ποδήλατο
Σχεδόν οι μισοί θάνατοι παιδιών από τροχαίες συγκρούσεις προήλθαν από παιδιά που ταξίδευαν με αυτοκίνητα

Πάνω από 6.000 παιδιά έως 14 ετών έχασαν την ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα τελευταία 10 έτη (2011-2020) σε τροχαίες συγκρούσεις, αποκάλυψε έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC).

Μάλιστα, έστειλε περίπου 40 συστάσεις προς τις εθνικές κυβερνήσεις και την ΕΕ ζητώντας ασφαλείς διαδρομές προς τα σχολεία. Μόλις επτά χώρες στην Ευρώπη ανέφεραν ότι έχουν επιβάλει χαμηλότερα όρια ταχύτητας στις περιοχές των σχολείων, σύμφωνα με τη νέα μελέτη.

Το ETSC αναφέρει ότι οι δρόμοι γύρω από τις εγκαταστάσεις παιδικής μέριμνας και στις αστικές περιοχές με πολλούς ποδηλάτες και πεζούς θα πρέπει να σχεδιάζονται για 30 χλμ/ώρα και χαμηλό κυκλοφοριακό φορτίο. Το όριο ταχύτητας σε αυτούς τους δρόμους θα πρέπει να είναι 30 χλμ./ώρα ακόμα και όταν τα κριτήρια σχεδιασμού δεν έχουν επιτευχθεί. Μάλιστα το ETSC καλεί την ΕΕ να το κάνει επίσημη σύσταση.

Παρά τη σημαντική πρόοδο στην ασφάλεια των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, σχεδόν οι μισοί θάνατοι παιδιών από τροχαίες συγκρούσεις προήλθαν από παιδιά που ταξίδευαν με αυτοκίνητα. Υπάρχουν μόνο περιορισμένα δεδομένα σχετικά με τη σωστή χρήση των παιδικών καθισμάτων σε αυτοκίνητα σε όλη την ΕΕ, αλλά μελέτες έχουν δείξει ότι η εσφαλμένη χρήση τους παραμένει σημαντικό πρόβλημα.

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2024, μόνο παιδικά καθίσματα που πληρούν το νέο πρότυπο του ΟΗΕ «R129» μπορούν να πωλούνται στην αγορά της ΕΕ. Αυτά τα καθίσματα είναι πιο ασφαλή στη σχεδίασή τους και μπορούν να τοποθετηθούν μόνο με σύστημα ISOFIX, μειώνοντας τους κινδύνους λανθασμένης εγκατάστασης. Το σύστημα σημείων αγκύρωσης ISOFIX είναι υποχρεωτικό στα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ από το 2014. Το ETSC αναφέρει ότι καθίσματα που κοιτούν προς τα πίσω (που είναι ασφαλέστερα) θα πρέπει να καταστούν υποχρεωτικά για όσο μεγαλύτερο διάστημα είναι δυνατό, κατά προτίμηση έως ότου το παιδί γίνει τεσσάρων ετών. Τα παιδικά καθίσματα θα πρέπει, επίσης, να υπόκεινται σε μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναθεωρεί τους κανόνες για τις άδειες οδήγησης φέτος και το ETSC ζητά επίσης υποχρεωτική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, καθώς και πρακτική εξέταση, για την απόκτηση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου. Το ETSC προειδοποιεί ότι 16 ευρωπαϊκές χώρες επιτρέπουν στα παιδιά να οδηγούν μοτοποδήλατο σε ηλικία 14 ή 15 ετών, παρά τη συνιστώμενη ελάχιστη ηλικία των 16 ετών στην ΕΕ. Πάνω από την ηλικία των 14 ετών, το 20% των παιδικών θανάτων από τροχαία είναι αναβάτες μοτοποδηλάτων, με την συντριπτική πλειονότητα να είναι αγόρια. Το ETSC αναφέρει ότι η ελάχιστη συνιστώμενη ηλικία από την ΕΕ για οδήγηση αυτοκινήτου (χωρίς την παρουσία συνοδού) των 16 ετών δεν πρέπει να μειωθεί.

Επίσης, το ποσοστό παιδικής θνησιμότητας από τροχαίες συγκρούσεις στη Ρουμανία είναι δέκα φορές υψηλότερο από τη Νορβηγία, την Κύπρο και τη Σουηδία. Όπου η παιδική θνησιμότητα από τροχαία είναι σχετικά χαμηλή, η θνησιμότητα από τροχαία για τον υπόλοιπο πληθυσμό είναι επίσης σχετικά χαμηλή και αντίστροφα. Όπου αυτό δεν συμβαίνει, θα μπορούσε εν μέρει να οφείλεται στο ότι τα παιδιά σε αυτές τις χώρες τείνουν να συνοδεύονται και να πηγαίνουν με κηδεμόνες στο σχολείο ή στις άλλες δραστηριότητες αντί να μετακινούνται μόνα τους με ποδήλατο ή με τα πόδια.

Για το θέμα, η πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, δήλωσε πως: «εδώ και 17 χρόνια, αγωνιζόμαστε για την προστασία της ζωής στο δρόμο. Οι 11 θάνατοι παιδιών το 2019 στη χώρα μας σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί.

Στοχεύοντας σε μηδενικούς θανάτους παιδιών από τροχαίες συγκρούσεις έχουμε εκπαιδεύσει περισσότερους από 265.000 μαθητές και 5.500 εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα, μέσα από τα επιστημονικά τεκμηριωμένα προγράμματά μας, ενώ άλλοι 3.500 μαθητές έχουν συμμετάσχει στους πανελλήνιους μαθητικούς διαγωνισμούς για την οδική ασφάλεια που διοργανώνουμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τα τελευταία 6 χρόνια. Σύντομα, θα είναι διαθέσιμο και πρόγραμμα eLearning για γονείς μέσω της πλατφόρμας Road Safety Academy.

Επίσης, η σωστή επιλογή και τοποθέτηση παιδικού καθίσματος ένα θέμα που, όπως βλέπουμε και στη σχετική Έκθεση του ETSC, υπάρχει σημαντικό έλλειμμα γνώσης που κοστίζει τις ζωές δεκάδων παιδιών σε όλη την Ευρώπη. Η θέσπιση των 30 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές, γύρω από σχολεία και σε δρόμους όπου παιδιά, γονείς και άνθρωποι παίζουν, ποδηλατούν, αναπτύσσονται είναι επίσης σημαντική και υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από το Ινστιτούτο τα τελευταία χρόνια».

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Γραπτός ΑΣΕΠ: Σε ποια ειδικότητα κάνουν αίτηση φιλόλογοι και μαθηματικοί

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

sxoliko_hpa
ΗΠΑ: Σοκαριστικό τροχαίο με σχολικό - Τραυματίστηκαν επτά παιδιά
Σχολικό χτύπησε σε αυτοκίνητα, έπεσε από λόφο και προσέκρουσε σε σπίτι - Τραυματίστηκαν επτά παιδιά - Δύο μαθητές βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση
ΗΠΑ: Σοκαριστικό τροχαίο με σχολικό - Τραυματίστηκαν επτά παιδιά
kataigida.jpg
Καιρός: Άστατος την Παρασκευή 2/12 με βροχές και τοπικές καταιγίδες
Βροχές και τοπικές καταιγίδες αύριο τις πρωινές ώρες κυρίως στη Θράκη και στα νησιά του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου, με παροδικές νεφώσεις στην...
Καιρός: Άστατος την Παρασκευή 2/12 με βροχές και τοπικές καταιγίδες
floratos_emmanouil
Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών ο Ομότιμος Καθηγητή Φυσικής Εμμανουήλ Φλωράτος
Η Ακαδημία Αθηνών εξέλεξε ως Τακτικό Μέλος της τον Εμμανουήλ Φλωράτο Ομότιμο Καθηγητή Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών ο Ομότιμος Καθηγητή Φυσικής Εμμανουήλ Φλωράτος