Πιερρακάκης3
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS
Είναι φανερό ότι τόσο οι αλλαγές στο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών όσο και η "ελεύθερη" επιλογή σχολείου είναι στρατηγικές κατευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας και φυσικά της κυβέρνησης και δεν πρόκειται να εγκαταλειφθούν.

Σήμερα Τρίτη πραγματοποιείται η συνάντηση του υπουργού Παιδείας κ. Κυριάκου Πιερρακάκη με το Δ.Σ της ΟΛΜΕ ενώ αύριο Τετάρτη θα ακολουθήσει η συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ.

Οι συναντήσεις με τις δυο κορυφαίες Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών έγιναν με πρόσκληση του υπουργού Παιδείας ενώ την Δευτέρα 24 Ιουλίου θα ακολουθήσει η συνάντηση με το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ.

Τα θέματα που θα κυριαρχήσουν στη συνάντηση σήμερα με την ΟΛΜΕ αλλά και αύριο με τη ΔΟΕ είναι οι εξαγγελίες για γραπτό διαγωνισμό των εκπαιδευτικών και η "ελεύθερη" επιλογή σχολείου, οι αυξήσεις στις αποδοχές των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση.

Είναι φανερό ότι τόσο οι αλλαγές στο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών όσο και η "ελεύθερη" επιλογή σχολείου είναι στρατηγικές κατευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας και φυσικά της κυβέρνησης και δεν πρόκειται να εγκαταλειφθούν.

Κάτω από τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ο υπουργός Παιδείας προσπαθεί να κερδίσει χρόνο ρίχνοντας στάχτη στα μάτια των αδιορίστων-αναπληρωτών με πρώτο όχημα τα όσα είπε στην συνέντευξή του στο ρ/σ του ΣΚΑΙ.

"Αναζητούμε ποιο είναι το βέλτιστο σύστημα το οποίο θα μπορέσει να συγκεράσει, αν θέλετε, και τα πολύ καλά βιογραφικά και τη μεγάλη εμπειρία που έχουν συγκεντρώσει οι αναπληρωτές και το στοιχείο δικαιοσύνης ότι έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια την εκπαίδευση σε όλες τις γωνιές της χώρας, σε σχέση και με τις ανάγκες που υπάρχουν το 2023, ποια είναι η εποχή και τι είδους σύστημα χρειάζεται για να είναι το πιο αξιοκρατικό που υπάρχει.

Όλα αυτά θα τα συγκεράσουμε στην πρότασή μας. Δεν υπάρχει περίπτωση να αδικηθούν οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν προσφέρει πάρα πολύ. Θέλουμε να ανοίξουμε ένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για το ποιο πρέπει να είναι το βέλτιστο σύστημα διορισμών για τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα κανουμε"

Προφανώς ο υπουργός Παιδείας αντιλαμβανόμενος την αντίθεση όλων των εκπαιδευτικών φορέων, σωματείων, επιστημονικών ενώσεων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ εισάγει στο λόγο του μια μορφή "διαλόγου" με τους εκπαιδευτικούς φορείς. 

Πρόκειται για επιχείρηση ελέγχου των αντιστάσεων και  διαμόρφωσης συναίνεσης γύρω από μια  κατεύθυνση (γραπτός διαγωνισμός εκπαιδευτικών) που αποτελεί ιδιαίτερης σημασίας ζητούμενο για το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας, σήμερα.

Τον ίδιο στόχο εξυπηρετεί και το "μάζεμα" της εξαγγελίας για ελεύθερη επιλογή σχολείου που έγινε "η ελεύθερη επιλογή σχολείου των μαθητών, από τους γονείς θα γίνεται μόνο σε σχολικές μονάδες που θα δηλώνονται κενές θέσεις". Προφανώς αυτό αποτελεί μια μεταβατική φάση για το υπουργείο Παιδείας, το τίμημα που πρέπει να πληρωθεί για να εξασφαλιστούν οι συνθήκες που θα επιβάλλουν τη σύνδεση της λεγόμενης ελεύθερης επιλογής σχολείου με τα voucher για δημόσια και ιδιωτικά.
  
Στις δύο αυτές συναντήσεις θα συζητηθούν επίσης, μεταξύ άλλων και οι λεγόμενες αυξήσεις στις αποδοχές των εκπαιδευτικών (λιγότερο από 50 ευρώ καθαρά για το μεγαλύτερο τμήμα των εκπαιδευτικών), και βέβαια η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Για τα τελευταία ο υπουργός Παιδείας θα επιχειρήσει να καθησυχάσει τα ΔΣ των Ομοσπονδιών επαναλαμβάνοντας όσα είπε στο ΣΚΑΙ «Η αξιολόγηση είναι πλέον κοινό αίτημα και νομίζω ότι τυγχάνει της αποδοχής της συντριπτικής πλειονότητας...»

Τι λέει η ΟΙΕΛΕ

Την Δευτέρα, 24 Ιουλίου, στις 5 το απόγευμα, θα πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση της ΟΙΕΛΕ με τον νέο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κ. Πιερρακάκη.

Η συνάντηση αυτή πραγματοποιείται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη φάση για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Την τελευταία τριετία εφαρμογής του Ν. 4713/2020 (Νόμου Κεραμέως) πάνω από το 30% των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία έχουν εγκαταλείψει τη θέση τους, οι εκδικητικές απολύσεις μαίνονται, οι εργασιακές σχέσεις διαρκώς επιδεινώνονται, η εποπτεία της πολιτείας είναι τουλάχιστον ελλιπής, ο χώρος των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών είναι ανεξέλεγκτος, ενώ τα χιλιάδες Κέντρα Μελέτης λειτουργούν χωρίς κανένα ρυθμιστικό πλαίσιο. Επίσης έχει προκαλέσει ιδιαίτερη ανησυχία στον κλάδο η εξαγγελία για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ακόμη και για εκπαιδευτικούς που έχουν πολυετή προϋπηρεσία ( αναπληρωτές, απολυμένοι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί).

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας θα θέσουν τα φλέγοντα ζητήματα του χώρου μας στη νέα πολιτική ηγεσία, προσδοκώντας ότι, σε αντίθεση με την προηγούμενη, θα επιλεγεί ο δρόμος της διαβούλευσης και της συναίνεσης και όχι των μονομερών αποφάσεων χωρίς διάλογο με τους εργαζόμενους παρά μόνο με τους εργοδότες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα