Κεραμέως για ΑΕΙ-αξιολόγηση: Τμήματα που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ενδέχεται να κλείσουν
Τι ανέφερε η Νίκη Κεραμέως για την αναστολή ίδρυσης 37 νέων ακαδημαϊκών τμημάτων και τη διαδικασία αξιολόγησης από ανεξάρτητο φορέα

Συνέντευξη παραχώρησε στην Καθημερινή η Νίκη Κεραμέως για τα ζητήματα τρέχουσας εκπαιδευτικής επικαιρότητας.

Εν όψει της ίδρυσης νέας ανεξάρτητης αρχής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός τόνισε πως προτεραιότητα αποτελεί η αξιολόγηση των 37 υπό ίδρυση ακαδημαϊκών τμημάτων. Ωστόσο, ενδέχεται να αποφασιστεί η κατάργηση κάποιων εξ αυτών, σε περίπτωση που δεν πληρούν συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια.

Αναλυτικά όσα ανέφερε η υπουργός:

Τα νέα πανεπιστημιακά τμήματα

– Πότε θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των πανεπιστημίων από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης; 

– Το συντομότερο δυνατόν, αμέσως μόλις συσταθεί η Αρχή, και σίγουρα εντός του 2020.

– Τα πανεπιστημιακά τμήματα που λειτούργησαν πρώτη φορά από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, και τα οποία ιδρύθηκαν την περασμένη άνοιξη από τον τέως υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου θα αξιολογηθούν, και πώς; 

– Ασφαλώς θα αξιολογηθούν από την ΕΘΑΕΕ βάσει των κριτηρίων που θα θεσπίσει η Αρχή στο πλαίσιο του νέου νόμου, όπως και όλα τα τμήματα των ΑΕΙ.

– Είναι πιθανό να καταργηθούν τμήματα μετά την αξιολόγησή τους;

– Αν δεν πληρούν βασικές προϋποθέσεις, και αν δεν εξυπηρετούν εκπαιδευτικές ανάγκες, τότε ενδέχεται να καταργηθούν.

Με αντικειμενικά κριτήρια η αξιολόγηση και η χρηματοδότηση των ΑΕΙ

– Ποια η διαφορά της σημερινής ΑΔΙΠ με την ΕΘΑΑΕ; Ακούστηκε πως όλα προβλέπονται στον νόμο 4009 του 2011.

– Θα διαφωνήσω, χωρίς βεβαίως να υποβαθμίζω τη σημαντική τομή που επέφερε η μεταρρύθμιση του 2011. Ο ρόλος της νέας Αρχής είναι διευρυμένος και συνεκτικός. Αποκτά νέες αρμοδιότητες στρατηγικού σχεδιασμού και διαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, κατανομής της κρατικής χρηματοδότησης, παράλληλα βεβαίως με την εμβάθυνση στους τομείς της αξιολόγησης και διασφάλισης ποιότητας χτίζοντας στην έως τώρα εμπειρία. Η νέα Αρχή συμβολίζει, ακόμη, μία αλλαγή νοοτροπίας: επιτέλους να υλοποιούμε πολιτικές με την απαιτούμενη προηγούμενη τεκμηρίωση και σχεδιασμό, με αντικειμενικούς δείκτες, κριτήρια ποιότητας και επιβράβευσης της προσπάθειας. Θα δώσω ένα παράδειγμα: σήμερα, ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας μπορεί να κατανείμει την κρατική χρηματοδότηση στα ΑΕΙ κατά την απόλυτη κρίση του. Με το νομοσχέδιο που προτείνουμε εισάγονται αντικειμενικά κριτήρια και δείκτες ποιότητας για την κατανομή αυτή. Εφεξής θα εξετάζεται, επίσης, αν τα ΑΕΙ πληρούν ποιοτικές προϋποθέσεις για να οργανώνουν προγράμµατα σπουδών α΄, β΄ και γ΄ κύκλου, θα πιστοποιούνται προγράμματα σπουδών και πριν από την έναρξη λειτουργίας ενός τμήματος, ενώ προβλέπονται θεµατικές και συγκριτικές αξιολογήσεις των Ιδρυµάτων σε κρίσιµα πεδία, όπως η ηλεκτρονική µάθηση, η εξωστρέφεια, η πρόσβαση των ατόµων µε αναπηρία. Προβλέπεται, δε, αυτοτελής αξιολόγηση των ερευνητικών κέντρων των ΑΕΙ. Τίποτε από τα παραπάνω δεν γίνεται από την ΑΔΙΠ.

σχετικά άρθρα

Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής: Δώστε εξοπλισμό και δωρεάν internet σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής: Δώστε εξοπλισμό και δωρεάν internet σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
Στα κορυφαία fake news των τελευταίων ημερών περιλαμβάνονται πλέον οι ειδήσεις ότι το Υπουργείο Παιδείας θα μοιράσει φορητούς υπολογιστές σε μαθητές...
Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής: Δώστε εξοπλισμό και δωρεάν internet σε μαθητές και εκπαιδευτικούς