Σε παλιότερο δημοσίευμα του alfavita.gr είχαμε επισημάνει ότι οι 10.000 διορισμοί είναι ένας ωραίος πενταψήφιος αριθμός αλλά βρίσκεται πολύ μακριά από την κάλυψη στοιχειωδώς αναγκών των σχολείων, όπως αυτές καταγράφηκαν από το ίδιο το Υπουργείο την περσινή χρονιά. Και φυσικά απέχουν «έτη φωτός» από την πλήρη κάλυψη των πραγματικών αναγκών.
Είχαμε σημειώσει ότι οι 4.451 διορισμοί αφορούν συνταξιοδοτήσεις άρα οι υπόλοιποι 5.549 διορισμοί που αφορούν επιπλέον θέσεις σημαίνει ότι θα καλύψουν μόλις το 10,5% των προσλήψεων αναπληρωτών τη σχολική χρονιά που πέρασε, που ήταν ήδη μειωμένες από τις πραγματικές ανάγκες.
Επίσης είχαμε υπογραμμίσει ότι η κατακόρυφη αύξηση στον αριθμό των διορισμών εγείρει υποψίες και πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί που πιστεύουν πως κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις. Ορισμένοι μάλιστα κάνουν λόγο για κίνηση «εφησυχασμού» των «βετεράνων» αναπληρωτών, καθώς η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει κρύψει την πρόθεση της να επαναφέρει τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Διορίζοντας λοιπόν 10.000 αναπληρωτές, με χρόνια προϋπηρεσίας, η κυβέρνηση θα καταφέρει να μειώσει κατά πολύ τις αντιδράσεις που θα φέρει η ανακοίνωση για την επαναφορά ενός γραπτού διαγωνισμού.
Όσοι διατηρούν μνήμες από την ιστορία της εκπαίδευσης και γνωρίζουν τις τακτικές των επιτελείων του υπουργείου Παιδείας αισθάνονται ότι οι επικείμενοι διορισμοί είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσει του υπουργείο Παιδείας προκειμένου να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις στην επαναφορά του γραπτού ΑΣΕΠ καθώς όσοι διαθέτουν μεγάλη προϋπηρεσία θα μονιμοποιηθούν και δεν θα αντιδράσουν. Αν γυρίσει κανείς πίσω στο 1998 θα διαπιστώσει ότι κάτι παρόμοιο έκανε ο μακαρίτης Γεράσιμος Αρσένης με τους 30μηνιτες και τις παράλληλες λίστες, μόνο που ο τότε υπουργός Παιδείας το σκέφτηκε αφού πρώτα σημειώθηκαν μεγάλα επεισόδια σε όλα τα εξεταστικά κέντρα. Μήπως ο σημερινός το έμαθε από την τότε εμπειρία και το επιχειρήσει με αντίστροφη σειρά, όπως εύστοχα σημειώνει ο εκπαιδευτικός Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος;
Ορισμένοι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ακόμα πως οι διορισμοί αποτελούν ένα ισχυρό «εργαλείο» του υπουργείου για να υποχρεώσει την εκπαιδευτική κοινότητα να προχωρήσει και να αποδεχθεί την ατομική αξιολόγηση. Ήδη το υπουργείο έχει χρησιμοποιήσει τη λογική «καρότο και μαστίγιο» στους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, καθώς δεν μονιμοποιούσε κανέναν νεοδιόριστο που δεν δεχόταν την αξιολόγηση.
Σήμερα είναι φανερό πλέον ότι ολόκληρη η πολιτική του υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να καθαρθεί στην «κολυμπήθρα των διορισμών» καθώς η απάντηση σε όλες τις κριτικές που δέχεται το υπουργείο Παιδείας από εκπαιδευτικούς φορείς είναι το στερεότυπο "ναι αλλά εμείς κάναμε 10.000 διορισμούς"
Με την μονιμοποίηση αναπληρωτών χρυσώθηκε το χάπι ενός πρωτοφανούς σχεδίου συγχωνεύσεων – καταργήσεων τμημάτων και περικοπών θέσεων εκπαιδευτικών που έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στη μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία.
Παράλληλα οι 10.000 μόνιμοι διορισμοί χρηματοδοτήθηκαν από περικοπές των πιστώσεων αναπληρωτών.
Η εκπαίδευση δεν ενισχύθηκε οικονομικά, ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών ( μόνιμων και αναπληρωτών) θα είναι τελικά φέτος μικρότερος.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη