φοιτητές
Το 16,5% των νέων διδακτόρων του 2022 ετοιμάζονται για το εξωτερικό - Ποιες χώρες προτιμούν

Το 83,5% των διδακτόρων που αποφοίτησαν το 2022 από τα ελληνικά ΑΕΙ δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να φύγει στο άμεσο μέλλον από τη χώρα, ωστόσο οι υπόλοιποι δηλώνουν ότι σκοπεύουν να εγκατασταθούν μόνιμα στο εξωτερικό για συνέχιση της ερευνητικής τους δραστηριότητας, για την ακαδημαϊκή σταδιοδρομία τους και για την επαγγελματική απασχόληση σε θέσεις εργασίας εκτός έρευνας.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τα στατιστικά στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) για τους διδάκτορες που αποφοίτησαν από τα ελληνικά πανεπιστήμια το 2022. Σημειώνεται ότι το 2022 αναγορεύθηκαν 1.923 νέοι διδάκτορες από ελληνικά ΑΕΙ.

Η υψηλότερη κινητικότητα προς το εξωτερικό καταγράφεται μεταξύ των διδακτόρων των Φυσικών Επιστημών (26,5%), ενώ ακολουθούν με μικρή διαφορά όσοι εξειδικεύονται στις Επιστήμες Μηχανικού και την Τεχνολογία (24,4%).

Η μικρότερη κινητικότητα καταγράφεται μεταξύ εκείνων που προέρχονται από δύο επιστημονικά πεδία, τις Ανθρωπιστικές επιστήμες- Τέχνες και την Ιατρική-Επιστήμες Υγείας.

Οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι χώρες που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις των νέων διδακτόρων για τη μετεγκατάσταση στο εξωτερικό (12,3% και 11,6%, αντίστοιχα), ενώ ακολουθούν η Γερμανία (10,2%), η Γαλλία (5,3%) και άλλες χώρες της ΕΕ (30,2%). Το 20% δεν γνωρίζει ακόμα το που είναι πιθανό να εγκατασταθεί, ενώ το 4,9% όσων προσανατολίζονται να εγκατασταθούν στο εξωτερικό επιλέγει μια άλλη χώρα, εκτός των προαναφερθέντων, που δεν είναι κράτος μέλος της ΕΕ και το 1,8% την Ασία.

Διερευνώντας μεταξύ των νέων διδακτόρων που προσανατολίζονται να εγκατασταθούν στο εξωτερικό, το εάν έχουν βρει ή αναζητούν θέση απασχόλησης, προκύπτει ότι το 47% έχει βρει ήδη θέση απασχόλησης, ενώ το 53% αναζητά.

«Μένω; Φεύγω; Επιστρέφω;». Αυτό το ερώτημα θέτει το συνέδριο για την κινητικότητα του εξειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού, που διοργανώνει το ΕΚΤ αύριο και το Σάββατο στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, στην Αθήνα.

Στόχος του συνεδρίου είναι να συζητηθούν οι νέες τάσεις και μορφές της κινητικότητας του επιστημονικού δυναμικού και να αναλυθεί το φαινόμενο ολιστικά και πολύπλευρα για να αναδειχθούν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που αναδύονται για τους επιστήμονες, την κοινωνία και την οικονομία.

Το συνέδριο, που διοργανώνεται στο πλαίσιο της δράσης Knowledge4Policy@EKT, έχει σχεδιαστεί για να αποτελέσει βήμα δομημένου και πολυσυμμετοχικού διαλόγου.

Θα συμμετέχουν 37 ομιλητές σε τέσσερις κύκλους συζητήσεων, ενώ θα πραγματοποιηθούν και δύο διαδραστικές συνεδρίες.

Η συμμετοχή και παρακολούθηση των εργασιών του συνεδρίου είναι δωρεάν, με τη συμπλήρωση της σχετικής φόρμας εγγραφής στη διεύθυνση: https://knowledge4policy.ekt.gr/conference2023. Επίσης, θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση και από το κανάλι του ΕΚΤ στο Youtube, στη διεύθυνση: https://www.youtube.com/@ektgr/streams

Το συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mouseio-proslipseis.jpg
Μουσείο Ακρόπολης: Δωρεάν είσοδος για όλους – Πότε και πώς θα μπείτε χωρίς εισιτήριο
Μουσείο Ακρόπολης: Ποια ημέρα του Σεπτεμβρίου και ποιες ώρες θα είναι δωρεάν η είσοδος
Μουσείο Ακρόπολης: Δωρεάν είσοδος για όλους – Πότε και πώς θα μπείτε χωρίς εισιτήριο
agiasmos.jpg
ΟΟΣΑ: Τα κενά φέρνουν λιγότερες ώρες μαθημάτων και διπλάσιες διακοπές για τους μαθητές στην Ελλάδα
Η ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ «Education at a Glance 2025» δείχνει ότι οι Έλληνες μαθητές έχουν το μικρότερο αριθμό ωρών μαθημάτων και το μεγαλύτερο χρόνο...
ΟΟΣΑ: Τα κενά φέρνουν λιγότερες ώρες μαθημάτων και διπλάσιες διακοπές για τους μαθητές στην Ελλάδα