Πολύ λόγος έγινε τελευταία για την απόφαση αναστολής της έναρξης λειτουργίας των Διετών Προγραμμάτων των Πανεπιστημίων, της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.
Πολύ λόγος έγινε τελευταία για την απόφαση αναστολής της έναρξης λειτουργίας των Διετών Προγραμμάτων των Πανεπιστημίων, της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.

Τα Διετή επρόκειτο να παρέχουν Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση σε 1500 απόφοιτους ΕΠΑΛ εντός των ΑΕΙ, που ως γνωστόν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, σε αντίθεση με τα ΙΕΚ που παρέχουν ακριβώς το ίδιο προϊόν σε όλους τους αποφοίτων και ΕΠΑΛ και Γενικού Λυκείου, στην Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση και δεν εντάσσονται σε εκπαιδευτική βαθμίδα, όντας στην Μη Τυπική Εκπαίδευση. Κατάρτιση όμως που οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ θα μπορούσαν να λάβουν και μετά την αποφοίτηση τους στο ΕΠΑΛ ως μαθητευόμενοι στο νέο πρόγραμμα Μαθητείας. Υπόψη ότι τα περίφημα διετή θα είχαν τα ίδια ακριβώς προγράμματα σπουδών με τα ΙΕΚ, αφού είναι πιστή αντιγραφή των «Οδηγών Ειδικοτήτων» των ΙΕΚ. Ακόμα ένα κίνητρο για αύξηση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ και με προοπτική Πανεπιστημιακή. Γενικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ώ Επαγγελματική Κατάρτιση!!! Ελλάς το Μεγαλείο σου. Και φανταστείτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στο πρόγραμμα του πριν γίνει κυβέρνηση ήταν «αντίθετος στο θεσμό της μαθητείας». Μάλιστα έκανε λόγο στο πρόγραμμα του για «… δωδεκάχρονη υποχρεωτική γενική εκπαίδευση  με αναβάθμιση του λυκείου ως ενιαίας, αυτόνομης μορφωτικής βαθμίδας και καθιέρωση του Ενιαίου Λυκείου Θεωρίας και Πράξης…». Είναι γεγονός ότι τα μαθητικά δυναμικά των Επαγγελματικών Εσπερινών Λυκείων όπως καταγράφονται από το ΥΠΠΕΘ/ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ αυξάνονται, αφού τελευταία έχουν επινοηθεί «κίνητρα» που αναφέρονται σε ευκολότερους ή προνομιακούς τρόπους πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δημιουργία πράσινων και κόκκινων σχολών, ευκολότερη κτήση του επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, ευκολότερες εξετάσεις πιστοποίησης κλπ. Επίσης η σημερινή προβληματική συγκυρία με την μείωση γενικότερα του δυναμικού των σχολείων από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, δημιουργεί περισσό άγχος στους εκπαιδευτικούς συναδέλφους να συντηρήσουν τις οργανικές θέσεις εργασίας, κάτι που είναι ευθέως ανάλογο με τον αριθμό των μαθητών στον κλάδο τους.  Θεωρώ ότι η όποια διευκόλυνση για σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έναντι της ουσιαστικής επαγγελματικής εκπαίδευσης θα μας γυρίσει κάποια στιγμή μπούμερανγκ και θα αποσταθεροποιήσει περισσότερο την ΤΕΕ.  Ας είναι. Θα επανέλθουμε διεξοδικά στη συζήτηση αυτή εν καιρώ, αφού το θέμα μας είναι τα περίφημα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, που  ιδρύθηκαν με υπουργικές αποφάσεις Γαβρόγλου, 3 ημέρες πριν τις εθνικές εκλογές, οργανώθηκαν στο πόδι, χωρίς μελέτη, χωρίς προετοιμασία χωρίς τεκμηρίωση, επιφέροντας σύγχυση ακόμα και στα λίγα πανεπιστήμια και πρώην ΤΕΙ,  που δέχτηκαν για τους δικούς τους λόγους να αναλάβουν να τα υλοποιήσουν. Φυσικά τα περισσότερα πανεπιστήμια δεν δέχτηκαν να υλοποιήσουν διετή, αφού έχουν να επικεντρωθούν στην λειτουργία των δικών τους τμημάτων των Σχολών τους, που  καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών πεδίων, έχουν σοβαρό και τεράστιο ερευνητικό έργο και δεν έχουν κανένα λόγο να λειτουργήσουν τα περίφημα διετή επινόησης Γαβρόγλου! Αυτό όμως που δεν καταλάβαμε είναι από πού προκύπτει ότι η νέα κυβέρνηση οφείλει να δεσμευτεί σε μια άλλη πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης, που στη τελική, όπως πολλές ρυθμίσεις (απορρυθμίσεις θα πω εγώ), και πρόχειρη είναι και εξ-υπηρετεί συντεχνίες και μικροπολιτικές διευθετήσεις (πρώην ΤΕΙ, ΕΠΑΛ, προσωπικό, διοικήσεις, διευκολύνσεις, δήθεν κίνητρα  κλπ)  και δεν υπηρετεί αποτελεσματικά και αληθινά την εκπαίδευση και κατάρτιση της πατρίδας μας. Και να είναι χωρίς κόστος, το καταλαβαίνουμε. Αλλά όταν ο λογαριασμός, σύμφωνα με τον κύριο Γαβρόγλου, είναι μόλις 1,8 εκ. ευρώ(!), έ όσο να ‘ναι, δεν το λες και τζάμπα βρε αδερφέ! Και  να πεις ότι η χώρα δεν διαθέτει τις δομές για ευέλικτη και αποτελεσματική επαγγελματική κατάρτιση. Αντί να βοηθήσουν και να θεραπεύσουν τα προβλήματα στα ΙΕΚ και να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους, κάνουν ακριβά  πειράματα στου κασίδη το κεφάλι!

