Έγκλημα η απόλυτη ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης
«Πείτε μας… πως θα θέλαμε να σας εξυπηρετήσουμε; Για να πάτε Τουαλέτα, πιέστε το 1».

Όλοι γνωρίζουμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Μας βοηθάει σε πολλά σημεία και μας λύνει τα χέρια. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καταδυναστεύσει τη ζωή μας και ειδικά των παιδιών, που βρίσκονται σε ευαίσθητη ηλικία. Τίθεται σοβαρότατο ζήτημα ουσίας της εκπαίδευσης, απώλειας της φυσικής σχέσης εκπαιδευτικού – μαθητή, προσωπικών δεδομένων ανηλίκων και φυσικά, εξαφάνισης μέσα σε λίγα χρόνια της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Χρησιμοποιώ τις ηλεκτρονικές μεθόδους επικοινωνίας από το 1998 για προσωπική χρήση. Από το 2009 ήμουν από τους πρώτους, ίσως και ο πρώτος που χρησιμοποίησα συγκεκριμένο πρόγραμμα για να μεταδώσω εικόνα – ρεπορτάζ σε τηλεοπτικό σταθμό της Αθήνας. Τότε όλοι με κατέκριναν, σήμερα όλοι μηδενός εξαιρουμένου το υπέρχρησιμοποιούν. Θα έπρεπε να ήμουν ο πρώτος υπερασπιστής αυτών των προγραμμάτων για την χρήση τους στα σχολεία. Σας διαβεβαιώ ότι είμαι απόλυτα αρνητικός στη χρήση τους από μαθητές, σε πολλές περιπτώσεις είμαι απόλυτα αρνητικός για τη χρήση τους από φοιτητές.

Πρώτα απ’ όλα χάνεται η ουσία της εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που διασφαλίζαμε απόλυτα τα προσωπικά δεδομένα και χαρακτηριστικά των μαθητών, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαμε να διατηρήσουμε τη φυσική, κατανοητή, όμορφη και ανθρώπινη ουσία της εκπαίδευσης. Η πανάρχαια σχέση μαθητή και εκπαιδευτικού, η διαμόρφωση προσωπικής εμπιστοσύνης και σιγουριάς, της αιώνιας αξιοπιστίας που δίνει το κύρος του εκπαιδευτικού στο μαθητή, ότι μπορεί να βασιστεί πάνω του για τις γνώσεις και την εμπειρία του.

Βλέποντας ένα πρόσωπο το οποίο πολλές φορές θα «pixelιάζει» δεν μπορεί να αποκαταστήσει τη διαχρονική επαφή και μετάδοση των γνώσεων με φυσικό τρόπο. Σε μια ευαίσθητη ηλικία ως προς την εκπαίδευση και την κοινωνικοποίηση, το νήπιο, το παιδί και ο έφηβος, σε πολλές περιπτώσεις και ο ενήλικος φοιτητής δεν θα έχουν τη χρυσή δυνατότητα που είχαμε εμείς να εισέλθουν στον εκπληκτικό κόσμο της κοινωνίας της εκπαίδευσης που κάνει τον άνθρωπο να δημιουργεί και το μυαλό του να αναπτύσσεται. Δεν είναι τυχαίο που μεγάλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Ευρώπης δεν προχώρησαν, ούτε καν σε μαθήματα εξ΄ αποστάσεως.

Το ζήτημα της προφύλαξης των προσωπικών δεδομένων ορίζεται πλέον ως ένα κριτήριο βασικότατο για την συνέχιση αυτού του εγχειρήματος. Κανείς δεν μπορεί να διαφυλάξει τα προσωπικά δεδομένα ενός ανήλικου μαθητή. Ακόμη και με ένα  απλό κινητό μπορεί να υποκλέψει λεγόμενα του μαθητή που δεν έχει τα κριτήρια να θεωρήσει λάθος ή σωστά και αυτά να περάσουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα σε όλο τον κόσμο του διαδικτύου και μέσω των κοινωνικών δικτύων, να γίνουν γνωστά σε χιλιάδες ανθρώπους. Επίσης, καταγράφονται όλες οι συνομιλίες, οι μορφασμοί, ακόμη και οι προσωπικές στιγμές εκπαιδευτικών και μαθητών, κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από κάθε ελεύθερο και ανεξάρτητο άνθρωπο.

Σε περίπτωση κυβερνοεπίθεσης, όλα αυτά τα δεδομένα, που μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να θεωρεί «κτήμα» του, τα στοιχεία των ανθρώπων θα βρεθούν στα χέρια του οποιοδήποτε ψυχοπαθούς ανά την υφήλιο, ο οποίος θα τα χρησιμοποιήσει για οποιοδήποτε τρόπο, γνωρίζοντας την IP κάθε μαθητή, άρα εντοπίζοντας τον μέσω των τεχνολογιών GPS. Καταλαβαίνετε τι θα μπορούσε να σημαίνει κάποιοι άνθρωποι να γνωρίζουν τα προσωπικά δεδομένα του παιδιού σας, να έχουν πρόσβαση στον υπολογιστή του και στην κάμερα του και να ξέρουν κάθε στιγμή μέσω του κινητού του, που βρίσκονται; Ένας μεγάλος εφιάλτης καραδοκεί.

Τέλος, αρχίζει σιγά σιγά το ξήλωμα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η διαδικτυακή εκπαίδευση που άρχισε σιγά σιγά με τη νόσο COVID-19, θα συνεχιστεί για να αντιμετωπίσουμε προβλήματα διδασκαλίας σε νησιά και δύσβατες περιοχές, αργότερα σε πολυπολιτισμικά σχολεία γιατί θα υπάρχει πρόβλημα κατανόησης της γλώσσας, μετά δεν θα γίνονται προσλήψεις καθηγητών και δασκάλων λόγω έλλειψης χρημάτων, μετά θα αντιμετωπίζουν προβλήματα οι σχολικές μονάδες και θα καθιερωθεί το τηλεμάθημα σε όλους με ηλεκτρονικούς καθηγητές, οι οποίοι θα λειτουργούν με φιλοσοφία «Πείτε μας… πως θα θέλαμε να σας εξυπηρετήσουμε; Για να πάτε Τουαλέτα, πιέστε το 1».

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

1000 ευρώ ΈΚΤΑΚΤΟ επίδομα σε 80000 ανέργους - Πώς θα τα πάρετε και πότε μέσω του GoLearn

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους δύο ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Σοκαριστικό! Μετέφεραν άστεγο 15χρονο στο Λονδίνο για να κάνουν παράνομη μεταμόσχευση οργάνων στην κόρη γερουσιαστή
Κατηγορούνται ότι μετέφεραν τον άστεγο νεαρό στη Μεγάλη Βρετανία προκειμένου να μεταμοσχεύσουν τα όργανά του στην κόρη τους που πάσχει από νεφρική...
Σοκαριστικό! Μετέφεραν άστεγο 15χρονο στο Λονδίνο για να κάνουν παράνομη μεταμόσχευση οργάνων στην κόρη γερουσιαστή
Υπουργείο Παιδείας: 3.500 προσλήψεις αναπληρωτών για την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των ολοήμερων
Στις επιπλέον ώρες θα γίνεται η μελέτη για την επόμενη ημέρα, προκειμένου τα παιδιά να έχουν ποιοτικό χρόνο στο σπίτι, ανέφερε η κ. Μακρή
Υπουργείο Παιδείας: 3.500 προσλήψεις αναπληρωτών για την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των ολοήμερων
gallia sxoleia
Γαλλία: Τα λατινικά και τα αρχαία ελληνικά, δεν συγκινούν πλέον τους Γάλλους μαθητές
Ειδικότερα από τους σχεδόν 366.000 υποψηφίους για το γενικό απολυτήριο, μόνο 772 έχουν επιλέξει μια αρχαία γλώσσα ως ειδικότητα το 2022
Γαλλία: Τα λατινικά και τα αρχαία ελληνικά, δεν συγκινούν πλέον τους Γάλλους μαθητές