Thumbnail

 

Λάβαμε στο alfavita.gr επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας του συλλόγου διδασκόντων του δημοτικού σχολείου και του νηπιαγωγείου Οινουσσών. Οι εκπαιδευτικοί του ακριτικού νησιού τα τελευταία δύο χρόνια είναι αναπληρωτές και γράφουν τους προβληματισμούς τους και τις ανησυχίες τους προς τον υπουργό Νίκο Φίλη.

 Κύριε Υπουργέ,

σας χαιρετάμε από το ακριτικό νησί των Οινουσσών στο οποίο υπηρετούμε ως αναπληρώτριες. Η δημοσίευση του νέου νομοσχεδίου για τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών και η πρόθεσή σας να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή αυτήν την εβδομάδα, δίχως να έχει διατεθεί επαρκής χρόνος προς συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς, μας εξέπληξε δυσάρεστα. Ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία, για ακόμα μία φορά, στη λήξη του διδακτικού έτους.

Είναι απορίας άξιο πώς το Υπουργείο Παιδείας δεν αναγνωρίζει στους υπαλλήλους του τα δεδουλευμένα τους, τα κεκτημένα δικαιώματά τους, προϊόντα πολυετών αγώνων. Αναφερόμαστε,  φυσικά, στο αυθαίρετο πλαφόν της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών με όριο τα 16,8 μόρια το οποίο συνεπάγεται έμμεση κατάργηση της προϋπηρεσίας μας. Θέλουμε να πιστεύουμε, γιατί αυτό υπηρετούμε, ότι η εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας συγκλίνει με την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική η οποία αναγνωρίζει το έργο και την προσφορά των εργαζομένων της. Καίριο ερώτημα: Γιατί κύριε Υπουργέ αναγνωρίζετε μόνο τους 60 μήνες προϋπηρεσίας μας;

Στην Ελλάδα ο θεσμός του αναπληρωτή έχει χρησιμοποιηθεί, κατά κόρον, από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία προκειμένου να εξυπηρετήσει ανεπάρκειες οικονομικές και αδυναμίες στη στελέχωση των σχολικών μονάδων με  ανθρώπινο δυναμικό. Για να είμαστε ειλικρινείς, καταστρατηγείται. Ο θεσμός του αναπληρωτή υπάρχει για να εξυπηρετεί τα λειτουργικά κενά και όχι τα οργανικά όπως παρατηρείται τα τελευταία 8 χρόνια. Ειδικότερα, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Οινουσσών, τα τελευταία δύο χρόνια, στελεχώνονται αποκλειστικά από αναπληρωτές οι οποίοι, τις περισσότερες φορές, δεν τοποθετούνται εγκαίρως. Ως αποτέλεσμα, το έργο των εκπαιδευτικών που καλούνται να υπηρετήσουν σε παρόμοια σχολεία δυσχεραίνεται (π.χ. υποστήριξη 3 τάξεων με 20 παιδιά, για μισό σχολικό έτος, σε ολιγοθέσιο σχολείο). Ποια είναι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης; Είναι μήπως οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί υπερήρωες ή  η επικρατούσα κατάσταση υποδηλώνει το ειλικρινές ενδιαφέρον του Υπουργείου για τα σχολεία της περιφέρειας; Τα σχολεία της περιφέρειας δεν είναι σχολεία ενός κατώτερου Θεού ούτε οι αναπληρωτές, όντα απρόσωπα που κινούνται μηχανιστικά γεμίζοντας και αδειάζοντας «κενά» κατά παραγγελία.

Κύριε Υπουργέ, έπειτα από όσα λαμβάνουν χώρα στη δημόσια παιδεία,  θεωρείτε δίκαιη την προσμέτρηση της ιδιωτικής προϋπηρεσίας στους πίνακες της δημόσιας; Αλήθεια, προβλέπεται κάποια τροποποίηση της διάταξης ώστε πέρα από τα ανακοινωθέντα κριτήρια να ληφθεί υπόψη και η ημερομηνία κτήσης πτυχίου;

Να σας ενημερώσουμε ότι τη φετινή σχολική χρονιά ο Υπουργός Άμυνας τίμησε με την παρουσία του, δύο φορές, το νησί των Οινουσσών. Το σκηνικό της καθημερινότητάς μας χρωματιζόταν μέχρι πρόσφατα από πρόσφυγες που έφταναν με ό,τι μέσο διέθεταν στις παραλίες και στα νησάκια του συμπλέγματος των Οινουσσών. Μετά τις νέες διαπραγματεύσεις, πρόσφυγες στις Οινούσσες μπορεί να μην φτάνουν αλλά οι διαρκείς παραβιάσεις του εναέριου χώρου, οι συνεχείς επιτηρήσεις από ελικόπτερα και η αδιάλειπτη παρουσία των ναυτικών δυνάμεων χαρακτηρίζουν το νησί που ζούμε.

Ζώντας και υπηρετώντας σε δυσπρόσιτο σχολείο, πρώτης γραμμής, καλούμαστε να πάρουμε θέση για το πρόσφατο ανακοινωθέν κάτω από τις υπάρχουσες πολιτικές εξελίξεις. Καλούμαστε να πάρουμε θέση για τη φύση της δουλειάς μας, η οποία πλέον κινείται προς τον εθελοντισμό, δίχως να υπάρχει έμπρακτη αναγνώριση από το Υπουργείο Παιδείας. Αγωνιζόμαστε γιατί οραματιζόμαστε ένα σχολείο, παιδοκεντρικής φύσεως, ανοιχτό στις ανάγκες και στις προκλήσεις που θέτει η ελληνική κοινωνία και τίποτα λιγότερο.

Από τον Σύλλογο Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Οινουσσών,

Ευχές για «Καλό Πάσχα» και «Καλή Ανάσταση»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iq
Τα 10 σημάδια της γλώσσας του σώματος που “προδίδουν” την εξυπνάδα – σύμφωνα με την επιστήμη
Οι πραγματικά έξυπνοι άνθρωποι δεν μιλούν για την ευφυΐα τους – τη δείχνουν χωρίς να το καταλαβαίνουν.
Τα 10 σημάδια της γλώσσας του σώματος που “προδίδουν” την εξυπνάδα – σύμφωνα με την επιστήμη
Παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί
Η φυσική ως παιχνίδι: Παιδιά προσχολικής ηλικίας ανακαλύπτουν τις επιστήμες
Καινοτόμο πρόγραμμα του ΑΠΘ μετατρέπει τη μάθηση σε περιπέτεια, φέρνοντας έννοιες της φυσικής στο νηπιαγωγείο μέσα από κατασκευές, φαντασία και...
Η φυσική ως παιχνίδι: Παιδιά προσχολικής ηλικίας ανακαλύπτουν τις επιστήμες
θρανία
Τρελαίνουν τα σχολεία με νομοθεσία για την πυρασφάλεια που θέλει "μετάφραση" - Αντιδράσεις για το έγγραφο

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στις σχολικές μονάδες το έγγραφο του

Τρελαίνουν τα σχολεία με νομοθεσία για την πυρασφάλεια που θέλει "μετάφραση" - Αντιδράσεις για το έγγραφο
ειντεν
Ο μικρός Αϊνστάιν: 9χρονος φοιτητής νευροεπιστήμης σπάει τα όρια της ηλικίας
Ο μικρός Έιντεν παρακολουθεί πανεπιστημιακά μαθήματα και ονειρεύεται να γίνει παιδο-νευροχειρουργός
Ο μικρός Αϊνστάιν: 9χρονος φοιτητής νευροεπιστήμης σπάει τα όρια της ηλικίας