Αυτό όμως που τρελαίνει άνθρωπο είναι το γεγονός ότι επικαλούνται ότι επρόκειτο να παρακολουθήσουν στα διετή 1500 απόφοιτοι ΕΠΑΛ που τώρα «δεν θα έχουν που να πάνε» και πολύ περισσότερο ότι η κατάργησή τους δήθεν ευνοεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ!!! «Αφήσανε ξεκρέμαστα 1.500 παιδιά», γράφει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, «που θα συνέχιζαν τις σπουδές τους στα διετή, με τον βαθμό του απολυτηρίου τους και χωρίς δίδακτρα, και που έχουν τώρα τρεις επιλογές: Να πάνε σε ιδιωτικά ΙΕΚ. Να χάσουν έναν χρόνο ακόμα για να δώσουν Πανελλήνιες. Ή να μην κάνουν απολύτως τίποτα.» Ξέχασαν ότι μπορούν να φοιτήσουν επίσης εντελώς δωρεάν στα δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης… Αλλά πως να τα θυμηθούν αφού τα είχαν ξεγράψει από τον εκπαιδευτικό χάρτη που διαμόρφωσαν. Επίσης η ΑΥΓΗ στο φύλλο της 2/8/19 έχει πρωτοσέλιδο «λουκέτο στη Δημόσια Εκπαίδευση – Δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ», ενώ και όλες οι δηλώσεις πρώην υπουργών, υφυπουργών, διευθυντών του υπουργείου της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν στην ίδια κατεύθυνση. 

