epal stavroupolis koulouforos kataggelia
ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME NEWS
Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησαν καθηγήτριες της Θεσσαλονίκης που έζησαν από κοντά τις επιθέσεις των ακροδεξιών στη Σταυρούπολη.

Όπως σωστά επισημαίνουν σε κοινή τους δήλωση οι Θανάσης Καμπαγιάννης και Κώστας Παπαδάκης (εκ των συνηγόρων της Πολιτικής Αγωγής στη δίκη της Χρυσής Αυγής) αυτά που συμβαίνουν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη δεν είναι ‘’μεμονωμένα, τυχαία και ασύνδετα περιστατικά’’, ούτε ‘’απλοί τραμπουκισμοί και αντεγκλήσεις μεταξύ αντιφρονούντων’’. Είναι μια οργανωμένη, συστηματική, μεθοδευμένη και στηριζόμενη από πλήρεις δομές και εξοπλισμό εγκληματική δράση ναζιστική εγκληματική βία.

Το alfavita θέλοντας να φωτίσει όσα συνέβησαν στην Σταυρούπολη μίλησε την Σοφία Στεφανίδου, και την Πόπη Σαραϊδάρη, καθηγήτριες και μέλη του Δ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης (το ΕΠΑΛ Σταυρούπολης ανήκει στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης) που έζησαν από κοντά τις επιθέσεις των ακροδεξιών. 

Η συνέντευξη

Τελικά, ποιοι, πώς και γιατί κατέλαβαν το σχολείο;

Στεφανίδου Σοφία Κανείς δεν έχει καμία αμφιβολία για την ιδεολογική ταυτότητα των κουκουλοφόρων που έκαναν έφοδο μέσα από τα σχολεία των ΕΠΑΛ. Πρόκειται για ακροδεξιά-ναζιστικά στοιχεία που δρουν ως συμμορία μέσα και έξω από τα σχολεία.

Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών το επιβεβαιώνουν. Τρανταχτή απόδειξη οι ναζιστικοί χαιρετισμοί μέσα στον προαύλιο χώρο του σχολείου όπως καταγράφονται σε βίντεο και η επίθεση ενάντια σε δημοσιογράφο έξω από τα ΕΠΑΛ του Ευόσμου. Καταγγελία μητέρας επίσης επιβεβαιώνει ότι μαθητές δέχθηκαν απειλές και ξυλοκοπήθηκαν από αυτά τα φασιστοειδή. Παράλληλα απειλήθηκαν και εκπαιδευτικοί που κρίθηκαν από τους κουκουλοφόρους ως ιδεολογικοί τους αντίπαλοι. Είναι ξεκάθαρο ότι στους κόλπους αυτής της φασιστικής συμμορίας υπάρχουν και μαθητές και όχι μόνο από τα σχολεία της Σταυρούπολης.

Η εξέλιξη των γεγονότων της πρώτης ημέρας  απέδειξε ότι με οργανωμένο σχέδιο εξωσχολικοί σε συνεργασία με μαθητές από το σχολείο εισέβαλαν από τα κάγκελα φορώντας κράνη, προσωπίδες και κουκούλες και κρατώντας σιδερογροθιές εφόρμησαν από την πίσω είσοδο στους φοιτητές που ήταν συγκεντρωμένοι έξω στο δρόμο και προέβησαν σε πράξεις ωμής βίας. Οι ομάδες αυτές δρουν στην περιοχή εδώ και καιρό. Δεν είναι τυχαίο όμως ότι η δυναμική επανεμφάνιση τους γίνεται σε μία περίοδο που οι μαθητές προσπαθούν να οργανώσουν τον αγώνα τους και την αντίσταση τους ενάντια σε μία σειρά από αντιεκπαιδευτικά μέτρα, όπως την ελάχιστη βάση εισαγωγής και την τράπεζα θεμάτων, αιτήματα που περιλαμβάνονταν στην προκήρυξη που μοίρασαν οι φοιτητές, η οποία και έγινε η αφορμή για να ξεκινήσουν όλα τα επεισόδια.

