τηλεκπαίδευση
Κανένας συνάδελφος να μη μετέχει σε αυτή την τηλεκπαίδευση. Ας ενωθούμε όλοι μαζί απέναντι σε αυτή την πρωτόγνωρη επίθεση!

Είναι άλλο πράγμα η τηλεκπαίδευση σε σχολεία που είναι κλειστά από την πολιτεία λόγω ανωτέρας βίας και άλλο πράγμα σε σχολεία που είναι κλειστά λόγω μιας κινητοποίησης, όσο ευτελής κι αν είναι αυτή.

Στην πρώτη φάση της πανδημίας συμμετείχα ενεργά και ενσυνείδητα στην τηλεκπαίδευση. Θεωρώ μάλιστα ότι είχε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από όσο θα περίμενε κανείς, ιδιαίτερα μετά τις τεχνικές βελτιώσεις που ακολούθησαν τις αρχικές αστοχίες. Παρά την κούραση από το μεγάλο αριθμό εργασιών, που καθημερινά μου έστελναν, θεωρώ σημαντικό και τιμητικό για μένα ότι μεγάλος αριθμός παιδιών ήθελε να συμμετέχει. Το ίδιο ακριβώς θα ξανακάνω σε παρόμοια περίσταση. Μακριά από μένα οι αφορισμοί της τηλεκπαίδευσης, στο όνομα των κινδύνων που προφανώς υπάρχουν από την κατάχρηση της. Η εύκολη λύση της στείρας άρνησης δεν αρμόζει, κατά τη γνώμη μου, σε εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται πραγματικά για τη βοήθεια των μαθητών και των εργαζόμενων γονιών τους. Ούτε τα παιδιάστικα πείσματα του τύπου ναι στην ηλεκτρονική επικοινωνία, αλλά όχι σε πλατφόρμα του υπουργείου, έχουν καμία επίδραση σε ενδεχόμενη επίθεση του υπουργείου με όπλο την τηλεκπαίδευση.

Εδώ όμως με βάση το τελευταίο ΦΕΚ, μιλάμε για τιμωρητική τηλεκπαίδευση και με απουσίες (πως ακριβώς;;), σε μαθητές σχολείων υπό κατάληψη.

Είναι αλήθεια ότι οι μαθητικές καταλήψεις εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια είναι μια φαιδρή «κινητοποίηση». Με την πλειοψηφία των μαθητών να γεμίζουν τις καφετέριες, μη γνωρίζοντας καν τα αιτήματα της κατάληψης, με σχολεία κλειστά για εβδομάδες από 3 παιδιά κ.λ.π. δε μπορούμε φυσικά να μιλάμε για έστω και στοιχειωδώς στοχευμένη αγωνιστικότητα. Είναι αλήθεια ότι οι καταλήψεις αυτές μόνο κακό έκαναν στη Δημόσια εκπαίδευση, τόσο στην εικόνα της, όσο και στην αποτελεσματικότητα της. Είναι αλήθεια ότι έκαναν ακόμα πιο ταξική την πολύπαθη και γεμάτη παθογένειες δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αυξάνοντας περαιτέρω την αναγκαιότητα των Φροντιστηρίων. Είναι αλήθεια ότι σήμερα, σε αυτή τη συγκυρία των πραγματικών αιτημάτων αιχμής, θα ήταν πολύ καλύτερα να μην είχαν προηγηθεί για δεκαετίες αυτές οι καταλήψεις – παρωδίες, που ευτέλισαν τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Είναι αλήθεια ότι πολλοί από αυτούς που τώρα κλαίγονται για την επίθεση στις μαθητικές καταλήψεις, υποστηρίζουν σθεναρά για δεκαετίες τώρα, αυτά τα κακέκτυπα κινητοποίησης, που έβαλαν λιθαράκι για να φτάσουμε στο να είναι πιο εύπεπτη η  σημερινή επίθεση. Για όλους αυτούς τους λόγους προσωπικά έχω επανειλημμένως αντιταχθεί σε αυτές τις «κινητοποιήσεις» μέχρι να μπορέσουν (αν ποτέ μπορέσουν) να είναι κινητοποιήσεις, χωρίς εισαγωγικά. Μέχρι τότε μόνο κακό κάνουν και στην εκπαίδευση και στη σοβαρότητα και ωριμότητα των μαθητών