Ως διευθυντής δημοσίου ΙΕΚ και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης έχω την υποχρέωση να τοποθετηθώ σε δυο θέματα:

Πρώτα να απευθυνθώ στους μαθητές – αποφοίτους ΕΠΑΛ, που είχαν σκοπό να συνεχίσουν την κατάρτιση τους στα διετή. Να τους ενημερώσω ότι δύνανται να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα δημόσια ΙΕΚ της χώρας με φοίτηση απευθείας στο γ’ εξάμηνο συναφούς ειδικότητας που λειτουργεί στα ΙΕΚ (για παράδειγμα ο απόφοιτος τομέα πληροφορικής, γράφεται στο γ΄ εξάμηνο ειδικότητας πληροφορικής ΙΕΚ και άρα παρακολουθεί μόνο 3ο και 4ο εξάμηνο + ΠΑ ή μαθητεία),  ή αν επιθυμεί να αλλάξει κατεύθυνση, (για παράδειγμα έστω ότι ο απόφοιτος τομέα πληροφορικής, θέλει να ακολουθήσει την ειδικότητα του Τεχνικού Μαγειρικής Τέχνης - Chef) έχει την δυνατότητα να εγγραφεί σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα θέλει και της οποίας η φοίτηση περιλαμβάνει 4 εξάμηνα θεωρητικής και εργαστηριακής κατάρτισης και 1 εξάμηνο Πρακτικής Άσκησης ή Μαθητείας σε επιχειρήσεις και φορείς του Δημοσίου ή Ιδιωτικού τομέα. Επίσης τους διαβεβαιώνουμε ότι τα 125 δημόσια ΙΕΚ της χώρας, που καταρτίζουν περίπου 20.000 καταρτιζόμενους κάθε χρόνο, έχουν την δυνατότητα να τους προσφέρουν ποιοτική δωρεάν κατάρτιση σε πολλές και ελκυστικές ειδικότητες με μεγάλη αποδοχή από την αγορά εργασίας. Η αγορά χρειάζεται κυρίως μεσαία στελέχη, απόφοιτους Επαγγελματικής Κατάρτισης. Για τον λόγο αυτό πολλοί απόφοιτοι ΑΕΙ, σε ποσοστό άνω του 15%, επιλέγουν συνειδητά τα ΙΕΚ προκειμένου να καταρτιστούν αποτελεσματικά και να καταστούν ανταγωνιστικά επαρκείς για την απαιτητική αγορά εργασίας.

Δεύτερον θα απευθυνθώ στους κυρίους της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι «κόπτονται» για το καλό της δημόσιας ΕΕΚ, και κατηγορούν τη νέα κυβέρνηση ότι έβαλε «λουκέτο στη Δημόσια Εκπαίδευση – Δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ» ότι επί των ημερών τους απαξίωσαν τα δημόσια ΙΕΚ όσο ποτέ άλλοτε στην ιστορία ενός πετυχημένου θεσμού, ίσως της μεγαλύτερης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που έγινε το 1992.  

Ερωτώνται λοιπόν οι κύριοι της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ:

  • Μήπως ξέχασαν ότι οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ πληρώθηκαν οι μισοί την προηγούμενη βδομάδα ενώ, οι υπόλοιποι και οι απιστοποίητοι  είναι απλήρωτοι εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο; Γιατί δεν μερίμνησαν να μπορέσουν να πληρωθούν οι άνθρωποι τη στιγμή που έχουν εργαστεί,
  • Ποιος ευθύνεται που οι εκπαιδευτές στη Μαθητεία των ΙΕΚ όχι μόνο είναι απλήρωτοι αλλά ούτε σύμβαση δεν έχουν οι άνθρωποι;
  • Πότε και πώς θα διενεργηθούν εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ;
  • Ποιος έχει βάλει τα κωλύματα με πιστοποιημένους και μη πιστοποιημένους; Πώς θα λειτουργήσουν τα ΙΕΚ μόνο με πιστοποιημένους εκπαιδευτές από την 1η Σεπτεμβρίου, τη στιγμή που στην επαρχία σχεδόν το 90% των εκπαιδευτών είναι μη πιστοποιημένοι και στην Αθήνα να μας πείτε ποιοι και πόσοι γιατροί θα πάνε να πιστοποιηθούν ή αν έχουν τα ΙΕΚ ανάγκη ανθρώπους της αγοράς θα τους απαιτήσουν να πιστοποιηθούν για να τους χρησιμοποιήσουν;
  • Μήπως ξεχάσατε, κύριοι, το πάρτι που έκαναν τα ιδιωτικά ΙΕΚ τον πρώτο χρόνο της κυβέρνησής σας; Ξεχάσατε ότι τα ξεκινήσατε στις 25 Νοεμβρίου αντί 1η Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα τα παιδιά, για τα οποία κόπτεστε σήμερα, να γραφτούν στα ιδιωτικά για να μη χάσουν το εξάμηνο και τελικά τη χρονιά τους.
  • Μήπως ξεχάσατε ότι σε συνέχεια των ανωτέρω, αφού ενός κακού μύρια έπονται, λόγω των αναπληρώσεων των μαθημάτων και προκειμένου να καλυφτεί η ύλη του εξαμήνου, που ξεκινήσατε παραμονές Χριστουγέννων, πολλά παιδιά έχασαν εξάμηνο και επίσης πολλά στράφηκαν στα ιδιωτικά!
  • Ξεχάσατε ότι πρόπερσι με το δήθεν πρόσχημα της έγκαιρης έναρξης, που φυσικά ποτέ δεν κάνατε, βγάλατε πρόσκληση για εγγραφές στα δημόσια ΙΕΚ εντελώς ξαφνικά μέσα στο ντάλα Αύγουστο, που ο κόσμος έκανε διακοπές και πολλοί δεν το έμαθαν αποκλειόμενοι και στρεφόμενοι στα ιδιωτικά ΙΕΚ;
  • Επίσης μήπως μπορείτε να μας θυμίσετε σας παρακαλούμε μια (1) διαφήμιση που κάνατε στα 4 χρόνια της κυβέρνησης σας για τα δημόσια ΙΕΚ; Και μη μας πείτε ότι είστε κατά των διαφημίσεων γιατί ακόμα υπάρχουν παντού διαφημίσεις για την «νέα αρχή στα ΕΠΑΛ».
  • Ξεχάσατε τα απαξιωτικά λόγια Γαβρόγλου για τα «κάποια ΙΕΚ» που μετά τα διετή δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης;
  • Ξεχάσατε ότι δεν δεχτήκατε να ακούσετε, όχι να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα, απλά ούτε καν να ακούσετε τους διευθυντές των δημοσίων ΙΕΚ. Ούτε μια φορά κύριε Γαβρόγλου δεν μας δεχτήκατε στο γραφείο του 3ου ορόφου!
  • Ξεχάσατε την υποχρηματοδότηση των ΙΕΚ, τις δυσλειτουργίες του φορέα που δήθεν εποπτεύατε (!!!) του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, που στέγνωσαν τα δημόσια ΙΕΚ της χώρας και μας έκανα ρεζίλι ακόμα και διεθνώς στους ευρωπαίους εταίρους μας αφού δεν πλήρωσαν ευρωπαϊκά χρήματα των προγραμμάτων Erasmus+ αν και τα είχαν λάβει από το ΙΚΥ;
  • Ξεχάσατε τις απέλπιδες  εκκλήσεις των δημοσίων ΙΕΚ, των καταρτιζομένων μας, των στελεχών τους για  στελέχωση, για πόρους, για, για, για…

Και μετά από όλα αυτά και άλλα πολλά που δεν μου έρχονται τώρα στο μυαλό, έχετε περίσσιο θράσος και υποκρισία, εσείς οι μεγαλύτεροι Δωρητές-Χορηγοί των ιδιωτικών ΙΕΚ, να κατηγορείτε μια κυβέρνηση ελαχίστων ημερών για δήθεν «λουκέτο στη Δημόσια Εκπαίδευση» και «Δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ».

Μια φράση μόνο ταιριάζει: «Αιδώς κύριοι»!

Ως μαχόμενος εκπαιδευτικός πρώτα απ’ όλα και ύστερα ως πρόεδρος της ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ, που εμπιστεύτηκα το δημόσιο σχολείο (κι εγώ και τα παιδιά μου τελειώσαμε δημόσια σχολεία κάθε βαθμίδας στην Ελλάδα και το εξωτερικό), που υπηρέτησα με πάθος το δημόσιο σχολείο (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ), καλώ τη νέα ηγεσία του υπουργείου μας να εμπιστευτεί τον εκπαιδευτικό, να ακούσει τα προβλήματα του εκπαιδευτικού, να αγκαλιάσει τον εκπαιδευτικό, να συνεργαστεί και να τον κάνει σύμμαχο και να μη χάσει την επαφή με όλες τις συνιστώσες της Τυπικής αλλά και της μη Τυπικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ειδικότερα σήμερα που καθίσταται επιτακτικά αναγκαία – σύμφωνα και με το προγραμματικό σχέδιο της Κυβέρνησης - στροφή της χώρας προς ένα νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης και διασύνδεση της εκπαίδευσης με τον κόσμο της εργασίας.  Θεωρώ ότι μεγάλο ατού της νέας ηγεσίας (ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση), είναι ο ΓΓΕΕΚ&ΔΒΜ του υπουργείου ο Γιώργος Βούτσινος. Είναι ο άνθρωπος που έφτιαξε το ΕΣΕΕΚ και ήταν ο πρώτος πρόεδρος του Οργασμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και των πρώτων 14 πειραματικών ΙΕΚ. Ένας άνθρωπος που ξέρει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (και τα καλά της και τα κακά της) όσο λίγοι στην Ελλάδα. Συνάδελφος εκπαιδευτικός και δάσκαλός μας συνάμα. Είμαι σίγουρος ότι θα δικαιώσει τις προσδοκίες όλων των εκπαιδευτικών. Ήδη με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Ελληνική Βουλή για ψήφιση με τίτλο: «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα» η νέα ηγεσία του υπουργείου έδωσε λύση σε όλα τα λιμνάζοντα επί προβλήματα  αποπληρωμής των δεδουλευμένων των μη πιστοποιημένων εκπαιδευτών, την δυνατότητα να προσληφθούν και μη πιστοποιημένοι εκπαιδευτές, θέματα επιλογής κλπ (βλέπε άρθρα 68,69,70).

Η Ελλάδα διαθέτει τις δομές για ευέλικτη, σύγχρονη και αποτελεσματική Επαγγελματική Κατάρτιση. Στην χώρα μας το θέμα αυτό έχει λυθεί από το 1992 με την θεσμική λειτουργία των ΙΕΚ. Αυτό που χρειάζεται είναι να θεραπευτούν τα προβλήματα τους και να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητά τους για το καλό των νέων μας και την προκοπή της πατρίδας μας.

Εγώ προσωπικά και όλοι οι εκπαιδευτικοί - στελέχη των ΔΙΕΚ χαιρετίζουμε την νέα ηγεσία του Υπουργείου μας, της ευχόμαστε καλή δύναμη και καλή επιτυχία και δηλώνουμε την ισχυρότατη βούλησή μας να συνυπηρετήσουμε οτιδήποτε προάγει τον μεγάλο σκοπό: Την Εκπαίδευση και Κατάρτιση της Πατρίδας μας.

Γιώργος Διαμαντόπουλος

Μαθηματικός MEd

Διευθυντής ΔΙΕΚ Πειραιά

& Πρόεδρος ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ

(Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης)

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ.jpg
Σαν σήμερα γεννιέται ο Τάσος Λειβαδίτης - Απαγγέλλει το πιο συγκλονιστικό ερωτικό του ποίημα
«Ναι αγαπημένη μου. Πολύ πριν να σε συναντήσω, εγώ σε περίμενα. Πάντοτε σε περίμενα».
Σαν σήμερα γεννιέται ο Τάσος Λειβαδίτης - Απαγγέλλει το πιο συγκλονιστικό ερωτικό του ποίημα