alfavita.gr: Πώς και γιατί κατέλαβαν το σχολείο τα άτομα αυτά; 

Σαραϊδάρη Πόπη: Οι φασίστες δεν κατέλαβαν τα σχολεία. Μπαινόβγαιναν με την ανοχή της αστυνομίας και χρησιμοποιούσαν το σχολικό χώρο ως ορμητήριο  για τις επιθέσεις τους, αλλά και για να κρύβονται. Την ίδια ώρα μαθητές και καθηγητές «έκαναν μάθημα» κλεισμένοι στις αίθουσες  χωρίς να βγαίνουν διάλειμμα. Φασιστοειδή αναζήτησαν, χτύπησαν και τραυμάτισαν  συγκεκριμένους μαθητές. Τους ήξεραν, ήταν συμμαθητές. Τους χτύπησαν μαζί με εξωσχολικούς που συγκεντρώνονταν από το πρωί έξω από τα σχολεία, καθώς όπως αποδείχθηκε υπήρχε οργανωμένο σχέδιο να κάνουν αισθητή την παρουσία τους με επίδειξη δύναμης. Είναι χαρακτηριστικό ότι συγκεντρώθηκαν από διάφορα σημεία της πόλης.

Επειδή πολλά έχουν ακουστεί. Ισχύει ή όχι ότι οι ακροδεξιοί εισήλθαν στο σχολείο «με την ανοχή» των εκπαιδευτικών; Αν όχι, ποια η στάση τους; Υπάρχουν ευθύνες;

Σαραϊδάρη Πόπη: Αυτό συνιστά μια πολύ σοβαρή κατηγορία και δεν μπορεί να εξαπολύεται χωρίς αδιάσειστα στοιχεία τα οποία δεν υπάρχουν. Πρωτεργάτης στην κατεύθυνση αναζήτησης ευθυνών αναδείχθηκε η κυβέρνηση. Η κυβέρνηση ευθύνεται πρώτα και κύρια για τη διόγκωση όλων εκείνων των συνθηκών που θρέφουν τις φασιστικές ιδέες, όπως η όξυνση της φτώχειας, η ακραία αντιμεταναστευτική της πολιτική αλλά και για τη στέρηση οράματος για μια καλύτερη ζωή στη νέα γενιά.

Ειδικά για τα συγκεκριμένα περιστατικά, απέφυγαν ακόμη και να παραδεχτούν ότι οι ομάδες αυτές που δρουν μέσα και έξω από το σχολείο είναι φασιστικές και ναζιστικές . Η αλήθεια είναι ότι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται ανάμεσα στις συμπληγάδες όλων των παραπάνω και των δύσκολων συνθηκών μέσα σε ένα σχολείο με 1200 μαθητές, με έλλειψη εκπαιδευτικών, με απουσία υποστηρικτικών δομών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών.

 

Αν θέλουμε, λοιπόν, να αναζητήσουμε ευθύνες πρέπει πρώτιστα να αναζητηθούν σε όσους αποφασίζουν για τη ζωή και τη μόρφωση των παιδιών μέσα και έξω από το σχολείο.  Δια στόματος του γενικού γραμματέα κου Κόπτση και με εντολή του Υπουργείου Παιδείας διατάχθηκε ΕΔΕ για τους εκπαιδευτικούς των δύο συλλόγων των ΕΠΑΛ που θέλουν να μετατρέψουν σε εξιλαστήρια θύματα για να συγκάλυψαν τις δικές τους ευθύνες. Το Δ.Σ. της Ε ΕΛΜΕ έχει καταγγείλει την αναγγελία πειθαρχικής εξέτασης για τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ Σταυρούπολης και δηλώνει με απόλυτο τρόπο τη συμπαράστασή του στους συναδέλφους και αυτό έχει εκφραστεί στις ανακοινώσεις της Ε΄ΕΛΜΕ και στις συναντήσεις με τους συναδέλφους και θα συνεχιστεί με όποιο τρόπο χρειαστεί.

