kerameos
Σε τρεις άξονες στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, που μπορούν να εστιάσουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, το σχολείο, την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και τη δια βίου μάθηση, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο συνέδριο του Economist

Η υπουργός αναφέρθηκε στη σημασία να εστιαστούν οι πολιτικές στην ανάπτυξη δεξιοτήτων. «Να αποδώσουμε τη σημασία που πρέπει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων για τη νέα γενιά», σημείωσε η κυρία Κεραμέως και παρέθεσε στοιχεία που τονίζουν την ανάγκη αυτή: Το 77% των επιχειρήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό με τις απαραίτητες δεξιότητες για τις θέσεις που προσφέρουν και παράλληλα, υπάρχουν 13 εκατ. άνεργοι που δεν μπορούν να βρουν δουλειά.

Με δεδομένο τα παραπάνω, η κυρία Κεραμέως αναφέρθηκε στην έμφαση που δίνεται ήδη από τα σχολικά χρόνια στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, από το νηπιαγωγείο. «Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, για τα παιδιά ηλικίας 4 έως 15 ετών, στα οποία αναπτύσσουν τις λεγόμενες ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες, που είναι απαραίτητες για τη νέα γενιά. Δεξιότητες όπως είναι η ομαδική δουλειά, η συνεργατικότητα, η κριτική σκέψη», ανέφερε.

Όπως είπε, το 2040, όταν θα βγαίνουν από την εκπαιδευτική διαδικασία οι τωρινοί μαθητές, θα είναι σημαντικό να μπορούν να προσαρμόζονται σε έναν κόσμο που θα αλλάζει με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα.

«Ρομποτική, επιχειρηματικότητα, υγιεινή διατροφή, σεβασμός στη διαφορετικότητα, ενδεικτικά μερικές από τις θεματικές οι οποίες εντάσσονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, συμβάλλουν στη σφαιρική διαπαιδαγώγηση», σημείωσε και προσέθεσε ότι ο «εξοπλισμός» των νέων όχι μόνο με γνώσεις αλλά και με εφόδια και δεξιότητες, θα συμβάλει στη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών.

Ο δεύτερος άξονας, αφορά στην επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού και ιδιαίτερα η οριζόντια επιμόρφωση, για τα νέα 166 προγράμματα σπουδών. «Υπάρχει ”δίψα” των εκπαιδευτικών να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον και αυτό το αποδεικνύει το μεγάλο ποσοστό συμμετοχής στις επιμορφώσεις, που άγγιξε το 99%», επισήμανε η υπουργός Παιδείας.

Ως προς τον τρίτο άξονα, τη δια βίου μάθηση, η υπουργός σημείωσε τον καίριο ρόλο της διαρκούς επιδίωξης της αυτοβελτίωσης. «Οι γενιές που έρχονται θα κληθούν να αλλάξουν πολλές επαγγελματικές διαδρομές. Εκεί παίζει ρόλο και η επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση. Χρειάζεται να ανιχνεύσουμε τις ανάγκες της αγοράς για να διαμορφώσουμε τις προσφερόμενες ειδικότητες», ανέφερε και έφερε ως παραδείγματα την ειδικότητα τεχνικών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στην Κοζάνη, που πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση και την ειδικότητα παραγωγής μεταξιού στο δημόσιο ΙΕΚ του Σουφλιού στον Έβρο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσοχή! Γεμίζουν τα νοσοκομεία με μαθητές με διαταραχές συμπεριφοράς και επιθετικότητας

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

kallitexnika_sxoleia
Γονείς Καλλιτεχνικού σχολείου: «Να συσταθεί άμεσα κλάδος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης για καθηγητές Χορού και Κινηματογράφου»
«Να συσταθεί κλάδος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης για του καθηγητές Χορού και Κινηματογράφου», ζητούν οι γονείς του Καλλιτεχνικού σχολείου Κερατσινίου...
Γονείς Καλλιτεχνικού σχολείου: «Να συσταθεί άμεσα κλάδος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης για καθηγητές Χορού και Κινηματογράφου»
Βουλή
KKE: Ερώτηση στη Βουλή για την τρίμηνη άδεια ανατροφής τέκνου των εκπαιδευτικών
Στην ερώτησή τους αναφέρονται στην τρίμηνη άδεια με αποδοχές σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποκτούν 3ο, 4ο ή...
KKE: Ερώτηση στη Βουλή για την τρίμηνη άδεια ανατροφής τέκνου των εκπαιδευτικών