Προσχολική αγωγή - Νηπιαγωγεία: Τι εννοεί ο υπουργός Παιδείας όταν μιλάει για άρση της πολυδιάσπασης
Που εστιάζουν οι προγραμματικές δηλώσεις Πιερρακάκη στο θέμα της προσχολικής αγωγής

«Το όραμα μιας προσχολικής αγωγής μέχρι το 6ο έτος της ηλικίας, αντιμετωπίζεται με ενιαίο τρόπο στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Σύμφωνα με έρευνες, η επένδυση στην προσχολική αγωγή είναι η μεγαλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει μια κοινωνία σε σχέση με κάθε άλλη εκπαιδευτική βαθμίδα. Στην Ελλάδα συναντάμε μέχρι σήμερα κατακερματισμό αυτών των αρμοδιοτήτων. Η Κυβέρνηση επιλέγει την άρση της πολυδιάσπασης αυτής, υπό το Υπουργείο Παιδείας ώστε να δοθεί στην προσχολική αγωγή ενιαία κατεύθυνση. Ο στόχος είναι η ανάπτυξη κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος, η αύξηση της συμμετοχής στην προσχολική αγωγή και υπογραμμίζουμε και την έγκαιρη ανίχνευση αναπτυξιακών προκλήσεων στα παιδιά με στόχο την έγκαιρη παρέμβαση».

Τα παραπάνω είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης στις προγραμματικές του δηλώσεις αναφορικά με την προσχολική αγωγή

Για το θέμα αυτό δέχθηκε ερώτηση σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Real FM. Κοντολογίς, ρωτήθηκε, τι σημαίνει για τα παιδιά, τους γονείς και τους εργαζόμενους ότι η προσχολική αγωγή, βρεφονηπιακοί σταθμοί, παιδικοί σταθμοί, φεύγουν από το Υπουργείο Εργασίας και έρχονται στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Παιδείας.

Ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ απάντησε ως εξής:

“Αυτό που με ρωτάτε είναι αυτό που ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Αντιμετωπίζεται η προσχολική αγωγή συνολικά, το Νηπιαγωγείο μαζί με  τους παιδικούς σταθμούς ενιαία το 0 έως 6. Αυτό δεν συνέβαινε εδώ. Αυτή είναι μια θεσμική μεταβολή την οποία έχουμε ανακοινώσει πως θέλουμε να κάνουμε. Στην πράξη αυτό θάχει διαφορές, μια διαφορά θα είναι πως θα πρέπει να υπάρχει ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών και υπάρχουν πράγματα στα οποία καλό θα είναι να μην έχουμε επικαλύψεις, δηλαδή τι θέλει κανείς να πετύχει για παράδειγμα  σ ένα παιδικό σταθμό σ ένα μικρό παιδί το οποίο ξεκινάει στα 3 για παράδειγμα. Να μπορέσεις να πιάσεις αναπτυξιακές προκλήσεις, να μπορέσεις να τις ανιχνεύσεις έγκαιρα και να παρέμβεις μ έναν τρόπο που αν η παρέμβαση αυτή γίνει στην κατάλληλη ηλικία μπορεί να έχει τη μέγιστη δυνατή επίδραση. Η προσχολική αγωγή σύμφωνα με όλες τις μελέτες που έχουμε στα χέρια μας είναι ο χρόνος κατά τον οποίο η επένδυση κάθε κράτους πιάνει τα μέγιστα και άρα πρέπει να επενδύσουμε πάρα πολλά στην προσχολική αγωγή”.

Ποιοι θα εμπλακούν  

“Ολοι πρέπει να παίζουν το ρόλο τους. Θέλεις και τον ειδικό για να μπορεί να αντιληφθεί την αναπτυξιακή πρόκληση, θέλεις και τον εκπαιδευτικό και τον νηπιαγωγό που βλέπει το παιδί και ζει μαζί του κάθε μέρα. Ολοι μαζί παίζουν το ρόλο τους”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Κυριάκος Πιερρακάκης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

polytexneio kritis
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επιστημονικό Συνέδριο HELORS 2025 στις 20-22 Νοεμβρίου 2025
Η επίσημη τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 10:00 στο Αμφιθέατρο «Μανούσος Μανουσάκης»
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επιστημονικό Συνέδριο HELORS 2025 στις 20-22 Νοεμβρίου 2025
τάξη
Μετακινήσεις εκπαιδευτικών και συμπτύξεις τμημάτων στη μέση της χρονιάς προκαλούν έντονες αντιδράσεις

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης» καταγγέλλει τις παράνομες συμπτύξεις τμημάτων που υλοποιούνται στην Α’ Αθήνας,...

Μετακινήσεις εκπαιδευτικών και συμπτύξεις τμημάτων στη μέση της χρονιάς προκαλούν έντονες αντιδράσεις
πρόεδρος ΑΣΕΠ κ. Θάνος Παπαιωάννου
«Άφαντοι» οι μηχανικοί: Το πρόβλημα που ταλανίζει το δημόσιο
Γιατί οι μηχανικοί δεν επιλέγουν το δημόσιο; Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ, σε προκήρυξη του 2021 παραμένει ακόμα κενό σχεδόν το ένα τρίτο των...
«Άφαντοι» οι μηχανικοί: Το πρόβλημα που ταλανίζει το δημόσιο