Όμως, είναι αλήθεια ότι το φαινόμενο των μαθητικών καταλήψεων, λίγο ως πολύ βολεύει και το σύστημα, γι’  αυτό και τόσα χρόνια δεν κάνει τίποτα για να το σταματήσει. Χρυσές δουλειές για Φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία, παραγωγή αμορφωσιάς και χαλαρότητα απέναντι στους ψηφοφόρους πελάτες είναι επιθυμητά από τους εκάστοτε κυβερνώντες. Είναι αλήθεια ότι αν ήθελαν να σταματήσουν το φαινόμενο, εύκολα κι αναίμακτα θα το είχαν κάνει, χρόνια τώρα. Μια χρονιά να αναπληρώνονταν οι μέρες της κατάληψης με προειλημμένη εγκύκλιο, μία προς μία, τα Σάββατα (με αδρή πληρωμή των εκπαιδευτικών), το φαινόμενο θα είχε σταματήσει για πάντα, από τα μέσα της ίδιας χρονιάς. Αν μετά από αυτό είχαμε ποτέ τέτοια  κινητοποίηση, τότε πράγματι θα  είχε στοιχεία αγωνιστικότητας και δε θα  ήταν παρωδία. Δυστυχώς όμως δε θα είχαμε σχεδόν ποτέ! Επιπλέον τα παιδιά θα έπαιρναν το σωστό μήνυμα ότι δεν υπάρχει αγώνας χωρίς κόστος, αν είναι αγώνας .Θα προετοιμάζονταν δηλαδή γι’ αυτό που θα ακολουθήσει στην ενήλικη ζωή τους. Θα τελείωνε η τσάμπα μαγκιά και αν ποτέ γινόταν κατάληψη, θα είχε πράγματι αξία.

Ας επανέλθουμε όμως στο απαράδεκτο τελευταίο ΦΕΚ για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα υπό  κατάληψη σχολεία. Η θεωρία ότι όλοι εμείς που αντιτασσόμαστε στο ΦΕΚ της τηλεκπαίδευσης στις καταλήψεις, είμαστε υπέρ των καταλήψεων αυτών, ανεξαρτήτως συνθηκών, όπως και από όσα ήδη ανέφερα φαίνεται, είναι απολύτως ψευδής και χρησιμοποιείται από το σύστημα προπαγανδιστικά. Η αντιπαλότητα όσων αποδέχονται το ΦΕΚ και όσων αντιστεκόμαστε σε αυτό, δεν είναι υπέρ ή κατά των μαθητικών καταλήψεων. Νομίζω η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που αντιδρούμε, δε συμφωνούμε με το κλείσιμο ενός σχολείου από 3 μαθητές, με τους υπόλοιπους να γεμίζουν τις καφετέριες, μη γνωρίζοντας καν τα αιτήματα κατάληψης. Προσωπικά δε θεωρώ ότι υπάρχει μαθητικό κίνημα, καθώς λιγότερο από 1% των μαθητών μετέχουν στις πορείες διαμαρτυρίας. Το ίδιο εν πολλοίς ισχύει και για τις πορείες των εκπαιδευτικών, για πολλούς λόγους που δεν είναι της παρούσης. Με αυτή την έννοια δεν πρέπει να πέσουμε στην παγίδα του συστήματος, που προπαγανδίζει ότι αντιστεκόμαστε όσοι θέλουμε τέτοιες καταλήψεις.

Εμένα δε με ενοχλεί ότι με αυτό το ΦΕΚ πιθανόν να διευκολύνεται το σταμάτημα των καταλήψεων, καθώς στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι παρωδίες και δε βλέπω δυστυχώς κανένα μαθητικό κίνημα, όπως κι εγώ φανταζόμουν(ρομαντικά σκεπτόμενος), λόγω των σημερινών συνθηκών. Κι εγώ δεν θέλω τέτοιες καταλήψεις και προτιμώ να σταματήσουν, όχι όμως με αυτόν τον τρόπο. Το συγκεκριμένο ΦΕΚ είναι έκδηλα κατάπτυστο για τους παρακάτω λόγους:

(α) Δε νοείται να ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς το από την πίσω πόρτα σταμάτημα των καταλήψεων, ρουφιανεύοντας  ποιοι μετέχουν και ποιοι όχι στις καταλήψεις. Αν όπως διακηρύσσει η υπουργός είναι παράνομη πράξη, ας φέρει  αν έχει τα κότσια, τα όργανα της τάξης. Ας βάλει τα μέλη της διοίκησης κάθε βαθμίδας να ανοίξουν τα σχολεία. Όχι φυγομαχώντας να αναθέτει στους εκπαιδευτικούς να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα βλέπουν και θα αλληλεπιδρούν με τα παιδιά για όλη την υπόλοιπη χρονιά.

(β) Είναι αδιανόητο να μείνει μαθητής με απουσίες μέσω υπολογιστή. Είναι αδύνατο να επιβεβαιωθεί αν ένας μαθητής παρακολουθεί ή έχει πάει σε άλλο δωμάτιο ή και εκτός σπιτιού, οπότε το θέμα των απουσιών από τον υπολογιστή είναι αφ ΄εαυτού φαιδρό.

(γ) Είναι αδιανόητο, άθλιο κι απαράδεκτο να αποκλείονται μαθητές από τη μαθησιακή διαδικασία, επειδή είναι μέσα στην κατάληψη και να μην έχουν καν το δικαίωμα παρακολούθησης της τηλεκπαίδευσης!  Ή η πολιτεία αντιμετωπίζει την κατάληψη ως παράνομη πράξη και τη σταματάει, ή την αποδέχεται ως μορφή αγώνα οπότε το  δικαίωμα  στη μόρφωση είναι καθολικό και συνταγματικά κατοχυρωμένο. Μεσοβέζικες λύσεις είναι απλά κατάπτυστες.

(δ) Ανεξάρτητα από την αποτυχία της κινητοποίησης, φέτος τα αιτήματα των μαθητών είναι απολύτως δίκαια και καθολικά αποδεκτά από όλη την κοινωνία. Δεν υπάρχει κανείς που να αμφισβητεί την ανάγκη περισσότερων καθαριστριών και ολιγομελέστερων τμημάτων. Με αυτή την έννοια δε νοείται εκπαιδευτικοί με νομοθετικά διατάγματα να εξαναγκάζονται να «συμμορφώσουν» τους μαθητές. Επαναλαμβάνω ότι η διοίκηση έχει τα μέσα και το ανθρώπινο προσωπικό, ώστε να σταματήσει , αν έτσι νομίζει, τις κινητοποιήσεις αυτές. Το να χρησιμοποιούνται οι εκπαιδευτικοί, εμμέσως πλην σαφώς, ως όργανα επιβολής της τάξης είναι ανήθικο και απαράδεκτο.

(ε) Ίσως το πιο σημαντικό: Η τηλεκπαίδευση από χρήσιμο εργαλείο σε ιδιαίτερες συνθήκες, χρησιμοποιείται τώρα ως όχημα κατάπνιξης μιας κινητοποίησης. Ακόμα κι αν σήμερα η κινητοποίηση αυτή είναι αφ’ εαυτής αποτυχημένη και ευτελισμένη λόγω της λανθασμένης κατάχρησης της στο παρελθόν, στο μέλλον το εργαλείο αυτό θα χρησιμοποιηθεί για να σταματήσει άλλες πιο σοβαρές και μαζικές κινητοποιήσεις.

 

Κανένας συνάδελφος να μη μετέχει σε αυτή την τηλεκπαίδευση. Ας ενωθούμε όλοι μαζί απέναντι σε αυτή την πρωτόγνωρη επίθεση!

 

                                                                                                             Τάσος Σκάβδης

                                                                                                       Φυσικός ΓΕΛ Καρλοβασίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα