Πόσο σημαντική είναι πολυαισθητηριακή μέθοδος αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών
Γιατί πρέπει οι απόφοιτοι παιδαγωγικών αλλά και καθηγητικών σχολών να γνωρίζουν για την πολυαισθητηριακή μέθοδος αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών

Τι είναι η πολυαισθητηριακής διδακτικής μέθοδος διδασκαλίας στην αντιμετώπιση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών; Που και με ποιον τρόπο στοχεύει να καταπολεμήσει τις μαθησιακές δυσκολίες που εμφανίζουν για παράδειγμα  οι δυσλεκτικοί μαθητές στην ανάγνωση και τη γραφή.

H πολυαισθητηριακή διδασκαλία έχει αποδεδειγμένα θετικά αποτελέσματα στους δυσλεκτικούς μαθητές.

Σύμφωνα με τα ευρήματα πολλών ερευνών αλλά και από τα πορίσματα της διερεύνησης των εγκεφαλικών διεργασιών με την Λειτουργική Απεικόνιση Μαγνητικού Συντονισμού (fMRI), διαπιστώθηκε ότι η πολυαισθητηριακή διδασκαλία έχει θετικά αποτελέσματα στους δυσλεκτικούς μαθητές γιατί χρησιμοποιεί, ταυτόχρονα, περισσότερες από μία αισθητηριακές οδούς, όπως ακουστική, οπτική και κιναισθητική, συνδέοντας με αυτόν τον τρόπο, πολλαπλές περιοχές του εγκεφάλου με το γνωστικό αντικείμενο που διδάσκεται. 

Η Πολυαισθητηριακή Διδακτική Μέθοδος στηρίζεται στην αλληλεπίδραση των νευρωνικών δικτύων των αισθήσεων, που συνδέονται με τις λειτουργίες του λόγου και συνδυάζει δραστηριότητες οπτικών, ακουστικών και απτικών – κιναισθητικών ερεθισμάτων, χρησιμοποιώντας τις αισθητηριακές οδούς ενεργοποίησης των λειτουργιών του εγκεφάλου, οι οποίες συνδέονται με την παραγωγή, τη χρήση και την έκφραση του γραπτού και του προφορικού λόγου

Η πολυαισθητηριακή μέθοδος βελτιώνει, επίσης, την μνημονική ικανότητα των δυσλεκτικών μαθητών με ασκήσεις, οι οποίες επαναλαμβάνονται, καθ΄όλη τη διάρκεια της παρέμβασης

1η Πανελλήνια Διημερίδα για την Ειδική Αγωγή και τις Μαθησιακές δυσκολίες

Η Αγγελική Μπαστέα, Ειδική Παιδαγωγός, Διδάκτωρ του ΕΚΠΑ, ειδική στην Νέα Πολυαισθητηριακή Μέθοδο Αντιμετώπισης της Δυσλεξίας θα αναλύσει ζητήματα που άπτονται της πολυαισθητηριακής μεθόδου στην 1η Πανελλήνια Διημερίδα για την Ειδική Αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες που πραγματοποιείται στην Αθήνα στις 24 και 25 Νοεμβρίου με κεντρικό εισηγητή τον Ιωάννη Παπαδάτο Ψυχίατρο, Καθηγητή Ψυχοφυσιολογίας και Ψυχικής Υγιεινής του ΕΚΠΑ. Δείτε εδώ περισσότερα για την διημερίδα και δηλώστε εδώ συμμετοχή για να λάβετε την πιστοποιημένη βεβαίωση παρακολούθηση

σχετικά άρθρα

«Ικέτιδες του χθες, του σήμερα ικέτες»: Στο youtube η βραβευμένη ταινία του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης
«Ικέτιδες του χθες, του σήμερα ικέτες»: Στο youtube η βραβευμένη ταινία του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης
Γράφει η Τζένη Σιούτη, εκπαιδευτικός, υπεύθυνη πολιτιστικής ομάδας, 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης
«Ικέτιδες του χθες, του σήμερα ικέτες»: Στο youtube η βραβευμένη ταινία του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης