Ως προς την συνάφεια της επαγγελματικής εμπειρίας με το αντικείμενο των διδασκομένων μαθημάτων, η κ.Λυτρίβη πρόσθεσε ότι αυτή δύναται να αποδεικνύεται με συμβάσεις, αποδείξεις ή τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, βεβαιώσεις ασφαλιστικού φορέα, ένσημα, βεβαίωση έναρξης επαγγέλματος, φορολογική ενημερότητα και όποιο άλλο έγκυρο αποδεικτικό που να πιστοποιεί την πλήρη, μερική ή άλλου τύπου απασχόληση.

Αφορμή για την ερώτηση, ήταν επιστολές της Κλαδικής Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κουρέων Κομμωτών Ελλάδος, καθώς και επαγγελματιών του κλάδου, που ζητούσαν μεταξύ άλλων:

 Διαφανή κριτήρια αξιολόγησης για την ένταξη στο Μητρώο Εκπαιδευτών, χωρίς αποκλεισμούς λόγω εισοδηματικών κριτηρίων.  Η επαγγελματική εμπειρία δεν μπορεί να αξιολογείται αποκλειστικά βάσει του δηλωθέντος εισοδήματος, καθώς αυτό δημιουργεί αδικίες. Θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία που αποδεικνύεται από ασφαλιστικά ταμεία ή άδειες επαγγέλματος.  Να οριστεί σαφής διαδικασία ενστάσεων, ώστε να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να αμφισβητήσουν τη μοριοδότησή τους και να διεκδικήσουν τη σωστή κατάταξη.  Αναμόρφωση του Οδηγού Σπουδών, ώστε να εξασφαλίζεται η σωστή κατανομή των ωρών μαθημάτων.  Το μάθημα “Ελεύθερο Σχέδιο” πρέπει να διδάσκεται με επαρκή διδακτική κάλυψη, καθώς αποτελεί θεμελιώδη δεξιότητα για την Κομμωτική.  Η διδασκαλία της “Ηλεκτρολογίας” πρέπει να ενισχυθεί, ώστε οι σπουδαστές να έχουν πλήρη γνώση των κινδύνων και της ασφαλούς χρήσης ηλεκτρικών εργαλείων στον χώρο εργασίας.

Ολη η απάντηση της πρώην υφυπουργού Παιδείας στη Βουλή

  1. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4692/2020, ΦΕΚ Α’11), στις δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού διδάσκουν Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης, οι οποίοι εντάσσονται στο «Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ. και των Ε.Σ.Κ.», το οποίο είναι αυτοτελές και ανεξάρτητο από το Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων.

Ως εκ τούτου, η πιστοποιημένη επάρκεια Εκπαιδευτών Ενηλίκων ΕΟΠΠΕΠ δεν αποτελεί προϋπόθεση ένταξης στο Μητρώο, μοριοδοτείται ωστόσο ως προσόν (ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4: ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ: 4.4 ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΑΠΟ ΕΟΠΠΕΠ). Επίσης, δεν υπάρχει πρόβλεψη πριμοδότησης των εκπαιδευτών που διαθέτουν παιδαγωγική επάρκεια (ΥΑ Κ1/104717/10-08-2020, ΦΕΚ Β’ 3393 όπως ισχύει).

  1. Μέλη του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ. δύνανται να είναι ιδιώτες με εξειδικευμένη επιστημονική, τεχνική ή άλλη κατάρτιση και εμπειρία συναφή προς τη διδακτέα ύλη και τις ειδικότητες, όπως περιγράφονται στους Οδηγούς Κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ., καταξιωμένα επαγγελματικά στελέχη που προέρχονται από την αγορά εργασίας, δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι, καθώς και ημεδαποί και αλλοδαποί εμπειρογνώμονες.

Ως προς την συνάφεια της επαγγελματικής εμπειρίας με το αντικείμενο των διδασκομένων μαθημάτων, αυτή δύναται να αποδεικνύεται με συμβάσεις, αποδείξεις ή τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, βεβαιώσεις ασφαλιστικού φορέα, ένσημα, βεβαίωση έναρξης επαγγέλματος, φορολογική ενημερότητα και όποιο άλλο έγκυρο αποδεικτικό που να πιστοποιεί την πλήρη, μερική ή άλλου τύπου απασχόληση. Ο υποψήφιος μοριοδοτείται αναλογικά, με βάση την πλήρη απασχόληση (με 2 μόρια ανά έτος και με ανώτερο τα 40 μόρια), ενώ για τους εμπειροτέχνες εκπαιδευτές μοριοδοτείται η επαγγελματική εμπειρία η οποία είναι σχετική με το αντικείμενο του μαθήματος (πέραν των τριών ετών που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξή τους στην κατηγορία του εμπειροτέχνη) – (ΥΑ Κ1/104717/10- 08-2020, ΦΕΚ Β’ 3393 όπως ισχύει).

  1. Μετά την ολοκλήρωση του διοικητικού ελέγχου των αιτήσεων και των επισυναπτόμενων δικαιολογητικών αρμοδίως από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, ορίζεται προθεσμία υποβολής ενστάσεων, οι οποίες εξετάζονται και με τεκμηριωμένη αιτιολόγηση είτε γίνονται αποδεκτές είτε απορρίπτονται.

  2. Σημειώνεται, ακόμα, ότι στο πλαίσιο της πράξης «ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΙΕΚ)» (κωδικός ΟΠΣ [MIS] 5069281) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020», εκπονήθηκαν από τα επιστημονικά ινστιτούτα των κοινωνικών εταίρων (ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, ΚΑΕΛΕ-ΕΣΕΕ, ΙΝΣΕΤΕ, ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ) 130 Οδηγοί Κατάρτισης βασισμένοι στον Πρότυπο Οδηγό (Β’5327/2023).

Στο Παράρτημα Γ’ των Οδηγών Κατάρτισης περιλαμβάνεται το Προφίλ των εκπαιδευτών/τριών, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος τους και έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα με σκοπό τη διευκόλυνση του έργου των αρμόδιων υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Επιπρόσθετα, ήδη από τον αρχικό σχεδιασμό του έργου προβλεπόταν η σύνταξη μελέτης διαδικασιών επικαιροποίησης των μαθησιακών περιεχομένων, το αποτέλεσμα της οποίας θα αξιοποιηθεί ως βάση για τις διαδικασίες διαρκούς παρακολούθησης και βελτίωσης των νέων μεθοδολογικών εργαλείων, αλλά και για οποιαδήποτε αναγκαία αλλαγή του περιεχομένου μιας ειδικότητας.

Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου παρακολουθεί την ανωτέρω διαδικασία και καταγράφει αιτήματα ή παρατηρήσεις που αφορούν σε τεκμηριωμένες δυσλειτουργίες προκειμένου να ληφθούν υπόψη στο στάδιο της επικαιροποίησης των Οδηγών Κατάρτισης. Αναλυτική Ανακοίνωση με θέμα «Διαμόρφωση Οδηγών Κατάρτισης και Εκπαιδευτικών Εγχειριδίων ΣΑΕΚ» έχει εκδοθεί και αναρτηθεί στον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης.

Δείτε την απάντηση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης