Thumbnail
Πανελλαδικές εξετάσεις

Μετά από πολλές αντιφατικές και ποικιλόχρωμες διαρροές ανακοινώθηκε τη Μεγάλη Δευτέρα από το Υπουργείο Παιδείας ο βασικός κορμός του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το νέο σύστημα συνεχίζει την απαράδεκτη και αντιεκπαιδευτική λογική του νόμου Αρβανιτόπουλου - Λοβέρδου για το λεγόμενο “Νέο Λύκειο” μειώνοντας σημαντικά, σε σχέση με το σημερινό σύστημα, τον αριθμό των σχολών που μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο μηχανογραφικό του δελτίο. Έτσι για παράδειγμα μαθητές που θα είναι υποψήφιοι για τις επιστήμες υγείας ή για τις πολυτεχνικές σχολές δεν θα μπορούν να είναι ταυτόχρονα υποψήφιοι και για τις οικονομικές σχολές κάτι το οποίο ίσχυε μέχρι σήμερα κι αυτό δυστυχώς δεν είναι το μόνο παράδειγμα.

Χαρακτηριστική και πολυδιαφημισμένη καινοτομία του νέου συστήματος είναι το 5ο μάθημα – μπαλαντέρ στο οποίο αν ο υποψήφιος επιλέξει να εξεταστεί πανελλαδικά “ανοίγει” και δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Η χρησιμότητα του 5ου μαθήματος είναι εξαιρετικά αμφίβολη για τους μαθητές, αφού όποιος  μαθητής το επιλέξει θα μειονεκτεί έναντι των υπολοίπων υποψηφίων που θα προετοιμάζονται όλο το χρόνο για  4 μαθήματα ενώ αυτός θα προετοιμάζεται για 5 μαθήματα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ενός υποψηφίου  που θέλει να εισαχθεί στην Ιατρική  αλλά και στο Πολυτεχνείο, περίπτωση την οποία υποτίθεται ήθελε να διευκολύνει το νέο σύστημα. Το παιδί αυτό πρέπει εκτός από τη Γλώσσα, τη Φυσική και τη Χημεία να εξεταστεί στη Βιολογία για την Ιατρική και στα Μαθηματικά για το Πολυτεχνείο. Είναι σαφές ότι ο μαθητής αυτός μειονεκτεί έναντι ενός άλλου μαθητή που είναι υποψήφιος μόνο για την Ιατρική, αφού αυτός δεν δίνει Μαθηματικά και ταυτόχρονα μειονεκτεί έναντι ενός μαθητή που είναι υποψήφιος μόνο για το Πολυτεχνείο αφού αυτός δεν δίνει Βιολογία.

Είναι φανερό ότι το νέο σύστημα περιορίζοντας τις σχολές που μπορούν να επιλέξουν οι μαθητές  βάζει ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια στην προσπάθεια των παιδιών από τις  φτωχές οικογένειες να σπουδάσουν, ειδικά σε μια περίοδο σαν τη σημερινή όπου η ανεργία και η ανέχεια καλπάζουν και οι οικογένειες αυτές πολλαπλασιάζονται. Τέλος είναι ορατό και εξαιρετικά πιθανό το ενδεχόμενο μαθητές με 17000 μονάδες λόγω των περιορισμένων επιλογών στις σχολές, που επιβάλλει το νέο σύστημα, είτε να βρεθούν στα ΤΕΙ ή ακόμη χειρότερα σε πανεπιστήμια του  εξωτερικού  αυξάνοντας την αιμορραγία της φοιτητικής μετανάστευσης.

Κάνε εγγραφή στο newsletter στο Carrefour και κέρδισε 200€ 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»