Κεραμέως: Άμεσα οι πρώτοι 5.000 διορισμοί στη γενική εκπαίδευση
Διορισμοί 2020-21: Η υπουργός Παιδείας γνωστοποίησε ότι προχωρά η διαδικασία για τους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΑΣΕΠ 

«Οι περιφερειακές διευθύνσεις, τα στελέχη -και του υπουργείου παιδείας και του ΑΣΕΠ- εργάστηκαν νυχθημερόν σε πολύ δύσκολες συνθήκες εν μέσω πανδημίας, δώσαμε αγώνα για να βγουν οι προσωρινοί πίνακες ενάντια σε όσους λέγανε ότι αποκλείεται να βγουν, όμως η ξεκάθαρη εντολή που είχαμε δώσει ήταν να προχωρήσουν πάση θυσία οι πίνακες. Αυτή τη στιγμή εξετάζονται οι ενστάσεις και με βάση την πληροφόρηση από το ΑΣΕΠ θέλω να πιστεύω ότι τους επόμενους μήνες και οι μόνιμοι διορισμοί θα προχωρήσουν. Ο προγραμματισμός είναι τουλάχιστον οι πρώτοι 5.000 να προχωρήσουν άμεσα», γνωστοποίησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Σημείωσε επίσης ότι «μετά από πάρα πολλά χρόνια οι διορισμοί των αναπληρωτών έγιναν πολύ νωρίτερα», προσθέτοντας πως μέχρι την ερχόμενη Τρίτη θα έχουν ζητηθεί οι ενημερωμένες λίστες με τα κενά στις σχολικές μονάδες και άμεσα θα προχωρήσει και η β' φάση των προσλήψεων αναπληρωτών.

Άνοιγμα σχολείων

Η υπουργός Παιδείας Νίκης Κεραμέως, κατά την περιοδεία που πραγματοποίησε την Πέμπτη στους Νομούς Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Πέλλας και Ημαθίας, επισκέφθηκε σχολικές μονάδες κάθε βαθμίδας και κατηγορίας -πειραματικά, ειδικής αγωγής, ΕΠΑΛ.

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι οδηγίες για την εκπαίδευση του μαθητικού πληθυσμού στην τήρηση των μέτρων που έχουν εξειδικευτεί από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων για τη διαχείριση του κορονοϊού -με κυριότερο εξ αυτών την υποχρεωτική χρήση μάσκας στις σχολικές αίθουσες- κυριάρχησαν στις συζητήσεις που είχε η υπουργός, η οποία τόνισε πως «η γενική στόχευση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης είναι η επιστροφή στην κανονικότητα και […] για εμάς ήταν πολύ σημαντικό να επιτρέψουμε στα παιδιά να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο, με αυξημένα μέτρα προστασίας και πρόληψης».

Η κ. Κεραμέως διευκρίνισε πως τα μέτρα που περιγράφονται αναλυτικά στις σχετικές κοινές υπουργικές αποφάσεις αφορούν μία διαδικασία, η οποία είναι δυναμική και «καθώς τα δεδομένα αλλάζουν κάθε μέρα, θα προσαρμοζόμαστε διαρκώς, αναλόγως πώς θα εξελίσσεται η πανδημία, που σημαίνει ότι με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα μπορεί να οδηγούμαστε είτε σε αυστηροποίηση των μέτρων, είτε και στη χαλάρωση τους».

Σε ό,τι αφορά τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες, που υπολογίζεται ότι μπορεί να προκύψουν λόγω των ειδικών αδειών όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ή της προσωρινής αναστολής τμημάτων ή και σχολικών μονάδων σε περίπτωση κρουσμάτων κορονοϊού η υπουργός αναφέρθηκε στις προσλήψεις αναπληρωτών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας εξηγώντας πως επιλέχθηκε η λύση αυτή καθώς «αυτή τη στιγμή δεν έχουμε εικόνα για το πώς θα εξελιχθεί η πανδημία και άρα για το διάστημα που θα υπάρξει η ανάγκη για αναπλήρωση και [...] οφείλουμε να διαχειριζόμαστε με σεβασμό τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου». Διευκρίνισε, ωστόσο, πως οι τρίμηνες συμβάσεις δύνανται να ανανεώνονται όπου και για όσο θα υπάρχει ανάγκη συνέχισης της αναπλήρωσης, ενώ οι εκπαιδευτικοί που θα καλύψουν τις έκτακτες ανάγκες θα έχουν αυξημένη μοριοδότηση.

Στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας των ευάλωτων ομάδων από την έκθεση στον κορονοϊό και ιδιαίτερα των ηλικιωμένων η υπουργός τόνισε πως δεν υπάρχει περιορισμός ως προς την εργασιακή κατάσταση των γονέων που επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στα ολοήμερα τμήματα, ώστε να μη χρειάζεται να τα προσέχουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες τους, σημειώνοντας πως θα γίνουν και προσλήψεις προκειμένου να «σπάσουν» και τα τμήματα αυτά.

Στις συναντήσεις που είχε η υπουργός Παιδείας με τους εκπαιδευτικούς πέρα από την προετοιμασία για την εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων συζητήθηκαν θέματα που σχετίζονται με τις μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, τα νομοσχέδια του υπουργείου που θα κατατεθούν στη Βουλή το επόμενο διάστημα, την προσφυγική εκπαίδευση, την ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, την καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης και τον σχεδιασμό αξιοποίησης πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών δομών με υλικοτεχνικό εξοπλισμό, καθώς και για τη συνολική ενδυνάμωση του δημόσιου σχολείου.  

«Ανοιχτή πρόσκληση για τη μετατροπή δημόσιων σχολείων σε πρότυπα και πειραματικά»

Η περιοδεία της υπουργού Παιδείας ξεκίνησε από το 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου με επόμενους σταθμούς το 1ο Δημοτικό Σχολείο Γουμένισσας, τα Ειδικά Σχολεία Γιαννιτσών, το ΕΠΑΛ και το ΕΚ Νάουσας, το ΚΠΕ Νάουσας και το Εσπερινό Λύκειο Βέροιας. 

Κατά την επίσκεψή της στο 3ο Πειραματικό Σχολείο Ευόσμου, το οποίο εποπτεύεται επιστημονικά από το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η υπουργός ενημερώθηκε για τους ομίλους και τις δράσεις που υλοποιεί το σχολείο και δήλωσε πως το επόμενο διάστημα θα υπάρξει ανοιχτή πρόσκληση προς όλα τα δημόσια σχολεία, που θα επιθυμούσαν να μετατραπούν σε πρότυπα και πειραματικά με βάση εξειδικευμένα κριτήρια.

«Σκοπεύουμε να ενισχύσουμε τον θεσμό. Θα βγει μία πρόσκληση τις επόμενες εβδομάδες. Είμαστε απόλυτα ανοιχτοί, μακάρι να δημιουργηθούν πολύ περισσότερα πρότυπα και πειραματικά, γιατί θεωρούμε ότι αυτά τα σχολεία θα τραβήξουν όλο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα πιο πάνω», είπε η υπουργός. 

«Επικοινωνία με ΕΟΔΥ»

Κατά τη συζήτηση που έγινε στο σχολείο της Γουμένισσας ο δήμαρχος Παιονίας μετέφερε την ανησυχία που υπάρχει στην τοπική κοινωνία, λόγω των κρουσμάτων κορονοϊού μεταξύ εργαζομένων σε εργοστάσιο στα Γιαννιτσά και το ενδεχόμενο με το άνοιγμα των σχολείων να υπάρξει διασπορά στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η κ. Κεραμέως επικοινώνησε στη συνέχεια με τους υπευθύνους του ΕΟΔΥ, τους οποίους και ενημέρωσε για τις ανησυχίες που της εκφράστηκαν.

Εξάλλου, απαντώντας στο υπόμνημα που έθεσαν υπόψιν της ο δήμαρχος και ο πρόεδρος της δημοτικής ενότητας Αξιούπολης σχετικά με τις αντιδράσεις μεταξύ γονέων για τον αριθμό των παιδιών- προσφύγων που πρόκειται να φοιτήσουν στο τοπικό Γυμνάσιο και το αίτημα τους να υπάρξει μία διαφορετική κατανομή των παιδιών αυτών, προκειμένου -όπως της ανέφεραν- «να μην υποβαθμίζεται το δικαίωμα των Ελλήνων μαθητών» η κ. Κεραμέως τόνισε: «Το δικαίωμα του κάθε πολίτη είναι να έχει πρόσβαση στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Και από την άλλη προφανώς και η χώρα μας οφείλει να προσφέρει εκπαίδευση και στους πρόσφυγες και στους μετανάστες. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι ένα καθήκον, αυτονόητη υποχρέωση που πηγάζει από το Σύνταγμα και αυτή διασφαλίζεται στο ακέραιο. Αν υπάρχουν ζητήματα αναφορικά με τη δυνατότητα συμμετοχής των παιδιών προσφύγων και μεταναστών λόγω προβλημάτων στην κατανόηση της γλώσσας είναι κάτι ξεχωριστό. Θέλω να είμαι ξεκάθαρη ότι το δικαίωμα του Έλληνα πολίτη αφορά στην παροχή της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και αυτό υπηρετείται. Καταλαβαίνω και τις πιέσεις που δέχεστε και από τους πολίτες, πλην όμως και τα παιδιά αυτά των προσφύγων και των μεταναστών έχουν δικαίωμα και αυτά να είναι στο σχολείο και το πλαίσιο υπάρχει. Οφείλουμε ως κοινωνία, όλη αυτή η ανθρωπιά που επιδείξαμε συνολικά σαν χώρα να μην επιτρέπουμε να επισκιάζεται από τέτοιες αντιδράσεις».

Ο διευθυντής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης ο οποίος συνόδευσε την υπουργό στην περιοδεία, σημείωσε πως στις περιφερειακές ενότητες, που εποπτεύει έχουν εγκριθεί από το υπουργείο 33 ΔΥΕΠ με περισσότερα των 100 τμήματα (σ.σ. δομές υποδοχής διετούς εκπαίδευσης προσφύγων πριν την ένταξή τους στις τάξεις υποδοχής) κι έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 300 τάξεις υποδοχής, στις οποίες τα παιδιά διδάσκονται την ελληνική γλώσσα, ώστε να αρθεί η ανομογειογένεια.

Στην επίσκεψη στα ειδικά σχολεία Γιαννιτσών η υπουργός συζήτησε με εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εργάζονταν στο σχολείο ως αναπληρωτές και προσελήφθησαν φέτος ως μόνιμοι κατά τους πρόσφατους διορισμούς στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Ενημερώθηκε ακόμη για τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι γονείς μαθητών των σχολείων αυτών, κατά την περίοδο της καραντίνας.

Στη συζήτηση που έγινε με εκπαιδευτικούς του ΕΠΑΛ Νάουσας, στην οποία παρέστη και ο υφυπουργός Οικονομικών και βουλευτής Ημαθίας Απόστολος Βεσυρόπουλος, η κ. Κεραμέως παρουσίασε τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου για την ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως θα εξειδικευτεί με το επόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Η περιοδεία ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο Εσπερινό Λύκειο Βέροιας. Στο περιθώριό της η υπουργός συνομίλησε με εκπαιδευτικούς της τοπικής ΕΛΜΕ, οι οποίοι έθεσαν υπόψη της τα αιτήματά τους σχετικά με τον αριθμό των παιδιών στις τάξεις, ζητώντας επίσης να εγκριθούν από το υπουργείο όλα τα ολιγομελή τμήματα κατεύθυνσης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε Επίσης:

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Κατάληψη σε σχολείο της Θεσσαλονίκης: Οι μισοί μαθητές έκαναν μάθημα
Κατάληψη σε σχολείο της Θεσσαλονίκης: Οι μισοί μαθητές έκαναν μάθημα
Αναστάτωση επικράτησε το πρωί σε σχολεία που συστεγάζονται στη Θεσσαλονίκη και τελούν υπό κατάληψη, καθώς κάποιοι μαθητές έκαναν μάθημα ενώ άλλοι...
Κατάληψη σε σχολείο της Θεσσαλονίκης: Οι μισοί μαθητές έκαναν μάθημα