Thumbnail
Πανελλαδικές εξετάσεις

Μετά από πολλές αντιφατικές και ποικιλόχρωμες διαρροές ανακοινώθηκε τη Μεγάλη Δευτέρα από το Υπουργείο Παιδείας ο βασικός κορμός του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το νέο σύστημα συνεχίζει την απαράδεκτη και αντιεκπαιδευτική λογική του νόμου Αρβανιτόπουλου - Λοβέρδου για το λεγόμενο “Νέο Λύκειο” μειώνοντας σημαντικά, σε σχέση με το σημερινό σύστημα, τον αριθμό των σχολών που μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο μηχανογραφικό του δελτίο. Έτσι για παράδειγμα μαθητές που θα είναι υποψήφιοι για τις επιστήμες υγείας ή για τις πολυτεχνικές σχολές δεν θα μπορούν να είναι ταυτόχρονα υποψήφιοι και για τις οικονομικές σχολές κάτι το οποίο ίσχυε μέχρι σήμερα κι αυτό δυστυχώς δεν είναι το μόνο παράδειγμα.

Χαρακτηριστική και πολυδιαφημισμένη καινοτομία του νέου συστήματος είναι το 5ο μάθημα – μπαλαντέρ στο οποίο αν ο υποψήφιος επιλέξει να εξεταστεί πανελλαδικά “ανοίγει” και δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Η χρησιμότητα του 5ου μαθήματος είναι εξαιρετικά αμφίβολη για τους μαθητές, αφού όποιος  μαθητής το επιλέξει θα μειονεκτεί έναντι των υπολοίπων υποψηφίων που θα προετοιμάζονται όλο το χρόνο για  4 μαθήματα ενώ αυτός θα προετοιμάζεται για 5 μαθήματα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ενός υποψηφίου  που θέλει να εισαχθεί στην Ιατρική  αλλά και στο Πολυτεχνείο, περίπτωση την οποία υποτίθεται ήθελε να διευκολύνει το νέο σύστημα. Το παιδί αυτό πρέπει εκτός από τη Γλώσσα, τη Φυσική και τη Χημεία να εξεταστεί στη Βιολογία για την Ιατρική και στα Μαθηματικά για το Πολυτεχνείο. Είναι σαφές ότι ο μαθητής αυτός μειονεκτεί έναντι ενός άλλου μαθητή που είναι υποψήφιος μόνο για την Ιατρική, αφού αυτός δεν δίνει Μαθηματικά και ταυτόχρονα μειονεκτεί έναντι ενός μαθητή που είναι υποψήφιος μόνο για το Πολυτεχνείο αφού αυτός δεν δίνει Βιολογία.

Είναι φανερό ότι το νέο σύστημα περιορίζοντας τις σχολές που μπορούν να επιλέξουν οι μαθητές  βάζει ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια στην προσπάθεια των παιδιών από τις  φτωχές οικογένειες να σπουδάσουν, ειδικά σε μια περίοδο σαν τη σημερινή όπου η ανεργία και η ανέχεια καλπάζουν και οι οικογένειες αυτές πολλαπλασιάζονται. Τέλος είναι ορατό και εξαιρετικά πιθανό το ενδεχόμενο μαθητές με 17000 μονάδες λόγω των περιορισμένων επιλογών στις σχολές, που επιβάλλει το νέο σύστημα, είτε να βρεθούν στα ΤΕΙ ή ακόμη χειρότερα σε πανεπιστήμια του  εξωτερικού  αυξάνοντας την αιμορραγία της φοιτητικής μετανάστευσης.

Κάνε εγγραφή στο newsletter στο Carrefour και κέρδισε 200€ 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας καθορίζει τις διαδικασίες για τις εξετάσεις στο Λύκειο– Τι αλλάζει για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Καθορισμός των διαδικασιών πραγματοποίησης των προαγωγικών, απολυτηρίων και επαναληπτικών εξετάσεων των τάξεων όλων των τύπων Λυκείου
Νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας καθορίζει τις διαδικασίες για τις εξετάσεις στο Λύκειο– Τι αλλάζει για μαθητές και εκπαιδευτικούς
sxoleio
Το σχολείο που έγινε μουσείο: Η Βρυσιά τιμά την εκπαιδευτική μνήμη (Pic)
Σε ένα πρώην δημοτικό σχολείο στον κάμπο της Θεσσαλίας, η ιστορία της εκπαίδευσης ζωντανεύει, γεφυρώνοντας γενιές με έναν μοναδικό πολιτιστικό...
Το σχολείο που έγινε μουσείο: Η Βρυσιά τιμά την εκπαιδευτική μνήμη (Pic)
molivia
Τα εμπόδια των πανεπιστημιακών δασκάλων: Όταν ο ναρκισσισμός υπονομεύει την παιδαγωγική πράξη
Ένα από τα βασικά εμπόδια που μπορεί να χαρακτηρίζει ορισμένους πανεπιστημιακούς είναι ο διογκωμένος ναρκισσισμός. Η υπερβολική αυτοπεποίθηση...
Τα εμπόδια των πανεπιστημιακών δασκάλων: Όταν ο ναρκισσισμός υπονομεύει την παιδαγωγική πράξη