Προεκλογικές δσμεύσεις
Συνειδητή υποβάθμιση του κλάδου των κοινωνικών επιστήμων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Την τρέχουσα εβδομάδα διεξήχθη στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων η συζήτηση για το  προς ψήφιση νομοσχέδιο. Με έκπληξη διαπιστώθηκε η αντίφαση που γεννούν οι προτάσεις του υπουργείου οι οποίες συνδυαζόμενες σχηματίζουν το πορτρέτο του πρωθυπουργού.

Το πρώτο σκέλος της αντίφασης έγκειται στην συνειδητή υποβάθμιση του κλάδου των κοινωνικών επιστήμων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όχι μόνο με την αντικατάσταση του μαθήματος της κοινωνιολογίας από αυτό των λατινικών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά και με την προωθούμενη μείωση της συμμετοχής του στην εκπαιδευτική διαδικασία, με την κατάργηση σχετικών μαθημάτων στο Λύκειο.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί, ότι παρά το πλήθος αντιδράσεων από τα πλείστα πανεπιστημιακά τμήματα του πεδίου, παρά την έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης ως προς την ύπαρξη πιθανού  παιδαγωγικού πλεονεκτήματος που να δικαιολογεί την αλλαγή, η αιτιολογία είναι πως αποτελεί προεκλογική δέσμευση.

Την ίδια ώρα τέθηκε προς συζήτηση, μιας και αποτελούσε επίσης προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης, το ζήτημα των ξενόγλωσσων προπτυχιακών  προγραμμάτων με την συμμετοχή πανεπιστημίων εκτός ΕΕ. Ξεδιπλώθηκε η επιχειρηματολογία πως τα ελληνικά πανεπιστήμια θα εκτιναχθούν στην σχετική αξιολογική κατάταξη μετά τα οφέλη που θα αποκομίσουν από την ανταλλαγή τεχνογνωσίας μέσω της μετατροπής τους σε παραρτήματα franchise των μεγάλων και αναγνωρισμένων πανεπιστημιακών σχολών όπως το Harvard.

Μήπως δεν είναι το ίδιο πολιτικό προσωπικό που διαχρονικά επαίρεται για το υψηλότατο επίπεδο των επιστημόνων που αποδίδουν τα πανεπιστήμια μας, οι οποίοι διαπρέπουν στο εξωτερικό, παραγνωρίζοντας ταυτοχρόνως την υποχρηματοδότηση και την τεχνηέντως δημιουργημένη υποβάθμιση αυτών ώστε να προωθηθεί η ιδιωτικοποίηση τους;

Και όμως σε έναν κόσμο όπου η ετικέτα έχει μεγαλύτερη αξία από το ίδιο το προϊόν, σε συνθήκες όπου οι κανόνες της αγοράς ορίζουν ως κεφάλαιο όχι την κατοχή γνώσης, όχι την ικανότητα αξιοποίησης αυτής, αλλά τον φορέα που αποδίδει τον τίτλο σπουδών, όλα είναι δυνατά.

Ρωτώντας έναν καλό φίλο και συνάδελφο:

- Μα καλά, δεν έχει καταλάβει η Υπουργός ότι με την υποβάθμιση των κοινωνικών επιστημών, παρουσιάζοντάς τις ως μη άξιες να διδαχθούν ακόμα και σε σύγκριση με το συντακτικό μιας νεκρής γλωσσάς που δεν θα μιλήσει ποτέ κανένας, στην πράξη μειώνει και τον κοινωνικό επιστήμονα Πρωθυπουργό;

- Ο Πρωθυπουργός δεν είναι κοινωνικός επιστήμονας, είναι απόφοιτος του Harvard…

*Aναπληρωτής εκπαιδευτικός, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ο Γάλλος πρόεδρος, Εμμανουέλ Μακρόν, επιτηρεί τον γαλλικό στρατό
«Τύμπανα πολέμου» στη Γαλλία: Ο Μακρόν ανακοίνωσε εθελοντική στρατιωτική θητεία για νέους
Το «φαραωνικό σχέδιο» Μακρόν κόστους 2 δισ. ευρώ προβλέπει θητεία για νέους 18-19 ετών – Πλάνο για 100.000 εφέδρους λόγω Ρωσίας
«Τύμπανα πολέμου» στη Γαλλία: Ο Μακρόν ανακοίνωσε εθελοντική στρατιωτική θητεία για νέους
ΑΕΙ Τριτοβάθμια
Ερευνητές και μέλη ΔΕΠ: «Κρυφή» αύξηση μισθών από το 2026
Οι αλλαγές που ψηφίστηκαν πριν από 20 ημέρες και οδηγούν σε πραγματικό ετήσιο όφελος για μέλη ΔΕΠ, ερευνητές και ειδικούς λειτουργικούς επιστήμονες
Ερευνητές και μέλη ΔΕΠ: «Κρυφή» αύξηση μισθών από το 2026
Στέφανος Κασσελάκης - Τάιλερ Μακμπέθ
Πυρά Τάιλερ κατά Τσίπρα: «Κακώς αναφέρθηκε στο όνομά μου – Ήταν "κόκκινη γραμμή"»
Γιατί μπήκε η ιδιωτική συνομιλία για το παιδί στην «Ιθάκη» – Η οργή Κασσελάκη για τα «θολά νερά ομοφοβίας»
Πυρά Τάιλερ κατά Τσίπρα: «Κακώς αναφέρθηκε στο όνομά μου – Ήταν "κόκκινη γραμμή"»
τουαλ
Γονείς καταγγέλλουν χάος υποδομών στο σχολείο - Απαράδεκτη κατάσταση στις τουαλέτες, το προαύλιο και τις αίθουσες
Κτιριακά ζητήματα και επικίνδυνες συνθήκες στο 62ο Δημοτικό Αθηνών
Γονείς καταγγέλλουν χάος υποδομών στο σχολείο - Απαράδεκτη κατάσταση στις τουαλέτες, το προαύλιο και τις αίθουσες