Κατάληψη σε σχολεία της Κέρκυρας
1ο, 2ο, 3ο, 5ο ΓΕΛ, 1ο ΕΠΑΛ και λύκειο Αργυράδων, Κασσωπαίων, Καστελάνων

Στις 18/03/19 το 4ο ΓΕΛ Κέρκυρας προχώρησε σε κατάληψη του σχολικού κτηρίου με απώτερο σκοπό να δειχτεί η εναντίωση των μαθητών προς το νέο εκπαιδευτικό σύστημα που θέλει να περάσει ο κ.Γαβρόγλου. Από τις 01/04/19 ακολούθησε νέο κύμα καταλήψεων όπου σχολεία από ολόκληρο τον νομό Κέρκυρας τελούν υπό κατάληψη. Συγκεκριμένα, το 1ο,2ο,3ο και 5ο Γενικό Λύκειο, το 1ο ΕΠΑΛ καθώς και το λύκειο Αργυράδων, Κασσωπαίων και Καστελάνων ενώ κι άλλα λύκεια ετοιμάζονται για παρόμοιες δράσεις.

Ως μαθητές δηλώνουμε πως όχι μόνο εναντιωνόμαστε στο νέο νομοσχέδιο αλλά στοχεύουμε ευρύτερα σε αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το νομοσχέδιο αυτό ήταν μια εκπληκτική αφορμή για να ξεκινήσει αυτός ο συλλογικός αγώνας. Έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις σε καθηγητές, μαθητές, γονείς ενώ έχουν προηγηθεί πολλές ενέργειες σε πανελλαδικό επίπεδο. Στην Κέρκυρα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 3 μαθητικές πορείες, έπειτα από πανελλαδικό κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής των μαθητών της Αθήνας, οι οποίες είχαν αρκετή συμμετοχή από σχεδόν όλα τα Λύκεια της Κέρκυρας. 

Ειδικότερα, για το νέο το νομοσχέδιο : 

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.

  • Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.

  • Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

  • Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

  • Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.

  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.

  • Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνει το νέο σύστημα αφού σύμφωνα με το νομοσχέδιο Γαβρόγλου : 

  • Αυξάνεται η ύλη των μαθημάτων κατεύθυνσης, εξαιτίας της κατάργησης των μαθημάτων γενικής παιδείας στη γ΄Λυκείου.

  • Καταργείται η δυνατότητα επιλογής 2 επιστημονικών πεδίων

  • Έχουμε επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στις ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ΄Λυκείου. Τα θέματα θα βγαίνουν έπειτα από κλήρωση σε επίπεδο νομού και δεν θα τα διορθώνουν οι καθηγητές που μας κάνουν μάθημα. Ουσιαστικά μιλάμε για διπλές Πανελλήνιες!

  • Ακόμα περισσότερα φροντιστήρια λόγω της αύξησης της ύλης, που σημαίνει ακόμα περισσότερα έξοδα για τους γονείς μας.

  • Μειώνεται ο αριθμός των μαθητών από ΕΠΑΛ που θα εισάγονται σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Το σχολείο γίνεται ακόμα πιο ταξικό, ακόμα για πιο λίγους, αυτούς δηλαδή που έχουν την οικονομική δυνατότητα. Κάνει πιο δύσκολη ακόμη και την προσπάθεια να πάρει κάποιος απολυτήριο Λυκείου, αφού ουσιαστικά πρέπει να δώσει εξετάσεις πανελλαδικής μορφής. Επίσης, το σχολείο παύει να έχει το ρόλο της γενικής μόρφωσης, αλλά ενός διαρκούς εξεταστικού κέντρου. Με με την κατάργηση των μαθημάτων γενικής παιδείας στην 3η μειώνεται ακόμα περισσότερο η δυνατότητα που τους δίνεται να γίνουν ολοκληρωμένοι άνθρωποι, με κριτική σκέψη. Μέχρι να αποσυρθεί το νομοσχέδιο δεν θα σταματήσουμε να μαχόμαστε. Μόνο με κοινές δράσεις θα επιτευχθεί η πραγματική δημόσια παιδεία. Ζητάμε παιδεία για όλους δίχως ταξικούς φραγμούς, ζητάμε ένα λύκειο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει, ένα σχολείο ισότητας που ανεξάρτητα από την οικονομική μας κατάσταση θα μπορούν οι γονείς μας να μας παρέχουν, ζητάμε τα αυτονόητα, υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα όλων των μαθητών στην εκπαίδευση.

Θέλουμε μέσα από το σχολείο να γινόμαστε άνθρωποι ολοκληρωμένοι, έχοντας αποκτήσει μια σφαιρική αντίληψη των πραγμάτων, δηλαδή γενική μόρφωση. Θέλουμε ΠΑΙΔΕΊΑ και όχι μια άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξειδίκευση από τόσο μικρή ηλικία ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ.

best of network

σχετικά άρθρα