Πώς χαρακτηρίζετε την αντίδραση της αστυνομίας, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στα γεγονότα;

Στεφανίδου Σοφία: Αυτόπτες μάρτυρες και οπτικοακουστικό υλικό αποδεικνύει ότι η αστυνομία την πρώτη μέρα ενώ ήταν παρούσα στην επίθεση των φασιστοειδών μέσα από το σχολείο εναντίον των φοιτητών, δεν παρενέβη. Επίσης την επόμενη μέρα, στη συμπλοκή που ακολούθησε και οι εν λόγω ομάδες έριχναν μολότοφ, η αστυνομία αντί να αντιμετωπίσει τους φασίστες έριξε χημικά στους φοιτητές που ήταν απέξω.

Όσον αφορά στο Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση είναι σκάνδαλο, ντροπή και αίσχος ότι απέφυγαν συστηματικά να κατονομάσουν τις ομάδες αυτές μιλώντας αρχικά για «βίαιες συμπεριφορές και μεμονωμένες ομάδες» καταγγέλλοντας γενικά και αόριστα «τη βία από όπου και αν προέρχεται». Βέβαια, μετά τη γενική κατακραυγή από την κοινή γνώμη φτάσαμε 2 Οκτωβρίου η Υπουργός Παιδείας να παραδέχεται έστω και την ύπαρξη «φασιστικών θυλάκων».

Εξίσου σκανδαλώδης είναι και η δήλωση του κυρίου Μαρκόπουλου, βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας ο οποίος μίλησε για «πολιτική εργαλειοποίηση των φαινομένων αυτών». Πρόκειται για αντιστροφή της πραγματικότητας. Ακριβώς η δράση αυτών των ομάδων αποτελεί πολιτικό εργαλείο στα χέρια της κυβέρνησης για να τρομοκρατήσει και να αποπροσανατολίσει την εκπαιδευτική κοινότητα συνολικά.

Επιπλέον, την ώρα που μαθητές και καθηγητές παλεύουν και αντιδρούν στα σχέδια της κυβέρνησης για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και την υπονόμευση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, η κυβέρνηση έχει εξαπολύσει όργιο τρομοκρατίας εναντίον τους που κορυφώθηκε μάλιστα με την κήρυξη της Απεργίας Αποχής των εκπαιδευτικών από την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων ως παράνομης.

Σαραϊδάρη Πόπη: Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αντί να αναγνωρίσει το πρόβλημα της δράσης φασιστικών ομάδων μέσα και έξω από τα σχολεία, με επίσημες ανακοινώσεις προσπάθησε να αντιστρέψει την πραγματικότητα κάνοντας αναφορά στη βία που άσκησαν οι από έξω, οι αντιφασίστες δηλαδή κι αναπαράγοντας τη θεωρία των δυο άκρων. Η Υπουργός Παιδείας έκανε μια γενική αναφορά σε φαινόμενα βίας μέσα στα σχολεία, ενώ επί δυο μέρες η ίδια και οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας και Περιφερειακής Εκπαίδευσης παρακολουθούσαν απαθείς την εξέλιξη των γεγονότων. Η κ. Κεραμέως δήλωσε τον αποτροπιασμό της για τους ναζιστικούς χαρακτηρισμούς αφού βοούσε όλη η κοινωνία για την ταυτότητα των δραστών.

Παρά την ισχυρή παρουσία της αστυνομίας, δεν απέτρεψαν την είσοδο των φασιστοειδών στο σχολείο και τις επιθετικές τους ενέργειες. Έχουν τεράστια ευθύνη για τους τραυματισμούς φοιτητών και μαθητών. Έριξαν χημικά στην αντιφασιστική συγκέντρωση και όχι στα φασιστοειδή που πετούσαν πέτρες, καδρόνια, μολότοφ. Το Υπουργείο Παιδείας σε μια προσπάθεια μετάθεσης ευθυνών προαναγγέλλει πειθαρχική διαδικασίες για τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ Σταυρούπολης αναζητώντας  εξιλαστήρια θύματα. Η Διευθύντρια εκπαίδευσης έδωσε οδηγία να μην εκφράσει ο Σύλλογος καθηγητών καμία άποψη. Καταγγέλλουμε την προσπάθεια τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών και δηλώνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δίνουν καθημερινά τη μάχη για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές τους μέσα σε δύσκολες συνθήκες και σύνθετες καταστάσεις.

Μαθητές, εκπαιδευτικοί και Διευθυντές των σχολείων έρχονται αντιμέτωποι με φασιστικές πρακτικές και χρειάζονται στήριξη για να νιώθουν ασφαλείς μέσα στο σχολικό χώρο, για να μπορούν να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρες και οργανωμένες καταστάσεις από φασιστικές ομάδες και φασιστικά μορφώματα που παρεμβαίνουν μέσα στα σχολεία.

Σε ένα περιβάλλον όπως είναι το σχολείο πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν τέτοιου είδους φαινόμενα, δηλαδή φαινόμενα βίας που προέρχονται από μία ιδεολογία μίσους, μισαλλοδοξίας και ρατσισμού; Oι εκπαιδευτικοί τι όπλα έχουν στα χέρια τους;

Στεφανίδου Σοφία: Αρχικά πρέπει να γίνει ένας διαχωρισμός ανάμεσα στους μαθητές που εκφράζουν τέτοιες αντιλήψεις και υιοθετούν ανάλογες πρακτικές και σε οργανωμένες ομάδες που έχουν συγκρότηση, καθοδήγηση και σχεδιασμό επιδιώκοντας να στρατεύσουν μέλη μέσα από τα σχολεία. Σε αυτές τις ομάδες και στη δράση τους δεν μπορεί να υπάρξει καμία ανοχή.

Έχει αποδειχθεί ότι η λογική του κατευνασμού και των ίσων αποστάσεων το μόνο που μπορεί να επιφέρει είναι να γιγαντώσει το τέρας του φασισμού το οποίο στο τέλος θα κατασπαράξει και αυτούς που επιλέγουν την παραπάνω τακτική. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να προστατευτούν μαθητές και εκπαιδευτικοί είναι η συλλογική εναντίωση, δράση και στάση απέναντι στο φασισμό και στους εκφραστές του και μάλιστα αταλάντευτα. Η υποταγή στο φόβο είναι αυτή ακριβώς που δίνει φτερά, δυναμώνει και εκτρέφει το φασισμό.

Οι εκπαιδευτικοί επίσης από θέση αποτελούν πρότυπα για τα παιδιά. Άρα είναι πολύ σημαντικό τα λόγια και οι πράξεις τους να είναι τέτοια που να υποδεικνύουν το σεβασμό, την αλληλεγγύη, την ισοτιμία και την ισότητα μεταξύ των ανθρώπων. Παράλληλα, πρέπει να αμφισβητηθεί το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα που πέταξε έξω επιστημονικά πεδία, όπως οι κοινωνικές επιστήμες και η Ιστορία και η αντικαταστάθηκαν με προγράμματα δεξιοτήτων και καταρτίσεων. Χρειαζόμαστε επειγόντως ένα πρόγραμμα σπουδών που θα βοηθά τα παιδιά να κατανοούν τον κόσμο, να τοποθετούνται κριτικά σε αυτόν και κυρίως να μπορούν συλλογικά να τον αλλάξουν προς το συμφέρον της κοινωνικής πλειοψηφίας.

Τέλος, ιδιαίτερα σήμερα που η νέα γενιά και το σύνολο της κοινωνίας δέχεται μια τρομακτική επίθεση σε στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα όπως η εργασία και η ελευθερία, κοινωνικά αγαθά, όπως η παιδεία και υγεία, το ρεύμα και το νερό, ιδιωτικοποιούνται ταχύτατα, ξεπουλιέται η γη, λεηλατείται το περιβάλλον,  η αγωνιστική στάση όλων μας και η διεκδίκηση μιας καλύτερης ζωής είναι εξαιρετικά σημαντική για να στηρίξει και να εμπνεύσει τη νέα γενιά να δημιουργήσει ένα νέο κόσμο και θα βάλει οριστικά τους φασίστες εκεί που ανήκουν, στην προϊστορία του ανθρώπου.

Υπάρχουν εξελίξεις μετά το τελευταίο συλλαλητήριο;

Στεφανίδου Σοφία: Είναι πολύ σημαντικό ότι ο κόσμος ενισχύθηκε ψυχικά και ένιωσε ότι δεν είναι μόνος του. Η αλληλεγγύη και η συλλογική αντιφασιστική δράση είναι ο πολιορκητικός κριός του φασισμού. Η υπόθεση της αντιμετώπισης του είναι μια διαρκής μάχη που πρέπει να δίνεται παντού και πάντα .Έγινε πιο σαφές ότι η καταδίκη της Χρυσής Αυγής ήταν απλά μια μεγάλη στιγμή νίκης της αντιφασιστικής πάλης. Είναι πολύ σημαντικό ότι χιλιάδες άνθρωποι εντάχθηκαν σε αυτή την πάλη μετά τα τελευταία γεγονότα και έγινε σε μεγαλύτερο βαθμό συνειδητό ότι πρόκειται για κάτι βαθιά ριζωμένο που θρέφεται και φουντώνει όσο το σύστημα γίνεται πιο επιθετικό στην καταλήστευση του ανθρώπινου μόχθου και της φύσης. Τότε προκειμένου να υποταχθούν οι κοινωνικές αντιδράσεις τίθενται σε λειτουργία οι εφεδρείες του φασισμού

Σαραϊδάρη Πόπη: Μετά το διήμερο επιθέσεων στη Σταυρούπολη ,Πέμπτη και Παρασκευή οι επιθέσεις  μεταφέρθηκαν στα ΕΠΑΛ Ευόσμου. Μπήκαν στο προαύλιο και πετούσαν ό,τι έβρισκαν, έβαλαν φωτιές σε κάδους, επιτέθηκαν σε λεωφορεία και κυνήγησαν δημοσιογράφους. Με πορεία κατευθύνθηκαν στην περιοχή των Αμπελοκήπων όπου τους σταμάτησε η αστυνομία. Δυστυχώς αποτελούν παράδειγμα για άλλους μαθητές. Υπήρξε  επίθεση σε μετανάστες μαθητές. Υπάρχει φόβος οι ίδιες ομάδες να επαναλάβουν  τις επιθέσεις και σε άλλα σχολεία, ενώ κάνουν αισθητή την παρουσία τους και σε δρόμους. Το Σάββατο 2/10 πραγματοποιήθηκε δεύτερη μαζική αντιφασιστική πορεία στη Θεσσαλονίκη. Οι κινητοποιήσεις αυτές πρέπει να συνεχιστούν καθώς και άλλες δράσεις με αντιφασιστικό περιεχόμενο. Το Δ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ προχώρησε ήδη σε συνέντευξη τύπου την Παρασκευή 1/10. Επίσης αποφάσισε: Να απευθύνει πρόσκληση σε συνδικαλιστικούς, κοινωνικούς και μαζικούς φορείς για τη διοργάνωση αντιφασιστικής διαδήλωσης τις επόμενες μέρες. Το Υπουργείο Παιδείας να αποφασίσει στις 7/10, ημέρα κατά την οποία πέρσι τα δικαστήρια απαγόρευσαν τη δράση της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής, σε όλα τα σχολεία σε όλη τη χώρα για δύο ώρες να οργανωθούν από τους συλλόγους και τις μαθητικές κοινότητες προβολές ταινιών και συζητήσεις αντιφασιστικού περιεχομένου. Να οργανώσει εκδήλωση – συζήτηση με αντιφασιστικό χαρακτήρα.  Ένα χρόνο μετά την καταδίκη της Χρυσής Αυγής είναι χρέος όλων μας να τους σταματήσουμε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής