Προεκλογικές δσμεύσεις
Συνειδητή υποβάθμιση του κλάδου των κοινωνικών επιστήμων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Την τρέχουσα εβδομάδα διεξήχθη στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων η συζήτηση για το  προς ψήφιση νομοσχέδιο. Με έκπληξη διαπιστώθηκε η αντίφαση που γεννούν οι προτάσεις του υπουργείου οι οποίες συνδυαζόμενες σχηματίζουν το πορτρέτο του πρωθυπουργού.

Το πρώτο σκέλος της αντίφασης έγκειται στην συνειδητή υποβάθμιση του κλάδου των κοινωνικών επιστήμων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όχι μόνο με την αντικατάσταση του μαθήματος της κοινωνιολογίας από αυτό των λατινικών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά και με την προωθούμενη μείωση της συμμετοχής του στην εκπαιδευτική διαδικασία, με την κατάργηση σχετικών μαθημάτων στο Λύκειο.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί, ότι παρά το πλήθος αντιδράσεων από τα πλείστα πανεπιστημιακά τμήματα του πεδίου, παρά την έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης ως προς την ύπαρξη πιθανού  παιδαγωγικού πλεονεκτήματος που να δικαιολογεί την αλλαγή, η αιτιολογία είναι πως αποτελεί προεκλογική δέσμευση.

Την ίδια ώρα τέθηκε προς συζήτηση, μιας και αποτελούσε επίσης προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης, το ζήτημα των ξενόγλωσσων προπτυχιακών  προγραμμάτων με την συμμετοχή πανεπιστημίων εκτός ΕΕ. Ξεδιπλώθηκε η επιχειρηματολογία πως τα ελληνικά πανεπιστήμια θα εκτιναχθούν στην σχετική αξιολογική κατάταξη μετά τα οφέλη που θα αποκομίσουν από την ανταλλαγή τεχνογνωσίας μέσω της μετατροπής τους σε παραρτήματα franchise των μεγάλων και αναγνωρισμένων πανεπιστημιακών σχολών όπως το Harvard.

Μήπως δεν είναι το ίδιο πολιτικό προσωπικό που διαχρονικά επαίρεται για το υψηλότατο επίπεδο των επιστημόνων που αποδίδουν τα πανεπιστήμια μας, οι οποίοι διαπρέπουν στο εξωτερικό, παραγνωρίζοντας ταυτοχρόνως την υποχρηματοδότηση και την τεχνηέντως δημιουργημένη υποβάθμιση αυτών ώστε να προωθηθεί η ιδιωτικοποίηση τους;

Και όμως σε έναν κόσμο όπου η ετικέτα έχει μεγαλύτερη αξία από το ίδιο το προϊόν, σε συνθήκες όπου οι κανόνες της αγοράς ορίζουν ως κεφάλαιο όχι την κατοχή γνώσης, όχι την ικανότητα αξιοποίησης αυτής, αλλά τον φορέα που αποδίδει τον τίτλο σπουδών, όλα είναι δυνατά.

Ρωτώντας έναν καλό φίλο και συνάδελφο:

- Μα καλά, δεν έχει καταλάβει η Υπουργός ότι με την υποβάθμιση των κοινωνικών επιστημών, παρουσιάζοντάς τις ως μη άξιες να διδαχθούν ακόμα και σε σύγκριση με το συντακτικό μιας νεκρής γλωσσάς που δεν θα μιλήσει ποτέ κανένας, στην πράξη μειώνει και τον κοινωνικό επιστήμονα Πρωθυπουργό;

- Ο Πρωθυπουργός δεν είναι κοινωνικός επιστήμονας, είναι απόφοιτος του Harvard…

*Aναπληρωτής εκπαιδευτικός, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 

σχετικά άρθρα

Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
«Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος», τονίζει η υπουργός Παιδείας
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση με βάση το Σύνταγμα είναι δωρεάν και ελεύθερη για όλους τους πολίτες της χώρας. Είναι όμως τελικά έτσι τα πράγματα και ποιοι τελικά...

Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης